Jump to content

Hentetur Sandnes Asker.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Njaaa.. Jeg liker heller ikke vindmeldinga. Skulle gjerne sett den noen sekundmeter lavere for dere..

Jeg er helt enig med deg Worry. Har en ikke helt god følelse når værvindu skrumper inn

Litt mer vind en det som var varslet.

Tror nok jeg tåler været. Båten også egentlig.. men det er ikke noen behagelig tur. Jeg har vært utpå der i stiv kuling og høy sjø. Det er ikke noe greit

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg opplevde strekningen fra Ona Sira til Lindesnes, sliten i kroppen og hodet med begynnende sjøsyke. Da er det kjedelig om man må ned i 9 knop. Da virker det i tillegg som at båten ikke kommer seg forover. Nesten værre for de som ikke sitter til rords er det også. Men, dette vet jo du svært mye om, Bjørn.

Link to post
Share on other sites

..... Så tøffer vi mot vassøy. Dieselbunkring......

 

Diesel finner du også i Gansfjorden, ca 6 nm fra Sandnes retning Stavanger, hos Stavanger Motorbåtforening i Hillevågsvika 58*57,3 N - 05*44,7 E. Har vært der flere ganger. Fin plass å bunkre på. Dagens pris kr 9,63.

 

Lykke til og god seilas! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Flott Navid. Nå synes jeg imidlertid været spøker. Yr melder i tredagers varselet sitt at det skal opp i 10 ms ved obrestad. Det er litt mye. Ustabile meldinger og. Samt et lavtrykk ute i havet som ikke helt får bestemt seg på retning... det liker jeg ikke.

Link to post
Share on other sites

Nei, det ser ikke ut til at noen gode hjelpemidler hjelper så mye denne gangen, så det er nok best å utsette turen.

Jeg tviler ikke på at du hadde fått båten hel hjem, men hvis ikke eier er en skikkelig ulk, så kan det jo hende at du skremmer vettet av ham. Med ny og ukjent båt er det nok lurt å gå litt forsiktig frem.

Det kommer nye sjanser.

Link to post
Share on other sites

Det er en gammel båt. Tidligere eier har ikke hatt trøbbel med ulumskheter på tanken. Men har ikke hatt tanksjau heller. Dermed kan man ikke vite sikkert hva som er oppi der. Det kan bli full stopp. Det er jeg ikke spesielt lysten på. Ligge å drive i tre fire meters bølger.

Slike turer skal ikke ta båtgleden vekk, etter min mening.

Link to post
Share on other sites

Beste alternativet er nattseilas nedover onsdagkveld/torsdag som jeg ser nå så rekker dere rundt før moroa begynner

Det hadde vært en mulighet dersom eier hadde kommet seg fra, nå blåser det 14 ms , skal roe seg mot onsdag. Men særdeles ustabilt slik jeg har sett værmeldinger. Dermed er det bedre å vente..

Link to post
Share on other sites

Det er en gammel båt. Tidligere eier har ikke hatt trøbbel med ulumskheter på tanken. Men har ikke hatt tanksjau heller. Dermed kan man ikke vite sikkert hva som er oppi der. Det kan bli full stopp. Det er jeg ikke spesielt lysten på. Ligge å drive i tre fire meters bølger.

Slike turer skal ikke ta båtgleden vekk, etter min mening.

Nei sant det Bjørn vi vet hva det er med møkk på tankene ikke kjekt :thumbsdown:

Link to post
Share on other sites

Har vært rundt både jæren og Lista i kuling.

Ikke gøy, unntatt den ene gangen i medvind og medsurf fra Rott ned til Egersund (holdt en gjennomsnitts fart på 8,5 Knopp i en båt som maxer på 7,2 :-) .

Uten om det har det vært en masete og langtekkelig og upraktisk opplevelse hver gang.

Lista i kuling har aldri vært gøy, selv ikke i medsjø, da det fort bryter der ute.

Rundt Lista har jeg vært direkte redd ett par ganger, men det har jo gått bra da..

 

Og alt dette er i seilbåter klasse A.

 

Jeg ville ikke gått med motorbåt i kuling hvis jeg hadde mulighet til å slippe i de farvannene der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...