FalconFantino 26 Svart 20.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2017 -morten- skrev 58 minutter siden: Ville ha stiva av med en plate i midten, så hadde du fått mer tosjonsstivhet i braketten, men du skal kansje ha flere kneplater både forran mot skrog og mot hekkplata? Braketten har v-bunn og det gjør at den får veldig høy torsjonsstivhet? Har bare ikke montert platene enda siden jeg enda holder på med tilpassing, men skal uansett inn noen kneplater for å stive opp plata mot skroget. Plata mot speilet er 10mm. Plata motoren skal festes i er 20mm og resten er 7mm så det er en ganske solid sak? Link to post
FalconFantino 26 Svart 21.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2017 Da er det klart for å trykkteste slik at jeg vet at den er tett? Grunning og maling etterpå? Godt å ha noe å sysle med? Link to post
Larss1 Svart 21.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2017 Du er en habil sveiser og altmuligmann, dette blir bra Link to post
Teerex Svart 21.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2017 TIG sveis med AC formoder jeg? Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
janet Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 det ble vist noen nye Volvo V8? et godt stykke oppi tråden, det var det en aldeles fryktelig vekt på de motorene, lager Volvo fortsatt bare støpjernsmotorer? kult prosjekt dette, ikke akkurat båt etter min smak men såvidt jeg skjønner er du ute etter en helårs bruksbåt og ikke en gin/tonic solgangsbris båt, så da passer den vel OK jeg vil tro båten din vil plane bedre ved å flytte propellen akterover, dette uansett om braketten er kun en monteringsbrakett eller en faktisk skrogforlengelse, propellen lenger bak har sine lyse sider i ytlandet har jeg sett en annen variant over dette, motor og evt gear fortsatt innenbords, men strak aksel og propell/ror montert på en rigg en drøy meter bak hekken - fungerer utmerket V8 rules. Link to post
Teerex Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 (redigert) VP V8 med alublokk er nylig lansert http://www.batliv.se/2017/02/22/tva-latta-v8-bjassar-fran-volvo-penta/ Sitat janet skrev 58 minutter siden: det ble vist noen nye Volvo V8? et godt stykke oppi tråden, det var det en aldeles fryktelig vekt på de motorene, lager Volvo fortsatt bare støpjernsmotorer? Sitat Redigert 22.Desember.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
janet Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 takk, interessant, men vekten var ikke nevnt i reklamen, 6+ liter og 380 hk, motoren bør ha et moderat anstrengende liv stusset litt på at de skryter av følgende som high tech; Helaluminium block för bästa vikt-effekt-förhållande Bränsleinsprutning för bättre vridmoment och bränsleekonomi Standard färskvattenkylning utan interna delar som kan exponeras för saltvatten Syresensorer för att optimera motorn för varierande bränslekvalitet och reducera utsläppen av kolmonoxid med 95 % Variabla ventiltider för att optimera vridmomentet under hela accelerationskurvan dette er jo 20 år gammel teknologi, minst stusset mest på den nest siste, vil tro at om motoren har syresensorer så er det for å regulere innsprutning slik at man får riktig blanding jaja, sorry OP, skal prøve å ikke skli ut mer V8 rules. Link to post
Teerex Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 (redigert) Muligens gammel teknologi i bilverdenen, men relativt nytt i båtverdenen. VP konstruerer jo ikke så mye av disse bensinmotorenene selv, det er det jo GM som gjør. Nå eier jo VP Seven Marine som også benytter GM V8 alumotor i sine gigantpåhengere. 430 hk på 6,2 liter er jo ikke så ille, det blir en litereffekt på ca 70. En bensin sugemotor i bil på 2 liter og 140 hk har jo vært normalt i mange år, men i en båtmotor gjelder det gjerne å få mere effekt på lavere turtall. Min nye Mercury F115 2,1 liter har til sammenligning da kun 55 hk pr. liter. Det gir veldig bra bunndrag, og lavt støynivå siden man slipper turtallsorgier for å få nok effekt. Redigert 22.Desember.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Karl Norge Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 Dette blir meget bra. Snart full ordrebok. Men hvordan lager du tilgangen til innsiden av braketten til festeboltene. Må du ha luke i badeplattformen? Link to post
FalconFantino 26 Svart 22.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 Teerex skrev for 9 timer siden: TIG sveis med AC formoder jeg? Er nok mig/mag ja? Link to post
