TB22 Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 @sap_2000 eg var nok rundt Lerøy et sted når dere passerte. Bor foresten litt lengre nord, inn med Skaganeset. LIgger en båtbutikk ved strandkaien her https://goo.gl/maps/hjtP1CCeguP2 Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Stadthavet har ikke tenkt å ønske dere velkommen i dag! Full storm med bølgehøyde 5 meter. Liten til stiv kuling langs hele kysten oppover. Minkende til i morgen...... Så nå må dere finne hvilepuls og nyte litt rolig tempo og landligge til været smiler til dere! Dere har noen utrolig vakre naturopplevelser i vente på strekket opp til Trondheim! Bare å senke skuldrene og la hvilepulsen komme i noen timer! Dere har hatt et meget godt driv så langt! @Bjørn Løvjomås og @sap_2000, det er bare å nyte min fødeby Bergen noen timer!!! Skjønt fisketorget er ikke det det en gang var for 32 år siden når jeg jobbet der Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Husk at hvis dere skal kjøpe krabbeklør på fisketorget, må dere heve rammelånet først :-) Link to post
Eureka Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Hehe ? Spørs om man ikke også der må trekke kortet flere ganger... slik som med dieselpumpene.. Redigert 11.August.2017 av Eureka (see edit history) Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Fisketorget er blitt latterlig! Det er ikke stedet hvor byens borgere lenger finner sin hverdagsmat! Den gang jeg jobbet der var det nesten en synd å ha oppdrettslaks på bordet. Nå er det ferdiglagde rundstykker med røkelaks fra alle andre steder enn Bergen det du får kjøpt.... Redigert 11.August.2017 av Erikda (see edit history) Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ask Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Hei Eg såg båten på veg til jobb i stad. Blir de liggande i formiddag, og har tid til ein nyfiken BP-medlem? Ask Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Hei @Ask bare å komme, men har du anledning til å tidlig lunsj? Vi må jo ha penger til brødskiver, så hadde auksjon på 1 stk billett med Nord Star expressen nordgående i dag. @Trond123 var eneste budgiver i salen i går kveld så billetten gikk for Kr 1. Én krone er bedre enn null kroner, så vi sa "solgt" Dermed får vi en passasjer på turen nordover i dag. @Trond123 tar snøggbåten tilbake til Bergen fra Florø eller Måløy. Vil være ute i god tid. Redigert 11.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 "Når kvelden er tilbragt på Zaccen og dets ikringliggende herrligheter er det godt at Starbucks er rett i nærheten" Gammelt sjømannsordtak God tur oppover. Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Hadde man enda drukket kaffe, så kanskje. Ferdig med å skrubbe teakdekk med grønnsåpe. Skal bort å kjøpe noen overprisede laksebaguetter og fiskekaker @Trond123 kom nettop tilbake etter å ha kjørt båten hjem i dag tidlig. Avgang blir ca 11:00 Mvh. SAP Link to post
Tempest Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Kjekt å følge med på turen! Blir ein "bumpy ride" nordover i dag, men det bles no rett veg og dokke har jo virkelig den rette båten å gå med! Skulle dokke trenge noko i Florø er det berre å rope ut, så skal vi gjere så godt vi kan her vest ;) Ellers gleder eg meg til å ta ein titt i båten på messa i Tr.heim :) God tur nordover! Tempest på Instagram Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Ser ikke god ut i dag rundt Stadthttps://www.barentswatch.no/bolgevarsel/stad/1 Redigert 11.August.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Takk for det @Tempest passasjeren vår hopper av i Florø, og mulig vi blir der også i kveld, så bare å stille innom. Gjestehavna er på nordsiden, sant? Mvh. SAP Link to post
