Jump to content

Hentetur Sandnes Asker.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Dette blir spennende. Jeg ankommer selv sandnes fredag, men da er vel dere allerede kommet forbi Egersund? Men om det blir forsinkelser så kommer jeg nedom kaia og ønsker god tur. Uansett så skal jeg følge med.

Har selv fått tilbud om å være med på hentetur rett før påske. Blir da fra Brevik til Sætre. Så da skal jeg lage en aldri så liten hentetråd jeg og. 

God tur. 

Link to post
Share on other sites

Nilsen på flekkerøy er ikke helt operativ slik det en gang var. Det er Hartmann i Kristiansand som har overtatt der ute. . Man kan få noe rabatt inne i byen. Men dyrt likevell. Så tenker nok det blir fylling på båly..

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Gøy med en skikkelig hentetur så tidlig på året :-)

Flott båt, og stor for sin lengde. Mener jeg erindrer den båten fra indre oslofjord fra den var ny. Tror ikke det er så mange av de i Norge.

 

Ang fuel, så var det hvertfall tidligere en kar inne på Kuholmen rett øst for Kr S sentrum som ville ta markedsandeler i området da Nilsen sluttet å selge til fritidsbåter. Vet ikke om han fortsatt holder på, og er i drift på vinteren, men nummeret jeg har lagret er 958 22 468.

 

Vet ikke hvor store tanker det er på skuta, men Båly - Asker er ca 190 nm, så det går kanskje med en 6-800 liter om dere kjører på....?

 

Ha en riktig fin tur Bjørn & co. Så mannsterke som dere er, så forventes det en hyppig oppdateringsfrekvens av tråden med mange bilder :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ser for meg Egersund på torsdag. .vi ankommer ca kl 8 på morgen tror jeg. Så kommer eier ca kl 12.. . Avreise kanskje kl 13.. da bør vi rekke Egersund.. neste post på programmet da er en frisk bris fra øst.

..10.ms.. på lørdag.. den kan jo bli plagsom nok.. så vi får se hvor langt vi rekker. ? du vet bedre en de fleste hva det kan bety.. men det er jo på Lindesnes.. å det bør vi ha passert på den tiden

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Får vel ikke lurt den under bruene i Spangereidkanalen. Ser høy ut, og targaen ser fast ut.

Østavinden kan jo dra seg godt rundt Lindesnes og være følbar opp mot Lista.

Synes det er koselig å gå leia ned til Korshavn, gjennom og så rett ut mot S, så blir rundingen i rotete sjø kortere også.

 

Er jo lenge til avgang, så Zitt bør ha trommet frem en vannflate uten humper innen den tid ;-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått oppgitt høyde. Men den er nok alt for høy. Så må nok rundt pynten. Men tror og Zitt fikser dette. Ellers kan det jo hende det kan bli noe lenger etapper.. for å komme seg forbi..å hjem..før...det blåser opp..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

tror ikke den båten egner seg særlig i mye vind.. slik som vi nettopp har sett det kan være rundt kysten der nede.

 

jeg fikk kritiske spørsmål fra besiktigelsesmann fra "norske sjø" vedrørende gummibåt som hang i davitene på en båt jeg solgte 

som skulle gå fra bergen til alta.  han mente den var ettermontert, og hadde mer vindfang enn det som var bra så høyt oppe.

 

ikke for å være gledesdreper, ønsker dere en fin tur rundt, og med lite vind :-)

Link to post
Share on other sites

Helt enig forutsatt at man at man skjønner fysikken med å manøvrere twin akselbåt. Fallhøyden er dog proposjalt større (+ ekstrapoeng for engelsk FB båt, hehe) om man drar i feil spak til feil tid, så kjekt med litt generell båterfaring i bunn :-)

 

Her er en informativ video som beskriver fysikken med twin akselbåt.

 

http://www.fairlinephantom.no/2016/01/16/hvordan-manovrere-med-to-motorer/

 

 

.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

det hørest bra ut Bjørn :-) stoler på at du gjør de rette vurderinger slik at vi får

 mange hentetråder og lese, og at verken stolthet eller skadestatistikk får seg en smell.

 

går kanskje an og kneppe av kalesja på den biminien over akterkabinen slik at den 

ikke fanger så mye vind?

Link to post
Share on other sites

Matbutikk(er) få minutters spasertur unna, på Vågen Kjøpesenter rett ved havna.

 

Ingen båtutstyrsbutikk i umiddelbar nærhet dessverre. Evnt er Maritim Mariero en kort busstur unna, ca 15 minutt. Busser går "i ett sett". Dersom det er nød får dere hyle ut, så skal jeg bistå :-)

Link to post
Share on other sites

Takk, skal nok ikke ha den helt enda men kanskje høsten eller vintern da prisene er på bunn og etter at Alicraften har gjort jobben med å lære meg opp som båtfører spesielt det å legge til brygga (med Princess 435 blir det ikke akkurat enklere :lol: ). Ellers Princess 440 er litt nyere men virker som mindre båt enn Princess 435 kanskje mangelen på aktercabin gjør at det virker som man får mindre båt for penga.

 

Denne er av samme type med aktercabin og bare "dødsrå" men så må jo grensa for sparing gå ett sted: http://www.yachtbroker.dk/baad/storebro-royal-cruiser-500-baltic/2076 drivstofforbruket blir også helt sinnsykt (og er allerede "stort nok" med Princess 435) med den digre motoren til Storebroen.

 

PS. Ta bilder/film av den henteturen og gjerne se hva båten bruker av drivstoff alltid veldig interessant for folk som vil ha båt av lignende størrelse.

Den Storebroen der er helt rå XardasKSP ligger i skagen var bortom for 2 år siden og tittet. den lå ute for salg den gang også til litt over 4mill. Det er bare å vente til neste vinter kanskje den kommer ned på ditt du vil ha den for :giggle:  :thumbsup:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...