Jump to content

Oppussing av Draco 21


SøndreSvaberg

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev for 8 timer siden:

Det er faktisk lov å kose seg på sjøen når været blir så fint som dette.

Det er helt sikkert Bjørn!! Nyter været og sola hver dag! I går ettermiddag ble det på sjøen, i dag ble det i hagen - hengende over en eksentersliper... Nå skal teakbordene og teakstolene få seg litt kjærlighet, olje og lakk.

20180524_204125.jpg.91bfcc6d88ec4214ce754180fa7eddd0.jpg

 

I morgen skal jeg nyte sjøen igjen :D

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Straks båten kommer på vann, så er det vanskelig å gjøre arbeid i båten. Særlig nå som det er diggbare temperaturer - da tar det kun minutter før svetten siler. Ja, men så blir det fint når vinduer blir vasket og polert (men er det noen som legger merke til det?).

 

En annen ting som skjer er at man finner ut av det man mangler. Som sagt i forrige post, så savner jeg gode kokemuligheter. Det er en jobb jeg må ta når båten står på land - kanskje. Men nytt bord, det er noe som kan gjøres hjemme på terrassen i svalende vind for god kjøling :D

 

Jeg har til nå kun hatt et gedigent bord som ved bruk fyller opp hele sofaområdet bak og gjør all forflytning rundt i båten til en mare. Jeg har trålet litt rundt i butikker, men har ikke funnet det jeg letet etter. Et lite prisgunstig kaffebord rundt 70x40 cm. Motivasjonen for å lage et slik selv steg mange hakk da jeg fant ut at det eneste lagerførte på Maritim kostet 2,7 båtlapp... Fint var det dog, men det er fortsatt kun et bord.

20180530_141428.jpg.acd01db61e7bf7edbf6fa04e1d1f9d09.jpg

 

Så da var det bare å rote litt rundt i plankehauen, fant et passelig stykke med finer og ei furu list jeg hadde liggende fra tidligere prosjekter. En liten ettermiddag senere så ble det bord. Det som tok lengst tid var olje og lakk (noe jeg likevel måtte gjort med bordet fra Maritim).

 

Snekret og pusset.

20180531_181045.jpg.0aa531e9a28c63eae1bb3808103d10f9.jpg

 

Oljet

20180531_183556.jpg.95c8e812cc00341aceab6bf3970e8334.jpg

 

Lakket

20180531_224238.jpg.4bb163156b076a499e8d5e15bbe5c63f.jpg

 

Ja, stemmer - jeg måtte fikse flagget fra BT, da det ikke tåler 40 knop så godt... Så da kunne jeg likegodt olje og lakke flaggstanga også.

20180606_090527.jpg.446e60a88b6c1df39f97b090a63c2423.jpg

 

Begge deler ble så bra atte... Fint å kunne bevege seg fritt selv etter at bordet er dekket.

20180608_120550.jpg.c67c612ea75ff2f54c177c408fae37f6.jpg

 

Da er det selvsagt tilbake til full nytelse (og beina på bordet?). Her lunsj på svai litt for nærme land. Cliffdiving-i-Kvåsefjorden (15 meter dypt rett ned)...

20180606_132508.jpg.3acb943cf156f79d1e944401df6ef4b7.jpg

 

Og ja... Litt å bekymre seg over også da. Hvorfor er maskinrommet fult av små sorte 5mm lange plastbiter? Aner meg at det kommer fra reima (99% sikker - 1% anelse), men jeg kan ikke se at den er slitt noe sted.

 

Slik ser det ut i bunnen av motorrommet.

20180609_132604.jpg.cd7909e8b1267982e212ce48c94daf17.jpg

 

Reimhjula ser igrunnen ok ut? Eller tar jeg feil - er det noe her som ikke er slik det skal være?

20180609_222114.jpg.1e5913a323234e0cbbd54311a8148c2a.jpg

(Kan det komme fra kanten på reima? Se bilde nederst til venstre (ved dynamo). Er det fibrene som er synlige?

 

Koker det kanskje ned til at jeg har vært litt ivrig da reima ble strammet sist? Hvor langt ned skal jeg kunne trykke reima øverst i dette bildet?

