Jump to content

Bergtatt på tokt - 2019


Pequod

Recommended Posts

Det er nok "ut porten garantien" som har slått inn...:wink:

 

Sjekk kablene en gang til, gjerne sammen med litt spray. Og prøv å slå av plotter og starte den på ny. Kanskje den ombestemmer seg.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Fikk du dette i Moss? Får samme feil når jeg går gjennom kanalen,modemet svarer ikke. Må kutte strømmen til plotteren (ta ut sikring eller slå av og på hovedstrøm)for å få den til å virke normalt igjen,merkelig feil som kun opptrer der.

Link to post
Share on other sites

Sjekk at kontaktene sitter som de skal i holderen til plotteren hvis det er et slikt system. Slet med det samme på en garmin, der alt så helt i orden ut, men kontaken som var montert i holderen til skjermen ikke var 100% på plass i hullet sitt, som igjen gjorde at det ikke ble kontakt :)

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 13 minutter siden:

Stemmer det. Damene om bord har lyst på Sverigetur,  så det blir Strømstad i kveld, og Koster og Stavern i morgen.

 

He he, se det ja. Skipper på egen flott skute, men når damene ønsker seg utenlandstur, da ...... blir det det.

Håper du er fornøyd med nye båten, virker slik på deg i alle fall 

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Da er vi i Strømstad og overnatter her. Flott tur, tok innaskjærs på grunn av mannskapet. I morgen besøker vi Koster før retur til Norge.

 

Men et spørsmål: Når vi er tilkoblet  landstrøm kan vi ha Wallasen på da? Har jo bare erfaring med Webastoen i Nidelven, og der gikk det ikke.

 

Så lenge batteriene lader på landstrøm så går vel det greit?

Link to post
Share on other sites

Det går sikkert bra, jeg hadde enten krysset fra Strømstad i morgen tidlig, (kl 09). Eller så hadde jeg gått litt opp igjen, så over ved Bolærne. Det kommer til å bli litt sjø fra koster til Stavern imorgen. Nå tåler sikker dere en del, men jeg prøver å unngå det stykke når det kommer 10sm fra sørvest midt på dagen. Da blir det mye bevegelse i noen timer....

Link to post
Share on other sites

pipe skrev 38 minutter siden:

Det tror jeg ikke skjer da kl 09 er midt på natten for enkelte.
Sorry,men den var for god til å la passere

?????

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...