Jump to content

Hentetur Sandnes Asker.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jobber man som "kontorrotte" slik som jeg også gjør så har man enten alt på engang dager eller rolige dager (hvis man er brennkjapp med å ta unna ting når de kommer) og det beste er å ikke "plage" sjefen med at man er ferdig i hvert fall hvis man jobber for det offentlige. For da betyr det med andre ord "vi er litt for mange ansatt her" (overtid blir det aldri) :giggle: men, men er ikke jeg som sitter på stortinget og som har stelt det i stand slik at det holder ikke å avlegge eksamen for å få lov å starte for seg selv. 

 

Så det er tid både til båtplass og børs :lol:

 

@Bergstad: Høres helt perfekt ut: Storebro ned i pris og funcom opp i kurs til neste vinter :giggle:  Da er det bare den "kjære" MVAen og "kjære" drivstoffavgifta på det sinnsyke drivstofforbruket (er jo sikkert enda mye mer enn P435 som er jo ikke helt avholds når det gjelder diesel  :giggle: ) å mestre :lol:  Er bare markedet som kan vite hva som skjer med priser og kurser, men antar at selv hvis alt klaffet perfekt så hadde jeg blitt sittende "naken" med Storebro og uten noe vedlikeholdsbudsjett uten en krone igjen på børs eller annet for uforutsette ting, så satser nok på P435 i førsteomgang tror jeg. 

Redigert av XardasKSP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hahaha...har du også en litt rolig dag på kontoret JonnyF og surfer på Baatplassen i arbeidstiden? ?

Hehe, egentlig ikke men det handler om å prioritere ???

 

BTW hvorfor er ikke Ronja på Usken?

Bayliner 275 Ciera  /  Nidelv 300 Sport  /  Galeon 330 Fly  /   Princess P40  /  Seaco 1030

 

Bayliner 3988

Link to post
Share on other sites

Alltid gøy å følge dine eventyr, Bjørn. Dette er et sikkert vårtegn: Bjørn innleder hentesesongen. ? ?

 

Interessant båt, må jeg si. Volumiøs! Og så den vinterhagen under den spektakulære kalesjen....hvordan fungerer nå noe sånt i litt kraftig vind?

 

Så litt på hekken: Litt underlig arrangement for ankervinsj; ser ut til at anker ligger godt nede i vannet. Sikkerhetsproblem? Eller synsbedrag? ?

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok vi kommer til å merke vinden godt når vi skal legge til. Det er jo rene seilbåten med tanke på vindflater. Men siden dette skal være en båt som skal være et hjem tror jeg det blir bra likevel.

Når det gjelder anker i vann ser jeg ganske mange som har det. Desto viktigere blir sikkerhetsline. Blir jo litt vibrasjon når dette skal slepes i vannflaten hele tiden. Merkes nok ikke i båten.

Jeg gleder meg veldig til nok en hentetur. Samtidig er det og gøy med en som ikke har så mye erfaring fra båtlivet, som har kjøpt seg bobåt. Å vil lære seg å bruke denne . Da blir det litt opplæring på vei hjemover til Asker. Det er koselig . Været ser jo også svært bra ut foreløpig over Jæren. Så jeg håper på en vellykket tur nok en gang.

Takk for hyggelige ord Bergen Dørk

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg sitter nå å ser på værvinduet. Det krymper noe mer enn jeg liker. Får en kraftig østavind med snøfall. Det setter jeg ikke så stor pris på. Marginene må være slik at det er rom for litt forsinkelser. Det ser ikke slik ut nå synes jeg. Endelig avgjørelse fattes i morgen.

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

På grunn av arbeidssituasjon til eier er det fra torsdag til søndag som er aktuelle. Torsdag er det ganske friskt rundt lindesnes kan det se ut som . Lørdag og søndag kommer det mye vær fra øst. Både med snø og vind. Da er det ikke noe greit å være utpå. Dermed ser det ut som at torsdagen kan benyttes til å komme seg over Jæren. Ser imidlertid at på windytv så ligger det et lavtrykk uti havet. Det gjør det mer usikkert. Yr har vært rimelig stabile på jæren siden sist uke. Med gode meldinger. Som nevnt blir det endelig avgjort i morgen. Da får vi og Dmi inn i bildet.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...