Jump to content

Nå skal det seiles! Innspill til valg av seilbåt ca 40 fot.


Ben Sin

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Hei igjen. Skal handle nye fall, men er som kjent ikke i samme landsdel som båten. Er det noen som kan bekrefte at fallene er 10 millimeter på en Bavaria 39 Cruiser? (som jeg tror de er) Har tenkt å handle hos Benns.se som har tilbud om dagen. Kanskje noen har tips om enda bedre kjøp også? 

Redigert av Ben Sin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke vært flink p Baatplassen i det siste, men dette var en glimrende tråd.

 

Ben Sin, gratulerer så mye med kjempefin båt! Båtkjøp om vinteren er supert, for da har man allerede der mentalt utvidet sesongen, og alt blir lettere senere. Håper du forteller mer om båtlivet og overgangen fra cabincruiser etter hvert.

 

Igjen, gratulerer!

Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg aldri har vært ombord i en Bavaria 39, men mistenker at 10 mm er lite. Jeg ville sjekket. 

 

400 nm på første tur er da helt OK. Antar det ikke er fra Skotland og rett ut i havet. Langs kysten er det da mange muligheter både til å stoppe og å fikse ting underveis. Hadde en første tur som var i nærheten av 10 ganger så lang. Klarte det ikke på en helg. Turen innehold også forhold som veldig mange på båtplassen mener er totalt uforsvarlig å dra ut i. 

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev for 9 timer siden:

Min kommentar gikk på det å legge ut på 400 mn med ny båt. Er det 400 nm over åpent hav eller langs kyst? Jeg ville hatt en prøvetur før jeg legger ut på 400 mn over havet, men om det er langs kysten er det vel mange nødhavner underveis..

 

Ok. Da ser jeg litt annerledes på det. Jeg ville ikke lagt ut på tur i det hele tatt om jeg hadde hatt det minste mistanke om at utstyret ikke var i orden. Samme som ved klatring. Også vet alle med båt at noe kan oppstå uansett. Forberedelser og undersøkelser i kombinasjon med respekt for elementene er min strategi.

 

Alidal: Takk. Da er det neppe 10 mm på vår heller. Får sjekke nøyere først da.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...