20180609_132630.jpg.67d6a10ce561c3ae810782e846abadc3.jpg

 

Ender vel opp med en god motor- og motorromsvask inkludert slakking av reima for å se om det hjelper. Reima virker forøvrig hel og fin: Ikke noe som "mangler" av biter og tøyelig i diverse retninger (og går tilbake til opprinnelig form).

Link to post
Share on other sites

Takk @filip_skau.

Takk for tips @Bjørn Løvjomås: Da tar jeg med stålbørste og fint pussepapir for å sjekke reimhjula godt. Jeg har ikke mistet noe turtall på WOT, er det da sannsynlig at et av hjula bremser? Sjekker der ihvertfall samtidig.

Skal lese meg opp på temaet i brukermanualen ang stramming. 

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om du klarer å bremse med et av strammehjulene så du mister turtall tviler jeg på. Men at du kan få litt gnaging på reima tror jeg nok. Verste er vel hvis de kommer litt ut av linje, å drar reima skeiv. 

Jeg hadde på bilmotoren min et reimhavari nylig. Det var et kompressorhjul som stoppet. Da brant det fort opp reima slik at den sporet av. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Kjente på reima sist tur (da jeg tok bildene) og den var ikke varm. Da hadde motoren ruslet i ca 2,5 timer. Skal følge med på varmegang på reima og sjekke om det er unormal vinkel eller skjevhet på den ved første anledning.

 

Redigert:

Jeg byttet sjøvannspumpa ifm service og vinterkonservering. Kanskje reimhjulet ikke ble klemt helt på plass?

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev On 10.6.2018 at 22.18:

Verste er vel hvis de kommer litt ut av linje, å drar reima skeiv.

Da har jeg sjekket og freshet opp reimhjula litt. Reimhjula er ikke ute av linje og alle trillet lett rundt. De var nok en tanke rustne noen steder (spesielt på dynamoen), men neppe nok til å ha bidratt til slitasje av reima. Jeg har heller troa på at reima var for stram. Den er nå montert litt løsere, så får jeg se om det bedrer seg. Strammehjulet var nesten ikke mulig å rikke, så mekanismen bak fikk en god kake med fett. Det hjalp (legges inn som servicepunkt for fremtiden).

 

Før oppfreshing av reimhjul.

20180613_221655.jpg.70a89aa7cadccdd226c49e7be487d777.jpg

 

og etter en runde med stålbørste og pussepapir (før vask). Burde nok ha lakket dem litt...

20180613_221803.jpg.ebffab20f37aceb786870d80b7990534.jpg


Fant derimot ut at reimhjulet som er festet til akslingen har litt kast på ca 1-2mm.

(kun i ytre del). Jeg kan ikke helt skjønne at det skal ha ført til slitasjen...

 

Samtidig gjennomførte jeg en grundig motor- og motorromsvask (støvsugde først)... Godlukt i maskinrommet! Så da er det lett å se om problemet fortsatt eksisterer etter de små justeringene jeg har gjort. Og motoren startet så lett som bare det etter vask (puh).

 

Kan ikke se annen slitasje på reima enn på kantene - der kan det tyde på slitasje. Kan noen bekrefte det? Montasjen under viser begge sidene av reima.

20180613_221527.jpg.ae86d67571b164dac33c33eed95e6e66.jpg

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Så var det på tide med lensepumpeservice.

Den manuelle lensepumpa lekker litt i membranen og den elektriske fungerer ikke lenger. Jeg handlet nye pumper, men den manuell lensepumpe passer nok ikke slangene som finnes fra før. Prøver derfor med litt service av den gamle manuelle lensepumpen med bytte av utslitt belg.

 

MEN, hva slags merke er dette? Fint om noen kan fortelle meg det, eneste merket jeg har funnet er "made in Italy".

20180620_192115.jpg.840f9e88d93c62ad0ba336db99867452.jpg

 

Det er ca 16,5 cm diagonalt senter til senter på boltene og ca 18 cm kant til kant.

