Jump to content

Hentetråd Søgne - Molde/Vestnes ( Bavaria 46 Cruiser)


lasmarquezas

Recommended Posts

Tror ikke du skal bekymre deg for været oppover til Stavanger litt vind tidlig så roer det godt ned og den båten takler flott litt gammel sjø i siden
bare å ha oppe ei fille så blir det bare duving oppover ...lørdagen blir jo rolig og bør ikke by på problemer for en båt i den størrelsen

 

p3dv_4.2-2018-feb-14-005.jpg

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Så hyggelig, Tjorven III! Vil helt sikkert bli aktuelt å spørre deg og andre med lik båt til råds og drøfte erfaringer.

 

Ser også poenget ditt med at dette strekket nok er atskillig mer behagelig om sommeren, men slik blir det denne gangen.

Redigert av lasmarquezas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fornuftig å vente på litt rolegare ver. Håper det blir brukbart på laurdag. I og med at det er ein ny båt for deg, så er det lurt å legge inn litt ekstra sikkerheitsmargin. Vi henta båt i Grimstad juli/august 2016. Då var det kortebukse og T-skjorte til vi kom til Skudeneshavn. Blir nok litt annleis for dykk:smiley:

Link to post
Share on other sites

Ikke mye vær å skrive hjem om på fredagen iflg  windy muligens litt nedbør men lite vind
Lørdagen ser ut som motordag så jeg ville bare kommet av sted om det henger litt gammel sjø igjen
Går du innaskjærs til Mandal OBS Skjernøybrua 19.5 meter om jeg ikke husker feil bare til INFO

 

p3dv_4.2-2018-feb-15-026.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Takk, Laluna II, det er helt klart planen. Men som jeg har sagt hele tiden, avgjørelsen tas samme morgen.

 

Selger er med, og med offisiell masthøyde på 19,20m blir det i tilfelle interessant. Har vurdert ytre, men lytter her til lokalkjent selger. 

 

Ellers setter jeg stor pris på interessen! Sitter klar for å gå ombord flyet i Molde nå. :-) 

 

 

Link to post
Share on other sites

Vil absolutt anbefale å gå indre lei til mandal. Har valgt den 5 av de siste 6 gangene (unntaket var på natta, da vi gikk 1 på vakt, resten sov). Går fint med seil, men er mye navigsjon. Hyggelig å se kysten, og slipper bølger. Også mindre vind. Er noen obligatoriske sund å gå der. Brua ved Mandal er for lav for oss, så aldri gått der. Men det er sikkert 2 meter å gå på hvis dere er 19,2 og brua er 19,5 (jeg er ikke sikker på høyden, bortsett fra at den er lav). Innen dere er ved Skudeneshavn har dere vært nok på havet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...