Jump to content

Hentetråd Stocholm til Oslo - Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Vi nærmer oss Landsort og merker nå litt tyngre sjø fra øst i tillegg til vindsjøen fra N. 

Vi debatterer og vurderer om vi skal prøve oss over bukta eller ikke. Kan brekke av tidlig å gå inn mot nykjøping, men etter det er for grumsete skjærgård til at jeg vil gå mot land. Bekymringen er om det blir værre etter det er for sent å snu. 

 

Nå er det 2. noe skrått aktenfra og hvite topper og vi holder 23 kn.  

Om det har blir noe pepper til båten  før i tråden, så er det glemt nå. Fy f*** for en kjøremaskin :-)

 

Litt dramatikk men heldigvis ikke for oss:

En lekter slet seg og blåste på land på en øy her nå i sted. 

 

 

IMG_0682.JPG

IMG_0683.JPG

IMG_0684.JPG

IMG_0685.JPG

IMG_0687.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vi har det helt greit her ute takket være den råeste båten jeg har fått lagt mine klamme hender på.  

 

Som på hamnen.se videoen, så hadde sjefen på verftet sagt til journalisten for 15 år siden; det gällar at bygga tungt, bygga tjokka skrov :tongue:

 

 

vi tenker litt som @pacuare skriver. Vi har rundt 2,5 sign ganske krapp sjø skrått aktenfra. Båten takler dette fint, så vi prøver oss litt videre.  

 

Takker for hjelp og oppdatert info om vær etc 

IMG_0690.JPG

IMG_0693.JPG

IMG_0695.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hmm...det ser ud som om det er muligt at gå en indenskærs rute meget af vejen til Øland. Den er kringlet men mulig. Diesel bør de have nok af, så det er ikke det. 

 

Men jeg tænker, at indenskærsruten er bedre end at ligge stille til søndag selv om det krævet noget navigation.

 

 

IMG_0110.PNG.173fdc891e3a53f6272f5f8568da3f66.PNGIMG_0111.PNG.250ead7b39da6271f1afa6feec5a3bc1.PNGIMG_0112.PNG.2d3b367e2aefaa6d5f947948343797df.PNG

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...