Jump to content

Bergtatt på tokt - 2019


Pequod

Recommended Posts

torkelmj skrev 23 minutter siden:

Vakumpumpe? Klosettpumpe? Avløpspumpe? PM hvis du trenger hjelp til innkjøp. Er i Vestfold og kan sikkert kjøre en tur via ClasOhlson, Jula eller tilsvarende. Men selve drittproblemet skal du få ha for deg sjøl. 

89396BEA-A9B6-4015-9907-55B9A1BD6CC0.jpeg

Der har vi den ja! Ligger en Jernia i gåavstand fra gjestehavna, så jeg satser på det! Men skal ha deg i bakhodet, tusen takk!

 

Forøvrig er det antakelig vifta i Wallasen som har tatt kvelden. Noen som vet om detter mulig å få fikset/reparert denne i Stavern?

Link to post
Share on other sites

Uten å bli for bastant... nærmeste er vel på Østerøya i Sandefjord. Forhørte meg nettopp med en kollega i Stavern (med Wallas), han kunne fortelle at han måtte legge veien hit da han sist trengte service:

 

https://imssandefjord.mamutweb.com/

 

https://www.gulesider.no/i.m.s.+sandefjord+per+jørgen+varild+sandefjord/84284261/bedrift

Redigert av torkelmj (see edit history)

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Ms Fortuna skrev 2 minutter siden:

 men i aller værste fall kan man dra slangen inn til toalettet og suge, men ja nødløsning...

 

Anbefales ! Men du har kanskje ikke stort nok vindu inn på toalettet, så da må du dra den... fine og rene.. slangen gjennom stua ?

Link to post
Share on other sites

Takk for alke tips og råd, men nå har jeg faktisk klart å fikse det hele med en improvisert stakefjær og en oljesugepumoe!

 

Kun en overdose av papir som var problemet, alt av slanger er nylig skiftet.

 

For en som scorer veldig lavt på nevenyttig- og handymanskalaen er dette ikke mindre enn en sensasjon! :giggle:

 

Og jaggu meg har Wallasen begynt å fungere igjen!  

 

Båtlivet er herlig, dere!

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg tolker det dithen at det er Rakke du mener er en utfordring, der skal man helst ikke havne i trøbbel, da

det er kort vei inn til tusenvis av skjær. Etter Tvistein fyr på sydgående kan man jo alternativt dreie inn mot Langesund og gå innaskjærs nedover til Kragerø, man trenger ikke nødvendigvis å krysse Langesundsbukta ved drittvær.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 6 timer siden:

 

Forøvrig er det antakelig vifta i Wallasen som har tatt kvelden. Noen som vet om detter mulig å få fikset/reparert denne i Stavern?

 

torkelmj skrev for 6 timer siden:

Uten å bli for bastant... nærmeste er vel på Østerøya i Sandefjord. Forhørte meg nettopp med en kollega i Stavern (med Wallas), han kunne fortelle at han måtte legge veien hit da han sist trengte service:

 

https://imssandefjord.mamutweb.com/

 

https://www.gulesider.no/i.m.s.+sandefjord+per+jørgen+varild+sandefjord/84284261/bedrift

 

Aner ikke hva I.M.S. (Per Varild) har på lager til Wallas'en din. Han er også her på forumet under I.M.S.  

Hvilkjen Wallas har du? Nyttig å vite når han/vi/jeg skal klare å hjelpe deg.

 

Pequod skrev for 5 timer siden:

Og jaggu meg har Wallasen begynt å fungere igjen!  

:yesnod:

 

Det var jo bra, men hva var årsaken til at den ikke ville virke?

Du kan godt ring nå i kveld om du vil, kanskje jeg kan komme med noen gode råd.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

For en service. Denne tråden er en oppvisning av det beste båtfolk har å by på. Følger spent ferden videre. Og venter på stemningsbilder, @Pequod

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Wallas Service skrev for 9 timer siden:

 

 

Aner ikke hva I.M.S. (Per Varild) har på lager til Wallas'en din. Han er også her på forumet under I.M.S.  

Hvilkjen Wallas har du? Nyttig å vite når han/vi/jeg skal klare å hjelpe deg.

 

 

Det var jo bra, men hva var årsaken til at den ikke ville virke?

Du kan godt ring nå i kveld om du vil, kanskje jeg kan komme med noen gode råd.

Tusen takk for det! Det er en Wallas 3000, og jeg tror @Erikda  hadde rett i sin telefonsupport onsdag: At vifta er gåen. Den starter fint opp og går noen timer førxden begynner å lage ulyder. Blinkesignalene jeg får på panelet tyder på at den går varm?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Bonus skrev for 12 timer siden:

 

Sånn ved lunchtider altså :lol:

 

Martine29 skrev for 12 timer siden:

Vi kan lage et veddemål her inne, avmarsj før kl 10. Jeg sier kl 1200.

 

Bonus skrev for 11 timer siden:

11:30

 

Sjøbliss skrev for 11 timer siden:

Middag midnatt, 4-6 timer senere enn mange. 8 er tidlig, men i båten blir ofte 8 til 9. Så det betyr 13:00. La oss si 12:30. ???

 

God tur!

 

pipe skrev for 11 timer siden:

Det er meldt lett bris i fra kl 06-12 i morgen og frisk bris kl 12-18 så noe sier meg at det er på tide "å snu døgnet"

 

Sjøbliss skrev for 10 timer siden:

Men fra 18 og noen timer ser det jo veldig bra ut. Kanskje rangle skikkelig er noe? 

 

Erikda skrev for 7 timer siden:

Jeg nekter å tippe klokkeslett på avgang!???

Så morsomme dere er! :lol::yesnod::yesnod:

 

Avgang var planlagt til 6.00, fant sted 6.25 og første etappe gikk bort til drivstoffbrygga der vi fortsatt ligger fordi vi fikk tau i propellen...

 

Mannskapene fra RS er jo stasjonert i bua ved siden av, men tar seg god tid...men de har vel noen forberedelser de må gjøre, ikke minst hvis de må dykke. Ligger jo uansett trygt fortøyd!

 

Intensjonen om tidlig start har dermed gått til helv...e... :headbang:

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...