Jump to content

Hentetråd Søgne - Molde/Vestnes ( Bavaria 46 Cruiser)


lasmarquezas

Recommended Posts

Ja, Laluna, møtte en gammel studiekamerat som kom ombord på befaring. Forpurret helt skrivetankene mine. Men hyggelig var det!

 

Ligger godt fortøyd i Egersund. Hadde fin hjelp av strømmen utenfor Lista, men fra Siragrunnen omtrent fikk jeg over 2kn i mot. Mye ruskete sjø, og det var godt å komme inn.

 

Autopiloten har vært super i medsjø. Slik var ikke min tidligere ST2000 tillerpilot, så det var en fryd å danse med sjøene. Dessuten smeltet det meste av snøen ombord.

 

I morgen har jeg et lønnlig håp om Skudeneshavn, men frykter at det kan bli noe motstrøm. Får se hvordan det går. 

 

Skal skru på mAIS'en når jeg drar!

Link to post
Share on other sites

Beklager at jeg ikke fikk postet da jeg kom inn. Setter svært stor pris på at dere følger reisen nordover. 

 

Ellers er å si at jeg er strålende fornøyd med båten. Virker som det har vært et riktig kjøp. Men fortsatt virker lugaren absurd stor.

 

Sitter nå med litt musikk på anlegget akkompagnert av regnet som vasker bort snø, salt og alt annet. Snart klar for køya og nye opplevelser. Det fine med morgendagen er at vi ikke helt vet hva den vil bringe.

 

Tusen takk for at dere leser og poster. Setter stor pris på det.

Link to post
Share on other sites

lasmarquezas skrev for 9 timer siden:

Ja, Laluna, møtte en gammel studiekamerat som kom ombord på befaring. Forpurret helt skrivetankene mine. Men hyggelig var det!

 

Ligger godt fortøyd i Egersund. Hadde fin hjelp av strømmen utenfor Lista, men fra Siragrunnen omtrent fikk jeg over 2kn i mot. Mye ruskete sjø, og det var godt å komme inn.

 

Autopiloten har vært super i medsjø. Slik var ikke min tidligere ST2000 tillerpilot, så det var en fryd å danse med sjøene. Dessuten smeltet det meste av snøen ombord.

 

I morgen har jeg et lønnlig håp om Skudeneshavn, men frykter at det kan bli noe motstrøm. Får se hvordan det går. 

 

Skal skru på mAIS'en når jeg drar!

Strømmen renner nordover, det somskjedde i går var at du gikk i en ‘bakevje’. Å finne slike når du går sørover er mulig og morsomt. Men når du går nordover holder du ut fra land og får strømmen med deg.

 

Ett annet tips, er det mye sjø så går du inn leia ved Jærens merke. Når du passererFeistein så er det nesten stille.

Redigert av trixie2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...