Pequod Svart Onsdag 22:16 Link til dette innlegget Svart Onsdag 22:16 Fin julegave både for skipperen og vi på Båtplassen! Gratulerer med levelig refinansiering! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pondu_s Svart Torsdag 07:45 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:45 Gratulerer så mye, hyggelig å lese 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Torsdag 12:23 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 12:23 Cheyenne skrev for 16 timer siden: Bare å gi beskjed, så skal jeg bidra med det lille jeg kan😀 Håper jo å få se Storebro'en da, etter å ha lest så mye om den. Bare kom med ruteforslag for området ditt! Det tas i mot med takk!🙏 Storebroen er ikke så mye å se til på nært hold! Men men, nå kan jeg fortsette!😄😄 Komodo skrev for 17 timer siden: Den turen der hadde hengt meget høyt hos meg også! Måtte vært en fantastisk opplevelse å kommet dit med egen båt (og dykkerutstyr og kompressor ombord ) Føyer meg forøvrig til de andre gratulantene! Dette var gode nyheter Du er hjertelig velkommen til å være med på det du måtte ha lyst til av turen!😄😄😄 finnarne skrev for 19 timer siden: Ja du kan jo ikke selge den nå med de skrapene den har fått. Jippi !!! 🤣🤣🤣 Det var en grei vinkling!😁😁😁😀 Pequod skrev for 14 timer siden: Fin julegave både for skipperen og vi på Båtplassen! Gratulerer med levelig refinansiering! Tusen takk! Nå puster jeg lettere!😄😄 Pondu_s skrev for 4 timer siden: Gratulerer så mye, hyggelig å lese 👍 Tusen takk! Blir helt satt ut av alle gode tilbakemeldinger!🙏🙏 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart Torsdag 13:05 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:05 Godt å høre. Her skipet i godt driv sydover innenfor Gullholmen Sverige i juli 2024. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Cheyenne Svart Torsdag 13:21 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:21 Chilli Solbris skrev for 1 time siden: Bare kom med ruteforslag for området ditt! Det tas i mot med takk!🙏 Storebroen er ikke så mye å se til på nært hold! Vel, nå er jo ikke akkurat skjærgården så mye å skryte av her, pleier å si at vi har Eigerøy i nærområdet og de Britiske øyene samt Shetland litt lenger uti havet men de gir lite le. Men det er en del fine plasser å besøke mellom Lindesnes og Sirevåg. Mest uthavner. Fra Sirevåg til Tananger er det stort sett helt åpent å ingen plass å gjemme seg for været. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Torsdag 17:36 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 17:36 Cheyenne skrev for 4 timer siden: Vel, nå er jo ikke akkurat skjærgården så mye å skryte av her, pleier å si at vi har Eigerøy i nærområdet og de Britiske øyene samt Shetland litt lenger uti havet men de gir lite le. Men det er en del fine plasser å besøke mellom Lindesnes og Sirevåg. Mest uthavner. Fra Sirevåg til Tananger er det stort sett helt åpent å ingen plass å gjemme seg for været. Det blir nok en egen tråd for den turen. Jeg har jo gått Bergen-Oslo noen ganger. Og jeg kunne meget godt tenke meg å utforske flere steder mellom Kristiansand og Egersund. Som du sier så er Egersund-Stavanger en ren transportetappe. Men i godt vær er det også fint! Det blir uansett stopp i Tananger. Der har jeg familie å besøke. 👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart Torsdag 19:37 Link til dette innlegget Svart Torsdag 19:37 Etter Egersund er det ikke mye før Tananger nei. Men en titt innom Åna Sira samt Rekefjord og Sogndalsstrand skal visstnok være å anbefale. Har hatt planer om det selv, men det har ikke blitt noe av ennå. Får vel prøve på det i 2027 siden hovedbåtferien min neste år går i en annen retning... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Cheyenne Svart Torsdag 19:59 Link til dette innlegget Svart Torsdag 19:59 Pequod skrev 16 minutter siden: Etter Egersund er det ikke mye før Tananger nei. Men en titt innom Åna Sira samt Rekefjord og Sogndalsstrand skal visstnok være å anbefale. Har hatt planer om det selv, men det har ikke blitt noe av ennå. Får vel prøve på det i 2027 siden hovedbåtferien min neste år går i en annen retning... Du har Jøssingfjord også. Den ligger mellom Åna Sira og Sogndalstrand. Det er der ordet jøssing som ble brukt i andre verdenskrig stammer fra. Også der Altmark rømte inn etter at de ble beskutt av engelskmennene. Der er det også et ganske nytt museum samt husene under Helleren som er verdt en titt. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart Torsdag 20:17 Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:17 Cheyenne skrev 16 minutter siden: Du har Jøssingfjord også. Den ligger mellom Åna Sira og Sogndalstrand. Det er der ordet jøssing som ble brukt i andre verdenskrig stammer fra. Også der Altmark rømte inn etter at de ble beskutt av engelskmennene. Der er det også et ganske nytt museum samt husene under Helleren som er verdt en titt. Det har du helt rett i, jeg kom faktisk på det etter at jeg skrev innlegget, men sitter på jobb og hadde ikke anledning til å oppdatere innleggetr. Jeg er jo veldig interessert i andre verdenskrig, og det er ikke lenge siden jeg prøvde å finne ut om det var mulig å gå inn fjorden der og legge til et sted med egen båt for å kunne komme meg til museet. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Cheyenne Svart Torsdag 20:44 Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:44 Pequod skrev 24 minutter siden: Det har du helt rett i, jeg kom faktisk på det etter at jeg skrev innlegget, men sitter på jobb og hadde ikke anledning til å oppdatere innleggetr. Jeg er jo veldig interessert i andre verdenskrig, og det er ikke lenge siden jeg prøvde å finne ut om det var mulig å gå inn fjorden der og legge til et sted med egen båt for å kunne komme meg til museet. Tror ikke det er noen kai i nærheten av museet som passer til fritidsbåter. Kommer du med en halvstor lastebåt er det litt annerledes. Det er kanskje en eller annen plass i nærheten av Altmarkstøtten, men da er det et lite stykke å gå for å komme til museet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.