Jump to content

Hentetråd Søgne - Molde/Vestnes ( Bavaria 46 Cruiser)


lasmarquezas

Recommended Posts

https://www.marinetraffic.com/en/p/mais

Du kan bruke denne opp mot nettbrett eller mobil for å sende din posisjon til marinetraffik :wink:


Regner med du blir forsinket til Kjevik i kveld snør tett her nå frem til ca 2000

 

 



 

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

lasmarquezas skrev for 1 time siden:

Mener å huske det har vært noe vedlikeholdsarbeid på Skjernøysundbrua det de for en periode reduserte seilingshøyden? Vet ikke om hvor oppdaterte kartene er, men stoler her på selger som blir med til Farsund.

Helt kurrant å gå ut mellom øyene syd for brua. Hvis dere ikke skal innom Mandal er det ikke mye lenger heller. Selv om det er litt irriterende.

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 45 minutter siden:

Direkte link til KARMA  her på AIS https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:309843/mmsi:257989980/vessel:257989980
 

Ser navnet på nevnte båt ikke stemmer men det endrer seg sikkert etterhvert når det blir oppdatert

 

 

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ville ikke gått under der nei .. ikke mye omvei rundt når man tar valget ved østlig del av Skjernøy og neppe problem med bølger heller. På hentetur i seilbåt er det litt vel mye mas å måtte gå "helt" tilbake (det har i hvert fall jeg gjort en gang for mye i surt vintervær og mørke) 

Link to post
Share on other sites

Henta en Bav 38 i mars i fjor. Fra Tønsberg og oppover til Trøndelag. En fantastisk tur. Fikk mye innspill på dette forumet, men var så full av inntrykk og opplevelser, at jeg ikke fikk fortalt så mye underveis. Ser mange er gode på det.

En stor opplevelse var det, mange hyggelige og spennende folk traff vi på underveis.

Gikk ut fra Farsund og vestover i et utrolig urolig vær, men vi gikk langt ut. Var roligere der. 

Hadde god tid, og det trengte vi, tidsplanen sprakk ganske fort. Fantastisk å være på tur, med dette forumet i ryggen.

Er jo nesten fristet til å ta opp hentetråden og skrive en oppsummering, det var mange opplevelser som gjorde inntrykk.

Ha en riktig god forberedelse og nyt turen, det er noe spesielt med å ferdes langs kysten på denne tiden av året. Mine var udelt positive.

Link to post
Share on other sites

Så utrolig hyggelig - og betryggende - å lese om deres erfaringer, Baatsman og Heimsjyen! Jeg har stor tro på båten, og gleder meg stort til å kaste loss.

 

Jeg er nå omsider innkvartert i Kristiansand og realitetene begynner å sige inn. Flyet utsatt pga skitvær, men her i byen ser det greit ut nå.

 

Foreløpig, basert på meldingene nå, er planen en del motor innaskjærs, men rundt Lindesnes, så blir det mer hav lørdag. Forhåpentligvis blir det med virksom  mAIS.

 

Her er inntrykket under innflyvning til Kjevik:

 

 

IMG_6938.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...