FalconFantino 26 Svart 22.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 janet skrev for 7 timer siden: takk, interessant, men vekten var ikke nevnt i reklamen, 6+ liter og 380 hk, motoren bør ha et moderat anstrengende liv stusset litt på at de skryter av følgende som high tech; Helaluminium block för bästa vikt-effekt-förhållande Bränsleinsprutning för bättre vridmoment och bränsleekonomi Standard färskvattenkylning utan interna delar som kan exponeras för saltvatten Syresensorer för att optimera motorn för varierande bränslekvalitet och reducera utsläppen av kolmonoxid med 95 % Variabla ventiltider för att optimera vridmomentet under hela accelerationskurvan dette er jo 20 år gammel teknologi, minst stusset mest på den nest siste, vil tro at om motoren har syresensorer så er det for å regulere innsprutning slik at man får riktig blanding jaja, sorry OP, skal prøve å ikke skli ut mer Godt poeng? Oldtech kalles det? Fikk høre at Yamaha 350 outboard bruker Volvo sin 4,4l v8 som blandt annet er brukt i Volvo xc90. Men etter et søk på nettet så er det jo Omvendt. Det er volvo som bruker yamahamotor? VP har mange gode motorer, men kan ikke si at de er spesielt hightech. Spesielt ille bensinutgavene som lang utpå 2000tallet leverte motorer basert på b230 blokka som er fra 70tallet. Kan godt hende de produseres enda? Link to post
ivar Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 350 outboard blokka er vel 5,3 liter Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 Volvo XC90-motoren er bygget av Yamaha etter Volvos design og spesifikasjoner. Så om den har noen direkte relasjon til F350 er vel heller usikkert. https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
FalconFantino 26 Svart 23.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2017 Karl Norge skrev On 22.12.2017 at 5.09: Dette blir meget bra. Snart full ordrebok. Men hvordan lager du tilgangen til innsiden av braketten til festeboltene. Må du ha luke i badeplattformen? Blir ei oval mannluke på ene siden? Link to post
FalconFantino 26 Svart 25.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2017 Noen som vet hvordan jeg får endret overskriften på denne tråden? Link to post
Kjellg Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 FalconFantino 26 skrev for 13 timer siden: Noen som vet hvordan jeg får endret overskriften på denne tråden? Tror ikke du selv kan gjøre det men kanskje @Ingar kan hjelpe.. Link to post
Fantino Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 Endre til Verado 400? Link to post
StorStas Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 FalconFantino 26 skrev for 16 timer siden: Noen som vet hvordan jeg får endret overskriften på denne tråden? Du kan trykke på "flagget" (Rapporter innlegg) og melde det den veien. Link to post
FalconFantino 26 Svart 26.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 Fantino skrev for 2 timer siden: Endre til Verado 400? Må nok moderere meg litt denne sessongen desverre? så det blir muligens en Evinrude 250? Link to post
chrisrik Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 Er endel veldig gode tilbud på overliggere om du er fornøyd med G1-etec'er. På større båter er det mange som sverger til dobbelmontasje, har det vært vurdert? Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
FalconFantino 26 Svart 26.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 chrisrik skrev 25 minutter siden: Er endel veldig gode tilbud på overliggere om du er fornøyd med G1-etec'er. På større båter er det mange som sverger til dobbelmontasje, har det vært vurdert? Har vurdert dobbelmontasje, men den det blir ikke aktuelt med det første. Tenker jeg går for en brukt 250 eller 300 g1. Får se hva som dukker opp på nyåret så får vi se hvordan oppsettet fungerer. Link to post
chrisrik Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 FalconFantino 26 skrev for 3 timer siden: Har vurdert dobbelmontasje, men den det blir ikke aktuelt med det første. Tenker jeg går for en brukt 250 eller 300 g1. Får se hva som dukker opp på nyåret så får vi se hvordan oppsettet fungerer. OK. Pass på at det er forskjell på girutvekslingen mellom 250 og 250HO på.enkelte årsmodeller. tror kanskje denne forskjellen er borte på de siste årene. 1.85 mot 1:75 (eller 79, husker ikke nøyaktig på HO). Noen har icon, andre ikke :) Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
FalconFantino 26 Svart 27.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 chrisrik skrev for 14 timer siden: OK. Pass på at det er forskjell på girutvekslingen mellom 250 og 250HO på.enkelte årsmodeller. tror kanskje denne forskjellen er borte på de siste årene. 1.85 mot 1:75 (eller 79, husker ikke nøyaktig på HO). Noen har icon, andre ikke :) Denne var jo ganske rimelig. Gått bare 280timer. https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=109880952 Link to post
FalconFantino 26 Svart 29.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 Fått gjort litt kos i dag. å demontere setene ved bordet er enklere sagt en gjort. Sikker brukt en hel tube med tec7 ved montering så det var ikke bare enkelt, men fikk det løst til slutt? Også fikk jeg montert den "nye" skipperstolen fra Recaro? Link to post
FalconFantino 26 Svart 30.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2017 Prøvemontering og hulltaking. Passer perfekt? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn