Jump to content

Kina kopi Racor filter, noe å satse på?


_Bliss_

Recommended Posts

Ser det dukker opp diskusjoner vedr. Diverse kina produkter. 

Jeg har cav filter som etthvert skal skiftes ut bla pga det er for mye søl for å skifte filter.

Et typisk racor filter koster ca 3500,-

https://www.marineshop.no/styring-motor/drivstoffutstyr/drivstoffilter/racor-filter-m-separator-500fg-127051-p0000297676?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h94YGcOWpZiO8fTVp95N5C1YZEJVCITB4fvFbBHnxTzwAY2gUPasLRoCwoUQAvD_BwE

 

Kina filter ca 1/10 av prisen

https://www.ebay.com/itm/NEW-500FG30-500FH-DIESEL-MARINE-BOAT-FUEL-FILTER-WATER-SEPARATOR/141830523513?hash=item2105c20a79:g:-jYAAOSwsFpWSuRx

Er dette brukende? Noen som har erfaringer?

 

Det er vel ingen som ønsker å gå på akkord med sikkerheten, men det er ikke alltid dyrt er best.

Link to post
Share on other sites

Snartbåt? skrev for 4 timer siden:

Ser det dukker opp diskusjoner vedr. Diverse kina produkter. 

Jeg har cav filter som etthvert skal skiftes ut bla pga det er for mye søl for å skifte filter.

Et typisk racor filter koster ca 3500,-

https://www.marineshop.no/styring-motor/drivstoffutstyr/drivstoffilter/racor-filter-m-separator-500fg-127051-p0000297676?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h94YGcOWpZiO8fTVp95N5C1YZEJVCITB4fvFbBHnxTzwAY2gUPasLRoCwoUQAvD_BwE

 

Kina filter ca 1/10 av prisen

https://www.ebay.com/itm/NEW-500FG30-500FH-DIESEL-MARINE-BOAT-FUEL-FILTER-WATER-SEPARATOR/141830523513?hash=item2105c20a79:g:-jYAAOSwsFpWSuRx

Er dette brukende? Noen som har erfaringer?

 

Det er vel ingen som ønsker å gå på akkord med sikkerheten, men det er ikke alltid dyrt er best.

 

Ikke se deg blind på oppgitte priser. Les også det som står med liten skrift og hvor delen befinner seg.

I dette tilfellet er filteret i USA, har ikke avskrekkende pris (kr 218,-), men det blir plusset på frakt med kr 616,-.  I tillegg skal du betale mva og fortolling. Sluttsummen blir kanskje kr 1200,-, kanskje opp mot kr 1400,-.

 

Ikke alt som tilbys på ebay befinner seg i Kina, her finner du også varer fra bl.a Australia, New Zealand, Japan og Tyskland.

 

Når jeg kjøper duppeditter via ebay, haker jeg av for "Free Shipping" og gjerne også "Kina" i søkefeltet.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Wallas Service skrev 46 minutter siden:

I dette tilfellet er filteret i USA, har ikke avskrekkende pris (kr 218,-), men det blir plusset på frakt med kr 616,-.  I tillegg skal du betale mva og fortolling. Sluttsummen blir kanskje kr 1200,-, kanskje opp mot kr 1400,-.

Jeg la også merke til den. Kina vare sendt frem og tilbake rundt kloden er ikke det lureste kjøpet.:giggle:

Men jeg tok det for gitt at det bare var ett typisk eksempel trådstarter la frem.

 

 

Link to post
Share on other sites

Her en til under 400

Men må du ha to innganger eller kan du bruke T stykke ?

Følger med ett filter.Ellers koster filter ca 50 kr i div micro.

Passer sikkert med orginal racor innsats også.

 

https://www.ebay.com/itm/500FG-500FH-Diesel-Fuel-Filter-Water-Separator-For-Marine-Boat-Handy/232597392237

Redigert av Stjernen ! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Wallas Service skrev for 7 timer siden:

 

Ikke se deg blind på oppgitte priser. Les også det som står med liten skrift og hvor delen befinner seg.

I dette tilfellet er filteret i USA, har ikke avskrekkende pris (kr 218,-), men det blir plusset på frakt med kr 616,-.  I tillegg skal du betale mva og fortolling. Sluttsummen blir kanskje kr 1200,-, kanskje opp mot kr 1400,-.

 

Ikke alt som tilbys på ebay befinner seg i Kina, her finner du også varer fra bl.a Australia, New Zealand, Japan og Tyskland.

 

Når jeg kjøper duppeditter via ebay, haker jeg av for "Free Shipping" og gjerne også "Kina" i søkefeltet.

Det ble ett dårlig eksempel fra min side.

Selvsagt viktig å se på dett me frakt og mva kostnader. Det som også kan være greit å tenke på er toll. Hvis man overstiger 500,- kan man vel risikere toll gebyr også.

Stjernen ! skrev 46 minutter siden:

Her en til under 400

Men må du ha to innganger eller kan du bruke T stykke ?

Følger med ett filter.Ellers koster filter ca 50 kr i div micro.

Passer sikkert med orginal racor innsats også.

 

https://www.ebay.com/itm/500FG-500FH-Diesel-Fuel-Filter-Water-Separator-For-Marine-Boat-Handy/232597392237

 

Hadde sett for meg to innganger for å gjøre det enklest mulig.

Usikker på hva som er mest vanlig når man har mating fra to tanker? Ett alternativ er jo å bestille to filtre og sette ett ved hver tank. 

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Snartbåt? said:

 

Selvsagt viktig å se på dett me frakt og mva kostnader. Det som også kan være greit å tenke på er toll. Hvis man overstiger 500,- kan man vel risikere toll gebyr også.

 


Det er ingen toll på slikt, bare mva om det overstiger 350,- inkl frakt. Kineserene er ofte litt snaue med oppgitt verdi, så mye går inn under mva-grensen selv om summen egentlig var høyere  enn de 350,-. Se på det som en bonus om det kommer inn mva-fritt ;)
 

Link to post
Share on other sites

48 minutes ago, SamH said:


Det er ingen toll på slikt, bare mva om det overstiger 350,- inkl frakt. Kineserene er ofte litt snaue med oppgitt verdi, så mye går inn under mva-grensen selv om summen egentlig var høyere  enn de 350,-. Se på det som en bonus om det kommer inn mva-fritt ;)
 

Jeg ser det som bonus hvis ikke pakka kommer i klørne på private fraktselskap som genererer  mange poster med diverse utgifter for å moms behandle sendingen.
Hvis posten får tak i pakka koster det henholdsvis 158kr eller 341 kr i gebyrer alt etter verdi på sendingen og de andre gribbene er ikke i nærheten av å nøye seg med det samme har jeg opplevd en rekke ganger.
Mitt råd er å snakke med e-bay selgeren før handelen og skrive ned verdien til under kr 350 kr.
Jeg betaler gjerne moms og det i fra første krone men dette gribbe gebyret har fjærnet alle mine sperrer for å lure meg unna å betale moms.
Ett annet triks for å ungå ett x faktor gebyr på moms behandling er å bruke selgere som har fraktselskap som ordner dette på forhånd.
Da betaler man ett vesentlig lavere gebyr og pakken ligger ikke i dagevis for å bli behandlet når den kommer til landet.

 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Erfaringen min er at kineserne automatisk og uten at du ber om det, skriver ned verdien. Bakdelen er at de av og til skriver den så lavt slik at tollen MÅ reagere. Fikk 5 kvalitets powerbanker fra kina hvor avsender satt verdi til 5Usd. Da ber man om bråk..

UK, US og DE er litt mere vare på å skrive ned verdien..

Litt skummelt å skrive om dette på fora, så jeg tror jeg stopper der ?

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...