SoBo Svart Lørdag 09:46 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:46 Blir veldig flotte de nye putene til salongen. Strøkent arbeid I tillegg veldig kjekt å ha lagt rør til EL. når du først hadde muligheten Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 13:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:16 SoBo skrev for 3 timer siden: Blir veldig flotte de nye putene til salongen. Strøkent arbeid I tillegg veldig kjekt å ha lagt rør til EL. når du først hadde muligheten Ja, i tillegg får jeg isolert litt ekstra!😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart Lørdag 15:31 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:31 Gleder meg til å prøvesitte sofaen når de nye putene er på plass! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 12:59 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 12:59 Pequod skrev for 21 timer siden: Gleder meg til å prøvesitte sofaen når de nye putene er på plass! You and me both!😄😄😄😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart Søndag 19:31 Link til dette innlegget Svart Søndag 19:31 Chilli Solbris skrev On 24.12.2025 at 13.33: At dere følger med og backer meg opp med oppmuntring og gode råd i all denne Storebrogalskapen betyr mer enn dere aner!!! At det er galskap er det vel ingen tvil om! Både oppgradering, vedlikehold og drift av en slik båt burde tilsi inntekter som er de færreste av oss forunt. Men det utrolig hva man kan klare å få til med pågangsmot og entusiasme. Og litt båtgalskap. Fordelen for oss andre er at vi kan få følge med på prosessen, uten ansvar. Og det liker vi jo. Så stå på, dette er gøy! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 20:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 20:26 index skrev 52 minutter siden: At det er galskap er det vel ingen tvil om! Både oppgradering, vedlikehold og drift av en slik båt burde tilsi inntekter som er de færreste av oss forunt. Men det utrolig hva man kan klare å få til med pågangsmot og entusiasme. Og litt båtgalskap. Fordelen for oss andre er at vi kan få følge med på prosessen, uten ansvar. Og det liker vi jo. Så stå på, dette er gøy! Bare vent til skuta skal slipes ned og lakkes!🤩🤩 Da er det duket for tidenes slipedugnad!!!😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 21:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 21:08 Og så var det på tide å få salingen på stell igjen!😃😃 Men før montering skal det isoleres! Vet ikke helt om det var nødvendig for det var ikke antydning til kuldegjennomslag Men nå er det i hvert fall gjort! Limt på med skikkelig våtromslim. Så ble bakeplata og rammeverket skrudd sammen. Og de nye putene fant sin plass! Fine detaljer med knapper og avrundede ytterhjørner Så kom ryggene på plass. Stoffet går seg til når jeg får herjet litt med det. Det ble en herlig oppgradering!🤩 Og med tilhørende puter! Nå skal jeg nyte resultatet! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pondu_s Svart Mandag 21:12 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:12 Det ble veldig pent ! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 22:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 22:27 Pondu_s skrev 1 time siden: Det ble veldig pent ! 😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chiefengineer Svart igår klokken 06:54 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:54 Håper du klipte av det som var til overs på stripsene før du satte sammen, av en eller annen grunn får jeg noya av å se strips som kun er strammet uten at overskuddet er klipt etter montering Ble veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Det er aldri feil med isolasjon! Og salongen ble meget bra! Jeg likte spesielt godt den lille "hjørneklossen" på sitteputene i hjørnene. En salmaker med sans for detaljer! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SoBo Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Ble meget bra Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 17 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Chiefengineer skrev for 7 timer siden: Håper du klipte av det som var til overs på stripsene før du satte sammen, av en eller annen grunn får jeg noya av å se strips som kun er strammet uten at overskuddet er klipt etter montering Ble veldig bra. Helt enig! 👍 Strips er klippet!😄 Var bare kjekk å ha der for å holde isolasjonen på plass ved tilpasning!😁 SoBo skrev for 5 timer siden: Ble meget bra Takket @SoBo. Skulle vel egentlig ønsket å kunne si at jeg har gjort det selv!😉 index skrev for 5 timer siden: Det er aldri feil med isolasjon! Og salongen ble meget bra! Jeg likte spesielt godt den lille "hjørneklossen" på sitteputene i hjørnene. En salmaker med sans for detaljer! Ja, den lille detaljen på hjørneputa var helt supert! Prikken over i-en!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Blir fint dette @Chilli Solbris! Godt å få gjort noen oppgraderinger ut over det tekniske under dørken også Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 17 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Komodo skrev Just now: Blir fint dette @Chilli Solbris! Godt å få gjort noen oppgraderinger ut over det tekniske under dørken også Ja det kan jeg skrive under på!😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Men noe teknisk slipper man ikke unna på gammel båt! Skjønt, varmtvannsberederen bare er fem år gammel. Overtrykksventilen lekker som bare pokker. Og hvor sitter berederen? Selvfølgelig under trappa og innenfor eksosbenda på styrbord motor!! Om jeg kommer til???? Ja det kan du jo tro!! Så da ble det å plage @Hekri!! Så da har vi nok en gang fått kurert den eminente herrens båtabstinens!!! Armenes evne til å bøyes i umulige vinkler prøves ut! Det er skjært hull i trappa for å komme til. Og en time senere er problemventilen ute. Den er mer rufsete enn jeg trodde den ville være. Håpløst trangt! Ikke lett tilgjengelig. Bør nok demontere eksistens og få ryddet skikkelig opp. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.