Zitt Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Jeg også vil anbefale Borgholm. Havnen ligger bare et steinkast fra torget i sentrum. Selvom bildet er fire år gammelt så gir det en indikasjon på hvordan vær og bølgehøyde er. Politihundene våre fikk sommerjobb som grensevakter, og tok jobben svært seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Imponerende video av båten Dette er BÅT med store bokstaver ..ja den som hadde hatt råd til sånt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 (redigert) For en video, skulle ønske dere har follow-me drone hele veien med live video innenifra. Duverden for en kjøredoning! Om jeg skulle ønsket meg noe måtte det være en kjapp måte å legge ned / ta opp kalesjetaket på flyen. Er ikke spesielt glad i slike "amerikanske" kalesjetak. De er dog veldig praktiske, det er det nok ikke noe tvil om. Blir fort mye steking på flyen, men tenk så fint det hadde vært om den kunne pakkes vekk på sekunder slik som akterkalesjen på de nye Marexene f.eks. Det der er en "sånn må jeg ha før jeg dør" båt. :D :D :D Tenke seg til at det var noen finner som måtte til... Redigert 19.Juni.2017 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Key Freak Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Flott video! Det blir artig å se båten i virkeligheten. Må nok ta dere i mot når dere ankommer Oksenøya. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
BMF Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Ja - Falsterbokanalen er closing time 22.00. Med de resourcer du har til rådighed under dørken er der dog ikke nogen problemer i at sejle udenom Falsterbo sammen med storskibene :-) Lige en note vedr Diesel på Margreteholm tror jeg nok der er en limit på 1000kr, så du får trække credit card flere gange :-). Men det er frisk diesel. Iøvrigt GTL diesel http://www.lynetten.dk/j25/index.php/163-nyheder/604-nyt-braendstof Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
sap_2000 Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Takk @BMF kunne tenk meg å få falsterbrokanalen for opplevelsens skyld samt for å få et avbrekk fra en lang etappe utaskjærs. Men kommer vi utenfor åpningstidene, så får det bli å kjøre rundt odden. Ang GTL dieselen, så fulgte jeg linken og klikket meg videre til produsentens hjemmeside. Dette produktet var nytt for meg. Det ser jo meget lovende ut, men jeg så ikke noe om at den tilfredsstilte EN590 standarden som jeg tror de fleste motorproduseter foreskriver, så tar ikke koen sjanser der med mindr ende enten kan fremskaffe EN590 eller VP godkjenning. Er GTL vanlig på marinaer i DK nå? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
BMF Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Jeg ved ikke hvor udbredt det er i DK. Vedr. EN590 fides datablad her http://media.dccenergi.dk/pdf/datablade/gtl/GTL_Produktdatablad_Oktober2016.PDF Vi har solgt det nu i 1 år og har ikke haft tilbagemelding om noe problemer. Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
oberst1 Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Hei SAP! Hvordan "tagger" jeg slik du gjør? Blå og fine ? Sitter bare med iPad jeg ombord nå... Navigering ut fra Stockholm mot Mem gikk kjempegreit. Litt uvant at "havet" har så lite dybde, men både leder og kart er godt merket. Det åpne strekket ned er veldig rotete, men etterhvert som jeg ble komfortabel med at 8m er helt "vanlig" utpå roet jeg meg litt ned ? Ingen eller få merker uti der, bare GPS og kompass. Uansett, godt å høre at kanalen ikke er et valg for dere denne gangen. Speller ny båt og....ja, du leser tråden min ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @oberst1 Du legger bare inn en alfakrøll før nicket. Når du starter å skrive nicket kommer det opp i løpet av noen sekunder..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bonus Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @VannTro Kult! Måtte bare prøve det Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 (redigert) @Bonus Jeg også :-) Men fikk det ikke til da hehe Redigert 21.Juni.2017 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 (redigert) @Fru Jacobsen : Det fungerte dårlig Edit: Hmm, ser ut som om vi gjør noe feil Fru Jacobsen Redigert 21.Juni.2017 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 De bare kødder med oss :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bonus Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @Fru Jacobsen Må prøve fra iPad også. Forrige var fra PC. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @Bonus ; ikke fra iPhone heller ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
