Okkaby Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Chilli Solbris skrev for 5 timer siden: Tror jeg får selge båten, kjøpe meg hus med garasje og få inn den benken der!😃😃😃 Kjøperen får du jo besøk av innen så lenge på kurset ombord hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev 32 minutter siden: Kjøperen får du jo besøk av innen så lenge på kurset ombord hehe 😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2024 I dag har jeg fått lagt opp litt mer fordeling av 220 volts stikkontakter i akterlugaren. De gamle boksene fjernes og den gamle antennekontakten tas vekk. Da blir det plass til en dobbelt kontakt. Baksiden av dekkplaten. Termostat og bryter til aircondition og varmepumpe til høyre. Det gamle skal bort. 12 volts kontakt er det også. Kabel blir påsatt niter. Alle sammen! Og brått ble jeg kvitt noen skjøteledninger! Fire stikk bak tv er innafor!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 22.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2024 Godt å få gjort litt småplukk også. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Vaskemaskinen står på badet forut. Der vil jeg jo ikke ha den. Det er plass til den i et skap i dinetten. Under sofaen i dinetten. Bunnplata i vannfast finer får duge som en test. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Første forsøk ble ikke optimalt. Ny runde med bedre ramme og større plate. Bruker OSB til konstruksjonen er utprøvd med vaskemaskin. Nå er jeg fornøyd med rammen og plata vaskemaskinen skal stå på. Neste runde er å føre fram elektrisitet og vann. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 29.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Type/merke maskin, og mål hxdxb ???? Kanskje kottet i bb lugar kunne duge for min del? Og hvor legger du gråvann ut? Via "kulpen" - eller rett ut ? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Maskinen er en Candy. Jeg aner ikke hvor du skal få tak i den lenger. Elkjøp og Power har den ikke lenger i sitt sortiment. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 29.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Og hvor legger du avløp? Og hvordan er disse små maskinene å tømme for vinterkonservering? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Hekri skrev 1 time siden: Og hvor legger du avløp? Og hvordan er disse små maskinene å tømme for vinterkonservering? Avløpet blir koblet til avløpet i vasken. Tror det er det letteste. Vinterkonservering er å tappe den for vann. Ingenting annet. Men her ombord er det uansett ikke tema!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Sa var stikkontakt og vanntilførsel på plass. Nå kan maskinen settes nedi og avløpet legges opp. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Og der var maskinen på sin permanente plass. 😃😃 Enkelt og greit p komme hil!😃😃 Og grundig stropper fast! Herlig!👍😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 2.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Snasent 😊👍 Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 2.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Virkelig "kjekt å ha"! Helt grei plassering og montering. Bringer tankene tilbake til Renault sin reklame fra 60-tallet; "La funksjonen bestemme formen" (Mener å erindre at det gjaldt Renault 4 - selvfølgelig uten sammenligning). Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Og så ble årets fleste tur en realitet!😃😃 Ned Østerelva som bærer preg av sedimenter fra Glomma! Helt flatt vann ved Tennskjær! Ut på Lera og det var det usedvanlig flatt i dag!😊 Veldig flatt!😃 Deilig å være utpå! På plass i Horten. Her blir det D5L på mandag og tirsdag. Flott skute a gett!😁😁 Det er helt fullt i Horten! De er flink til å tilrettelegge for helårs bruk! Spedielt lys! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Tom Rør skrev 31 minutter siden: Snasent 😊👍 Ble mye bedre enn ventet! Håper rørleggeren ser gjennom finga med rörmockarjobbet som er gjort!😁😁!😃 Hekri skrev 28 minutter siden: Virkelig "kjekt å ha"! Helt grei plassering og montering. Bringer tankene tilbake til Renault sin reklame fra 60-tallet; "La funksjonen bestemme formen" (Mener å erindre at det gjaldt Renault 4 - selvfølgelig uten sammenligning). Kjørte Renault 4 for 42 år siden! Sleit med giringen!😅😅😅 Hvordan går det med monteringen av radar og plotter? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 2.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Det går fremover! Her også! https://baatplassen.no/i/topic/173256-axiom-hvordan-endre-fra-fot-til-meter/ Radar kommer opp straks det blir oppholdsvær! Måtte trekke ut 10 meter kabelen og trekke ny 15 meter. Skjøtekabel produseres ikke. Men vår fantastiske leverandør tok 10 meter i retur!!! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Hekri skrev 1 time siden: Det går fremover! Her også! https://baatplassen.no/i/topic/173256-axiom-hvordan-endre-fra-fot-til-meter/ Radar kommer opp straks det blir oppholdsvær! Måtte trekke ut 10 meter kabelen og trekke ny 15 meter. Skjøtekabel produseres ikke. Men vår fantastiske leverandør tok 10 meter i retur!!! Aah, nystartet tråd! Godt de tok den i retur! Var det problematisk å trekke kabelen? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 En liten video😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart 2.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Her kjører vi sesong året rundt. men så er nåværende Balje jo 232m lang da hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Okkaby skrev 22 minutter siden: Her kjører vi sesong året rundt. men så er nåværende Balje jo 232m lang da hehe 😂😂😂 Bittelitt større en Storebroen!😅😅😅 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 2.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Chilli Solbris skrev 58 minutter siden: Aah, nystartet tråd! Godt de tok den i retur! Var det problematisk å trekke kabelen? Ja. Ikke prøv dette hvis du er alene hjemme. Er du i Horten i morra søndag? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2024 Hekri skrev 3 minutter siden: Ja. Ikke prøv dette hvis du er alene hjemme. Er du i Horten i morra søndag? Bare deler av dagen. Skal i barneselskap. Deretter nattevakt. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 3.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2024 Chilli Solbris skrev for 8 timer siden: Skal i barneselskap. Deretter nattevakt. Kos deg !!! Jeg skal finne årsak til at akter- og topplanterne plutselig kutta ut. Kan kanskje ha noe å gjøre med litt hardhendt kabeltrekking til radar..... Skjønner at drømmebåten er en Storebro (med vaskemaskin) !! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Okkaby Svart 3.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2024 Chilli Solbris skrev for 10 timer siden: 😂😂😂 Bittelitt større en Storebroen!😅😅😅 ja kan vel ha Storebroen som livbåt hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.