Jump to content

Hvilket nettbrett som tillegg til kartplotter?


rmyra

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Mulligan skrev On 2017-08-06 at 15.04:

Nei, alt er installert på iPad. Og iPhone.

Jeg har to kartfolio som dekker Ålesund til Polen.

Koster ca NOK 380 for hver folio. Kjøpes kun en gang. Oppdateringer er gratis. Jeg får beskjed når oppdateringer er tilgjengelige.

Kan brukes på alle iDevices som har samme AppleID.

 

Blev en Ipad pro på meg....har installert Isailor, ser super  profft ut :thumbsup:

 

installerte også Navionics......mye kart for pengerne 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hvordan er muligheten for å koble autopilot opp mot eventuelle nettbrett? Jeg har en litt eldre kartplotter med stor skjerm, men kartene er noen år gamle (8 år) og bruker derfor faktisk telefonen å navigere etter i trange og vanskelige områder. Telefonen virker overraskende bra til dette. GPSen er også mer nøyaktig en plotteren.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Har gått noen år nå. 
Både apper og brett har utvikla seg. 
 

Etter å ha testa betalingsversjon av C-Map, Navionics, Garmin og Gule Sider, blir jeg mer og mer glad i Gule Sider sin På Sjøen. 
Behovet er altså et nettbrett til maks 2000 kroner, som skal takle å kjøre denne appen dagen lang. 


Har alle andre dingser i Apple, så frister jo litt med en brukt iPad 6 eller noe, men kanskje finnes det andre alternativer som er bedre? 

Viktige kriterier:

- Takle å kjøre navigasjon hele dagen (tilkoblet strøm)

- Så stor skjerm som mulig

- Skjerm med skikkelig lysstyrke

- GPS er et must, men ikke SIM

- Må ikke overopphetes etter en time i sola bak vindskjermen

 

Mindre viktig:

- Fint om den kan synkronisere med iPhone til en viss grad

- Tåler en vannsprut 

- Kan koble til tastatur

- Takler å kjøre barne-tv på Netflix om kvelden 🙂

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte samsung brett til 2000 kroner for 4 år siden. Det bruker jeg fortsatt . Har dog kjøpt meg ett til, som jeg bruker på on course.  Marinetrafic.  Jeg er veldig fornøyd med de løsningene.  De tåler ikke direkte sollys.  Da blir de overopphetet 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 6 minutter siden:

Jeg kjøpte samsung brett til 2000 kroner for 4 år siden. Det bruker jeg fortsatt . Har dog kjøpt meg ett til, som jeg bruker på on course.  Marinetrafic.  Jeg er veldig fornøyd med de løsningene.  De tåler ikke direkte sollys.  Da blir de overopphetet 

Takk for gode tips, Bjørn! 
Nei, direkte sollys er jo noe jeg også prøver å unngå, men uten hardtop så blir det alltid noe sol på paden innimellom. 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev 2 minutter siden:

Nei, direkte sollys er jo noe jeg også prøver å unngå, men uten hardtop så blir det alltid noe sol på paden

På flyvebroen har jeg og det problemet. Men det løses ganske enkelt med å flytte litt på det..👍

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...