sap_2000 Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @Fru Jacobsen Hyggelig at du titter innom. Blir ofte krøll om man fjerner markøren eller redigerer bokstaver. Skriver man @ + starten på nicket inkl evt mellomrom funker det. Skriver dette fra iPhone Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Seilersnobben Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Det går en annen tråd her inne nå, "Hente båt Stockholm - Strømstad...." Der er det utfyllende svar på det meste du lurer på ang trasevalg etc. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @Fru Jacobsen Du må la det går litt tid, så kommer det opp en rekke med valg du kan klikke på. Jo flere bokstaver i nicket du skriver jo færre alternativer å klikke på kommer selvfølgelig opp. Ha litt tålmodighet så kommer lista med valg du kan klikke på Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @sap_2000 @VannTro Thanx! Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
VannTro Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 @sap_2000 og @VannTro; jeg måtte jo også prøve. Har ikke fått det til tidligere, men da jeg skrev @, etterfulgt av mellomrom, da skjedde det ting. Nok om det, eventuelle nye lesere av denne tråden må jo lure på hva i all verden slags hentetråd dette er! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Olepo Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Steike, for en båt! For en motorpakke! Og for en besetning! Bare å glede seg Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 (redigert) Ser ut som ting begynner å flaske seg. Båten ble sjøsatt i går. Den ble kjørt noe etter sjøsetting, og 40 knuter ble nevnt.... Noe arbeid, kalibrering og testing gjenstår. Ang nav utstyret så det en Garminpakke med bl.a 2 stk 24" ploterere nede og åpen radar. På denne årstiden håper jeg vi kan sitte litt oppe også, men jeg jeg ikke sikker på plotterstørelse der annet enn at det er 1 stk . Jeg og Garmin er ikke bestevenner, men med iPad'en som supplement så fungerer samarbeidet greit. Båten har Humphree stabiliseringssystem med interceptorer. Blir en ny erfaring for meg det også. Autopiloten er nok integrert i EVC med interface fra Garmin panelet. Er visstnok en ny type VP display også. Mye nytt å sette seg inn i. Jeg er oppsatt på å komme bort i god tid dagen før avreise for å knotte meg inn og bli kjent med utstyr og funksjoner, sette opp visninger med ønsket info etc. Føler det er viktig å ha kontroll på utstyret før man setter avgårde i ukjent farvann. Ellers kan fort alle hjelpemidlene bli mer distraksjon enn hjelp. Tankapasiteten er 1500 liter. Det ble nevnt i hamnen.se videoen at byggenummer 1 med 2 x IPS 600 brukte ca 4,7 L/nm i 26 knop. Forventer noe tilsvarernde her på tross av større motorer (poddene/ propeller er også større som kan slå positivt inn. I så fall bør vi ha en trygg rekkevidde på godt over 200 nm i marsjfart under greie forhold. Kjenner det begynner å krible ordentlig i magen nå Redigert 21.Juni.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Jeg har funnet et par tre forblåste plasser å sjekke været på tur sørover. Ser ut som mellom 10 og 11 ms fra vest mandag og tirsdag neste uke. Det kan jo da være en indikasjon på en rute nokså nær kysten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 sap_2000 skrev 37 minutes ago: Tankapasiteten er 1500 liter. Det ble nevnt i hamnen.se videoen at byggenummer 1 med 2 x IPS 600 brukte ca 4,7 L/nm i 26 knop. Forventer noe tilsvarernde her på tross av større motorer (poddene/ propeller er også større som kan slå positivt inn. I så fall bør vi ha en trygg rekkevidde på godt over 200 nm i marsjfart under greie forhold. Og det betyr vel pitstop i Borgholm eller Kalmar det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.