20180625_231542.jpg.aadd541965708c729ad54a9b64b5b638.jpg

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kult å følge med på tråden din. Jeg har en eldre Nordkapp Comtesse, men kjenner meg igjen i tankene du gjør deg. Har brukt en del tid på å bli kjent med motoren, og finne ut hvordan jeg vil ha det. 

 

Tar meg friheten til å poste bilde av mine kokemuligheter. Lagde en tråd om det for ca et år siden. Jeg lagde et lite kjøkken på budsjett, og jeg er skikkelig fornøyd med det.  Før var det alltid masse rigging med «Dunken Donje», bluss osv, og stappfullt på bordet når vi skulle spise, men nå fungerer det veldig bra. Har nøyd meg med ett bluss, og det funker stort sett bra. skuffer også er herlig, det får jeg aldri nok av.

 

Hos meg er bordet på styrbord side og ikke sentrert. 

A4361DD5-F542-4461-BF66-07978B99278C.jpeg

49C6DA04-A960-4AEA-A6E1-E5070577048B.jpeg

Link to post
Share on other sites

Hyggelig og nyttig tilbakemelding @Kompass83!

Interessant å se hvordan andre med små daycruisere har løst utfordringen med å få på plass OK kokemuligheter. Takk for dine innspill. Lekker båt du har forresten.

Er det andre forslag til løsninger der ute?

 

Likte veldig godt din minikjøkkenløsning, men jeg har dessverre ikke så god plass bak stolen min. Så da må jeg forsøke meg på en kombiløsning med evt stol og kokeplass i ett (for generasjon 2 av Draco 2100, finnes det en OK løsning).

 

Per nå har jeg følgende behov til kjøkkenet:

  • Liten bordplate som kan holde et kokeapp. med et bluss + litt plass på siden.
  • En liten vask gjerne med utslagsmulighet igjennom skrogsiden.
  • Oppbevaring til kjeler, stekepanne, bluss m.m.

 

Selv om det blir endel bygging, så er det mulig jeg kopierer løsningen som finnes i Draco 2100 gen. 2. Tenke tenke...

Link to post
Share on other sites

Jeg liker godt sånne prosjekter, samt å brainstorme, så jeg kommer med et par forslag :-)

 

- liten vask bak styreposisjon, bygge «ramme» av finer/lekter og støpe på utsiden. Hvis det er plass da. Da er den i så fall lett tilgjengelig.

- mulig å bygge bordet dobbelt? Vet du nettopp har bygd det, det ble kjempefint. Men hva med å ha en luke du kan åpne hvor blusset er, som du kan lukke når du er ferdig med matlagingen. Eller rett og slett en skuff du kan dra ut fra under bordet til blusset? Tenker da på bluss som går på små gassflasker.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Da har jeg kost meg med båten i noen år, men på hver overnattingstur har savnet etter et kjøkken gradvis vokst seg større. 

 

Usikker på hvor aktiv du er for tiden @Kompass83, men nå er altså tiden for å drodle og komme på smarte løsninger.

 

Det er som tidligere sagt for lite plass til å lage et kjøkken av typen som @Kompass83 viser bilder av lenger opp i tråden. Jeg har nemlig buesofa bakerst og en relativ stor kabin (til å være 21-fot). Derfor er eneste gode alternativ å lage et kjøkken under passasjerstolen. På Draco 2100 sc 1986-modell og "nyere", så var fantes det et kjøkken med "pop-up" vask og minibenkeplate. Passasjerstolen var festet på en plate med 180-graders hengsle som gjorde at hele stolen kunne tiltes frem (og delvis inn i kabinen?). Jeg har vegret meg litt for å lage en slik løsning, så derfor begynte jeg prosessen med å planlegge nytt kjøkken uten en slik løsning. Men jo mer jeg tenkte og mer jeg tegnet, så mener jeg at jeg har en løsning som vil kunne duge med "pop-up" vask/benkeplate.

 

Dette er bilder som jeg har hentet inspirasjon fra

169519931_382837789800866_7836441008033899654_n.jpg.0603a95e19079c88b165c8441cc7c5cd.jpg

169502582_1368046006888796_6120735981276373677_n.jpg.323a12fc5d2113a07cecc91369789bf1.jpg

Her vises målsatt tegning med tilgjengelig plass (i millimeter):

IMG_20210406_180915.jpg.712d7559071adc720984ddb6bbc4e790.jpg

 

Og her er en modell for kjøkken (støtten til føttene blir trekt lenger frem mot dør).

IMG_20210406_181002.jpg.defb931501930f2efd0a57ac1bbd3ca5.jpg

 

Jeg tenker å bruke en kombinasjon av 9/15mm finer og 12mm teakfiner. Den tykkeste finerer brukes til konstruksjon etc, men teakfiner brukes til de synlige delene inkludert topplaten der stolen skal festes. Jeg lurer på om topplaten må forsterkes på et vis for evt å tåle at det sitter en person i passasjersetet i passe store bølger.

 

Idéer til forsterkning er pt:

  • Lime/skru noen tynne lekter på undersiden av topplaten (f.eks 10mm?)
  • Lime/skru en 9mm finer på undersiden av topplaten.
  • Bygge en liten bøyle (eller to) på den indre delen som kan fungere som løftehåndtak og samtidig støtte opp topplaten.
  • Frese inn 1-2 tverrgående lekter i den ytre konstruksjonen som kan tas vekk når kjøkkenet skal brukes.

Hva er beste måte? Har noen tips om hva som kan være praktisk på et slikt minikjøkken?

Link to post
Share on other sites

Da har jeg gjort noen valg og kjøpt inn litt materialer og utstyr for årets oppgradering. Jeg fant den gamle vasken og krana som originalt stod i kabinen. Størrelse på vasken er optimal og vil passe fint inn i det indre "boksen", så dette blir gjenbrukt. For å supplere har jeg kjøpt en billig vannpumpe (type in-line) fra BT som startes idet jeg vrir om krana. Jeg har handlet inn slanger og filtre som blir del av vann inn og ut. Epoksy 2-komponent lim og glassfiber/polyester for å koble sammen noen gamle plater (som skal males). Disse skal danne sidene og hyllene i den indre boksen.

 

Mesteparten av jobben vil bli gjort hjemmefra, så jeg trengte et nytt arbeidsbord slik at det blir enklere å jobbe. Litt verktøy ble også handlet. I neste uke mottar jeg 15mm teakfiner og en teak-list som skal brukes på den synlige delen av kjøkkenet og som bordplate i den indre boksen.

 

Jeg er fortsatt i tenkeboksen når det gjelder sittehøyden og hvor høyt jeg kan trekke opp den indre boksen. Sistnevnte har mye å si mtp tilgang til hyllene som kommer i den indre boksen. Så dersom det finnes noen med en Draco 2100sc eller 2300sc med "utekjøkken", så si gjerne i fra hvilken sittehøyde du har. Evt hvor høyt kan jeg trekke opp basen uten at det føles vinglete? I dag er det ca 28cm fra toppen av pidestallen og til dørken.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev On 10.4.2021 at 19.26:

Det kan være en ide å se på kjøkkenløsningen i Draco 2400 Styling. Det du bygger minner en del om den. 
Da kan du se litt på høyde til stolen der?

Takk for tilbakemelding fra indre Telemark!

 

Draco 2400 Styling hadde vært perfekt for oss, størrelsesmessig. Det er kombinasjonen av at den er god på helgeturer samtidig som at den ikke stikker for dypt - slik at vi kan komme inn der vi liker å være på dagsturer. 2400 er større en 2300 (men de har nesten samme kjøkken) og vesentlig større enn vår på 2100. Dersom jeg skal lage stort kjøkken i vår båt, så må jeg ta bort stolen fremme. Det er ikke aktuelt. 

 

I helga testet jeg sittehøyde når pidestall står på høyeste punkt: 38cm - da er det 64 cm opp til øvre punkt på sitteputa. Da sitter jeg å dingler med beina og vil nok ha følt det for høyt da pidestallen flekser litt i bølger (på 28cm - slik den har stått til nå). Fleksen blir nok borte med en solid fast base i bunnen, så jeg heller mot å konkludere at jeg kan gå opp til 40cm total høyde på kjøkkenet. Det vil nok være maks også når man tar høyde for hvordan det vil se ut i den lille båten.

 

Setet med pidestall i øvre posisjon.

IMG_20210411_101517.jpg.0f8b0005de3e8308f2b7ff776ca0d772.jpg

 

Fra finn.no, kjøkken og plass til beina på 2100sc 89-modell. Utfra bildet er ytre del ca 27-28 cm høyt.

173122881_181171323842159_4232790122496156399_n.jpg.961dfbc779433d8ae99ddd2663eddf10.jpg

 

Fra finn.no, kjøkken oppslått på 2300sc "ny" type. Får kun plass til den fremste modulen i 2100sc.

172491652_1259839724485952_8788746946443486003_n.jpg.b277219914bbf82b399148709a7869fe.jpg

 

Fra original brosjyre 2400 styling, kjøkken og båt. 

173127858_1474574146207926_8794023258213257879_n.jpg.2e9276e9b17df9f749a8362def7a049c.jpg

 

Vesentlig større båt.

172459862_460005558561218_8709703128076116714_n.jpg

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, Stylingen er jo betydelig større, men både den og 23sc har oppbygd dørk under stolen, slik at du ikke blir sittende og dingle med beina, var det jeg tenkte på :) 

Bygger du ei slik «kasse» til å ha beina på når du sitter, kan du løfte stolen mer og samtidig ha plass til en liten skuff eller noe under der. 
Vi skulle egentlig ha Styling, men ramla over Windyen i stedet :giggle:

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev On 12.4.2021 at 9.38:

Bygger du ei slik «kasse» til å ha beina på når du sitter, kan du løfte stolen mer og samtidig ha plass til en liten skuff eller noe under der.

Da er vi på nett! Jeg kaller det for "støtten til føttene" i en post lenger oppe.

 

God ide med skuff under! Jeg har tenkt at den plassen må utnyttes på et vis. En skuff er nok enklest mtp plassering og lyd fra "ting" som ligger løst og flyter rundt... Materialer begynner å ankomme arbeidsområdet mitt: Teakfiner og teaklist ankom i går. Begynner å bli klar for å bygge nå.

 

Erfaringsmessig er det lurt å ha en god plan før byggingen starter og i den forbindelse er det et par punkt jeg ikke har avklart 100%. Noen som har erfaringer med opptrekkbart kjøkken? Ikke avklarte punkt:

  • Hvordan legges vannslanger (inn/ut) på en slik måte at de følger med "opp" når indre kjøkken løftes?
    • Tenker at slangene må legges i en bue og at slangene må festes slik at kraften flyttes mest mulig bort fra koblingspunktet - kran og utløp.
  • Hvordan låses det opptrekkbare kjøkkenet i øvre posisjon? Uten synlige inngrep utenfra, slik at kjøkkenet står stødig og at det er enkelt å felle ned? 
    • Her ser jeg for meg å frese et kryss i indre eller ytre kjøkken. På den andre siden tenker jeg å montere en fjærbelagt og hengslet 9mm finerplate (forsterket med glassfiber?). Når kjøkkenet løftes opp klikkes platen inn i tverrgående delen av krysset og låser kjøkkenet i øvre posisjon. For å senke kjøkkenet ned føres en planke ned i den vertikale delen av krysset på den måten at platen blir presset ut og kjøkkenet igjen kan senkes ned.

 

Liker planlegging, så det kommer noen tegninger etter hvert. Ikke CAD i digitalt format, men det samme format som brukes i "Project Binky" - Bad Obsession motorsport. For så vidt verdt en titt om du mangler noe å se på: 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Stillhet på forumet er ikke lik stans i arbeidet...

Siden sist har jeg dobbeltsjekket målene i båten, testet ut forskjellige sittehøyder, lappet sammen to gamle plater for å spare småpenger, blitt ultraløper (KRS Ultra), kjøpt inn nødvendige materialer og verktøy, fundert på hvordan det hele skal festes sammen, begynt så smått med å kutte plater og i kveld: Siste planlegging - da det virkelige arbeidet begynner i morgen.

 

Men ikke så raskt... Hopper over alt det der frem til og med den lange løpeturen og fokuserer på materialer, hvordan boksen skal festes sammen og de andre forberedelsene før morgendagens no-turning-back punkt.

 

Når det kommer til materialvalg, så har jeg gått for to typer: MEGET billig 9mm og 15mm tykke finerplater funnet i kasthjørnet hos en lokal trevirkeleverandør for noen år siden og svindyrt 15mm tykk teakfiner fra Maritim. Sistnevnte er en 1240x1240mm plate som jeg enkelt og greit handlet på nettbutikken, fikk fraktet til lokalt post-i-butikk-kontor og strevd i 45 min på å frakte 800m hjem - hadde vært raskere å bære den (det hadde også telt som trening) i stedet på å få den inn i bilen... Billigfineren blir brukt for jeg er lei av å oppbevare den og at den hadde rett tykkelse. Finishen er ikke nøye, da dette ikke blir særlig synlig. Men for moro skyld kommer jeg til å sparkle og pusse (x2), for så å male disse platene. Teakfineren blir behandlet med Owatrol D1+D2 som resten av teaken ombord.

 

Normalt når jeg lager en kasse, så begynner jeg med et reisverk og kler det med platene eller skrur igjennom platene (med evt lim mellom). Disse metodene ville enten gitt meg et meget lite kjøkken eller noen skruehull som og ingen andre enn jeg hadde irritert meg grønn over. Derfor måtte jeg tenke litt annerledes denne gangen. Jeg har vært innom mange typer platesammenføyninger, de fleste for ambisiøse for meg og mine håndholdte verktøy. For å gjøre en lang tankeprosess kort, så har jeg landet på å feste platene sammen vha not og fjær prinsippet i 90-grader. Jeg har testet det ut og jeg har tro på at det blir enkelt å gjennomføre og vil gi en solid konstruksjon. Jeg tenker å bruke trelim *) til utendørs bruk for å binde platene sammen med not/fjær forsterkning. 

 

IMG_20210422_194159.jpg.31c995b871eb2366afc55866897b789d.jpg

Litt dårlig frest førsteforsøk, men prinsippet blir slik. 

 

Jeg har alt rigget meg til i garasjen og har såsmått begynt å kutte noen av platene som ikke betyr noe - nemlig i billigfineren. En kvelds arbeid og jeg har ferdigstilt plate #1 og #2 til den indre boksen som utgjør sideplater og hylle. I tillegg har jeg laget flere meter med 4,5mm (på øyemål) fjær fra en gammel planke jeg hadde liggende.

 

IMG_20210422_220214.jpg.d313dc9c28b7dd7a835535f65d5f69f3.jpg

De nærmeste platene er sideplater og bakre plate utgjør bunnen i den indre konstruksjonen. Disse skal pusses, sparkles og til slutt males. Fjær i metervis til venstre i bildet.

 

Så her sitter jeg da, ferdig planlagt for arbeidet som virkelig begynner i morgen. CAD-tegningene er unnagjort, jeg har planlagt hvilke plater som skal hentes fra hvor på den store teakfinerplata og jeg burde egentlig ha lagt meg.

 

IMG_20210423_235253.jpg.65ef5f0610e5d93ca8e2e4d04ee65910.jpg

Begynnelsen på en lang kveld. Tegne opp små modeller av platene som skal kuttes ut av teakfineren i morgen (om jeg tør).

 

IMG_20210424_000359.jpg.b0ebe64075e8c3e83f1592850c66af6e.jpg

Ferdige nummererte CAD-tegninger av alle platene med størrelser og treretning.

 

IMG_20210424_002041.jpg.0dc65dda5ae90290a06a040224beb0e6.jpg

Ferdiglagt puslespill. En brikke fikk ikke plass: sideplaten til fothvileren. Dessuten er jeg usikker på hvilken størrelse det blir på topplata for den indre delen (men det er planlagt).

 

Motto for i morgen er: Mål 2 ganger - kutt en (og husk tape for minst mulig avrivning og at pensiden må ned for ikke å bli ødelagt). Ønsk meg lykke til! 

 

Tanker på slutten av dagen:

*) Bør jeg bytte ut trelim for utendørs bruk med f.eks 2komp epoxy lim (fortykket epoxy)? 

IMG_20210422_194159.jpg

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...