Tempest Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 sap_2000 skrev 4 minutes ago: Takk for det @Tempest passasjeren vår hopper av i Florø, og mulig vi blir der også i kveld, så bare å stille innom. Gjestehavna er på nordsiden, sant? Gjestehavna er på nordsida ja, midt i sentrum? Tempest på Instagram Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Takker. Fikk @Ask ombord på snarvisitt i det vi kastet tampene. Hyggelig å hilse på deg Ask Redigert 11.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Joltus Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Eureka skrev for 11 timer siden: ligger det ikke en legendarisk pølsebod like i nærheten av Bryggen som har et hinsides utvalg? Var ihverfall det da jeg seilte sørover i 2011.. -og da jeg studerte i byen noen år tidligere. Stemmer det. Rett oppforbi McDonalds. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Fått hyggelig selskap ombord. @Trond123 Bergen forlates i god fart. Endelig ble det Bobåt Link to post
Ida Marie III Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Går dere Alverstraumen eller Herdla fjorden ? Ligger på vestsiden av Radøy nå, frisk vind her oppe... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Alverstrømmen @Ida Marie III Her fra Litlebergen. Vi skulle innom for å fylle en liten kanne med diesel til filterskift senere. Men pumpen var ikke i drift. Mye strøm i dag. Endelig ble det Bobåt Link to post
Ida Marie III Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Du får ny mulighet til diesel på Feste, bare 10 min fra der du er, i god fart... Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Alverstraumen @Ida Marie III Mye straum i dag Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Gøy med hurtignavigering innom feste å fyller 5-literene. 8,95 Ligger på DPS 5 meter fra brygga og tar bilder, Hehe hørte på værmelding på VHF nå at det skulle bli opp mot 25 msek i nord ved stadt Redigert 11.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
JonnyBoy Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) sap_2000 skrev for 19 timer siden: Ligger i strusshavn og tanker nå. Men Gud bedre, får bare fyllt for 700,- ad gangen som @Brigg sa (så det først nå ). Gjelder master gullkort. Skikkelig irriterende med disse grensene kjenner jeg. Fin tråd dette, gleder meg til hver oppdatering. God tur videre. Ang. beløpsgrense: Jeg har også irritert meg litt på dette, og sjekket med Danske Bank hvor begrensingen ligger. Begrensningen ligger ikke på kortet, men hos utsalgsstedet ( se svar under). Kanskje vi må bli flinkere til å informere utsalgsstedene om ulempene med denne ordningen? Jeg vil tro at en del steder mister omsetning på grunn av dette? Hei John!Takk for henvendelsen din. Det er ingen beløpsgrense på korttransaksjoner ved bruk av kortet fra vår side. Vi opplever fra tid til annen at enkelte bensinstasjoner opererer med en egen beløpssperre på drivstoffylling. Det er dessverre ikke noe vi får gjort med dette, da det er utsalgsstedet selv som setter denne grensen. Forstår at dette oppleves som tungvint når man skal fylle til båt, landbruk etc. Ønsker deg en riktig fin dag!Med vennlig hilsenXXXDanske Bank Redigert 11.August.2017 av JonnyBoy (see edit history) Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Dps er et utrolig kjekt system. Da får skipperen tid til å stille som modell. Mens båten passer seg selv Endelig ble det Bobåt Link to post
Joltus Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 (redigert) Dps på en slik båt er jo rimelig snasent! Greit når man er alene og skal klargjøre båt for kai.. På cirkle k der eg bor stopper pumpene på 992 kroner. Men kun prøvd to forskjellige kort. Dette gjelder bensin.... Redigert 11.August.2017 av Joltus (see edit history) Link to post
Bay_liner Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Kortbegrensningene skal visstnok ha med sikkerhet å gjøre at det ikke er mulighet for ar det skal fosse uante mengder drivstoff ut i hvor-det-nå-måtte-ende ute av kontroll. Ved å legge inn slike grenser sikrer seg man seg litt men det kunne sikkert vært løst på en helt annen måte - ved at man feks kvitterte på pumpen hver gang et visst antall liter var nådd og at den da fortsatte videre uten avbrudd. Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn