Frissy Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Gratulerer med ny båt. Lykke til på turen hjem. Godt å se at du er fornuftig med trygge valg for avreise. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Tror ikke du skal bekymre deg for været oppover til Stavanger litt vind tidlig så roer det godt ned og den båten takler flott litt gammel sjø i siden bare å ha oppe ei fille så blir det bare duving oppover ...lørdagen blir jo rolig og bør ikke by på problemer for en båt i den størrelsen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 14.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Tusen takk, Frissy! Høres bra ut, Laluna II, og jeg er enig med deg. Setter stor pris på at folk følger med på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Hei Har akkurat lik båt og ønsker deg en fin tur. Skulle gjerne seilt den strekningen selv, men im sommeren. Tjorven Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 14.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 (redigert) Så hyggelig, Tjorven III! Vil helt sikkert bli aktuelt å spørre deg og andre med lik båt til råds og drøfte erfaringer. Ser også poenget ditt med at dette strekket nok er atskillig mer behagelig om sommeren, men slik blir det denne gangen. Redigert 14.Februar.2018 av lasmarquezas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 #denfølelsen :) Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 14.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Veldig enig, Bigmac. Og jeg skal ærlig innrømme at den følelsen virkelig begynner å komme. I morgen ettermiddag flyr jeg ned. Eventyret begynner. Sitér dette innlegget Link to post
apollon Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Gratulerer med ny båt. Eg har brukt Passage Weather sine værsider i mange år. Synest dei har treft veldig godt med sine varslinger. Lykke til på turen. Sitér dette innlegget Link to post
Taremakken Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 0 grader, tett snødrev og 17 m/s fra sørøst på Lista nå. Blir vel bedre til du skal rundt der. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Takk, Apollon. De sidene har jeg ikke brukt, og takker for godt tips! Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Uff, Taremakken, høres begredelig ut... Er enig med deg i trua på at det blir bedre på lørdag. Må ha ned vindstyrken før jeg seiler, ingen tvil om det. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Fornuftig å vente på litt rolegare ver. Håper det blir brukbart på laurdag. I og med at det er ein ny båt for deg, så er det lurt å legge inn litt ekstra sikkerheitsmargin. Vi henta båt i Grimstad juli/august 2016. Då var det kortebukse og T-skjorte til vi kom til Skudeneshavn. Blir nok litt annleis for dykk Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 (redigert) Ikke mye vær å skrive hjem om på fredagen iflg windy muligens litt nedbør men lite vind Lørdagen ser ut som motordag så jeg ville bare kommet av sted om det henger litt gammel sjø igjen Går du innaskjærs til Mandal OBS Skjernøybrua 19.5 meter om jeg ikke husker feil bare til INFO Redigert 15.Februar.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Sunnmøre, heldigvis blir selger med på første etappe. Meget gunstig mht å bli kjent utover å ligge i havna. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Takk, Laluna II, det er helt klart planen. Men som jeg har sagt hele tiden, avgjørelsen tas samme morgen. Selger er med, og med offisiell masthøyde på 19,20m blir det i tilfelle interessant. Har vurdert ytre, men lytter her til lokalkjent selger. Ellers setter jeg stor pris på interessen! Sitter klar for å gå ombord flyet i Molde nå. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Det blir nok en flott helg - nyt følelsen av sommerfugler i magen, og ha en riktig god tur!! Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Tusen takk, Kenneth82, og du har så evig rett - sommerfuglene flakser! Både for dette med ny båt og dette med turen. Blir nok en rik uke! :-) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Vil absolutt anbefale å gå indre lei til mandal. Har valgt den 5 av de siste 6 gangene (unntaket var på natta, da vi gikk 1 på vakt, resten sov). Går fint med seil, men er mye navigsjon. Hyggelig å se kysten, og slipper bølger. Også mindre vind. Er noen obligatoriske sund å gå der. Brua ved Mandal er for lav for oss, så aldri gått der. Men det er sikkert 2 meter å gå på hvis dere er 19,2 og brua er 19,5 (jeg er ikke sikker på høyden, bortsett fra at den er lav). Innen dere er ved Skudeneshavn har dere vært nok på havet. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 (redigert) Sjekket kartet nå Skjernøysundbroen er oppgitt til 16 meter så dere må nok gå annen vei forbi der (rundt Skjernøya) Redigert 15.Februar.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Mener å huske det har vært noe vedlikeholdsarbeid på Skjernøysundbrua det de for en periode reduserte seilingshøyden? Vet ikke om hvor oppdaterte kartene er, men stoler her på selger som blir med til Farsund. Takker for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Flott at selgar blir med eit stykke. Fin måte å bli meir kjent med båten på. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Kan vi følge deg via mAIS ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 15.Februar.2018 Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Så på finn.no at noen i Vestnes solgte en Comfort30 pga overgang til større båt. Var det deg TS? Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Dessverre, Framtia, foreløpig har den kun receiver. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Ja og nei, Eureka. Var nær et salg, men kjøper syntes det var for smalt å gå fram fra cockpit. Skal legge Comforten ut for salg litt før påske, tenkte jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.