Jump to content

Bergtatt på tokt - 2019


Pequod

Recommended Posts

Pequod skrev for 3 timer siden:

Fremdeles i Strömstad, men vi tar en kveldstur til Fredrikstad før vi drar over fjorden i morgen.

 

Såvidt jeg kan se går det greit å komme seg under broene inn til Værste?

Broene i Fredrikstad er ingen problem. Laveste er 5,5 meter. 

Men du kommer ikke under den laveste brua i Tønsberg. Jeg har prøvd selv med min Tresfjord. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ligger på Værste i Fredrikstad etter en nydelig tur fra Strömstad. Tar hensyn til en av passasjerene som ikke likte noen av de bølgene vi fikk i går.

 

I morgen fortsetter vi på turen over til Sørlandet. Og båten fungerer prikkfritt!

 

96049A01-80C4-44CC-BBA9-C569286B8040.jpeg.ab1bdf370a3e83790b67e0032885eaa2.jpegF4401D70-BBB8-4CF3-841A-159084042775.jpeg.48b0709fd8d0d65bba098b6381cbb9df.jpegA4D9B8E9-BAE5-43F5-9D2F-6E8FCE78B5A8.jpeg.b670d085bbee522dcf987975500a9956.jpeg

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 25 minutter siden:

Hmmm.. er det ikke der tollbåten ligger ? Vil du snakke om det, Pequod ? :giggle:

God tur til sørlandet ! Super båt !

De er nok ute og kontrollerer mer interessante folk enn meg... Men innrømmer at jeg tømte Coopen for 1,5 liters Pepsi-Max ingefær...Det var ni flasker i hyllene, og de tok jeg!?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

 

Damene dusjer og deretter er det avgang fra Fredrikstad og noe av den samne ruta vi tok i går for å krysse over når det er minst verst og kortest strekke, av hensyn til passasjerene. 

 

Rederinnen skal ta toget hjem fra Larvik, så da fortsetter nok jeg og dattera videre til Kragerø i kveld.

 

Skal være et par brygger jeg kan legge til i Larvik som ikke er så langt fra jernbanestasjonen, tar gjerne imot tips. Skal kunne ligge der mens jeg følger rederinnen til stasjonen og deretter tilbake for å fortsette turen.

 

B2150FFA-05A9-45F4-9C17-D49EB9E4228F.jpeg.491b7b2df07030fde1ce57d6912ac458.jpeg

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pipe skrev for 12 timer siden:

Det burte jeg ha tenkt meg at båten hadde top of the line Sleipner kontrollpanel.
Jeg hadde folkemodellen så da skjønner jeg at han vil fortsette sitt liv høyt på strå:yesnod:

documents_8845_172dpi.png

Må innrømme at jeg ikke helt husker hvordan den så ut, men den hadde et display også, mener jeg. Og en hold-funksjon.

Link to post
Share on other sites

horg skrev for 8 timer siden:

Ved ankomst Larvik har du flytebryggen ved pakkhuset rett forut, vet ikke om landgangen er lagt ut  eller så har du "gjestebryggen" ved Fritzø brygge/spa hotellet til venstre. Tar henholdsvis 2 og 5 minutter å gå til toget.

 

 

Nimbus4 skrev for 6 timer siden:

336661159_Screenshot_20190508-125401_PhotoEditor.jpg.6f833e8412c907df93ec5b0c62e452d1.jpg

Tusen takk for hjelp og tips!

Link to post
Share on other sites

Indy skrev for 12 timer siden:

Hadde ikke original mast, se bilde, men gikk mange ganger under bruene i Tønsberg og hadde aldri problemer. Kun et par ganger det var bare noen få cm klaring men gikk alltid under.

IMG_1741.JPG

Flott skute @Indy!!! Min Tresfjord med originalmaterialet gikk ikke under. Jeg skrudde av masta og la den ned. Men det er ganske så høyt vann om dagen så det kan være trangt tror jeg.....

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 3 timer siden:

Jeg har antakelig original mast For den ser litt høyere ut enn den på bildet.

Det er riktig. Du har original mast. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Blir nok landligge i dette været, frister ikke å dra ut i øspøs!

 

Starter tidlig i morgen, så får vi se hvor langt vi kommer!

 

Mannskapet er redusert med en ettersom rederinnen dro hjem i går, noe som var planlagt.

 

Wallasen ser ut til å ha gitt seg og toalettet er tett etter for mye papirbruk, og jeg har nok ikke festet kalesjetaket riktig, for det drypper litt, men ellers har det vært en flott tur! :giggle:

 

Fiskesuppa var som vanlig kjempegod i går!

32AFAC4A-EB26-453C-89B2-B1AF44B3B982.jpeg.34c8518b133602b199c9211d7122ef8c.jpeg

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vakumpumpe? Klosettpumpe? Avløpspumpe? PM hvis du trenger hjelp til innkjøp. Er i Vestfold og kan sikkert kjøre en tur via ClasOhlson, Jula eller tilsvarende. Men selve drittproblemet skal du få ha for deg sjøl. 

89396BEA-A9B6-4015-9907-55B9A1BD6CC0.jpeg

Redigert av torkelmj (see edit history)

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...