MYVIVERA Svart 3.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2024 Måtte bare sjekke jeg også. Det var ikke så ille, men nok til å kødde med strømmen. Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2024 Tom Rør skrev for 5 timer siden: Det er godt å ha sånne som @Komodo tilgjengelig Det er faktisk helt uvurderlig! Og den mannen renner over av kunnskap!!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2024 MYVIVERA skrev 7 minutter siden: Måtte bare sjekke jeg også. Det var ikke så ille, men nok til å kødde med strømmen. Det er bare helt konge når en får slik hjelp som jeg har fått av @Komodo! Og når det gjør at andre også får utbytte av det er det jo enda bedre!! Da ble det pussing av o erflater jos deg også @MYVIVERA!???Moro å få ting på stell!!! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2024 Da var alle hovedstrømsbryterne renovert. Og her en liten tribute til @Komodo! Det finnes hvermannsen sin måte å gjøre det på! Og det er «The Komodo way»!!?? Alle kontaktflater er rengjort også på kablingen. En liten ting unnagjort! Men som har stor betydning! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 6.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2024 Nå gir jeg meg over her nå har du overgått deg sjøl ! Men morsom video da, her har du virkelig gjort en innsats !! Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
EiSvIn Svart 6.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2024 Super video. Men en liten ting jeg undrer meg på; de rillene som var i kontaktflate opprinnelig, som ble dreid bort nå - hvilken funksjon hadde de? Og var alle bryterne like slitte? Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2024 Komodo skrev 46 minutter siden: Nå gir jeg meg over her nå har du overgått deg sjøl ! Men morsom video da, her har du virkelig gjort en innsats !! ??? EiSvIn skrev 14 minutter siden: Super video. Men en liten ting jeg undrer meg på; de rillene som var i kontaktflate opprinnelig, som ble dreid bort nå - hvilken funksjon hadde de? Og var alle bryterne like slitte? Vi spurte oss selv om det samme angående rillene. Hadde det vært tilsvarende riller i platen som den skulle ligge mot kunne jeg forstått det. Hadde rillene gått i hverandre ville kontaktoverflaten blitt vesentlig større. Men den ene flaten var glatt. Alle bryterne var ikke like slitt. Uvisst av hvilken grunn var bryteren for styrbord motor og forbruksbanken ikke i nærheten så slitt. Mulig de har vært byttet en gang tidligere. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
pipe Svart 6.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2024 Chilli Solbris skrev 14 minutter siden: Vi spurte oss selv om det samme angående rillene. Hadde det vært tilsvarende riller i platen som den skulle ligge mot kunne jeg forstått det. Hadde rillene gått i hverandre ville kontaktoverflaten blitt vesentlig større. Men den ene flaten var glatt. Kanskje rillene var der for kjøling? ....men sikkert samme det....resultatet stod til meget godt. Link to post
Kallethekid Svart 9.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 Har ikke du båten rett ved siden av der det brenner? Håper du ikke har fått masse gnister sot og annet på den fine båten din? Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 Kallethekid skrev for 2 timer siden: Har ikke du båten rett ved siden av der det brenner? Håper du ikke har fått masse gnister sot og annet på den fine båten din? Joda, men skuta er tydeligvis godt isolert! Ligger med akterkabinen mot stedet og har ikke hørt noen verdens ting av sirener eller smell. Sovet som en stein!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2024 I dag gikk en drøm i oppfyllelse!?? Jeg fikk besøkt Storebro i Sverige!??? Clas, som har jobbet med Storebro i 30 år tok godt i mot meg og viste meg rundtomkring joda, fikk bestilt meg noen deler også!??? En 420 til salgs. Ca 2 mill? Det er noen enorme haller og det er aktivitet i en god del av dem! Clas har orden på samtlige båter som er produsert!? Hovedgrunnen til min tur var å grave fram papirene på min båt! Den må inn i NOR. Lite prylar blev det också!???❤️ Herlig med en dag på Storebro! Vimpelen skal selvsagt opp!? Jakker! Nytt innlegg til baugspyd hadde de også! Det produseres enda i hallene! Det var mye dekaler! En helt ny 435 Commander som skal til Tyskland. Storebro ligger jo i nettopp Storebro! Og jeg tok med meg en ny propell til båten også. Pussig nok!???? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 16.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2024 Chilli Solbris skrev 10 minutter siden: Og jeg tok med meg en ny propell til båten også. Pussig nok!???? Om det er noen som trenger nye propeller til Storebro, så må det jo være deg...? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2024 index skrev 26 minutter siden: Om det er noen som trenger nye propeller til Storebro, så må det jo være deg...? ??? Håper virkelig det er slutt nå!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart 16.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2024 Commander, er det same Commander som Nimbus sin? http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
tom Cognac Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 JÅLEBUKK............................... jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Okkaby skrev for 23 timer siden: Commander, er det same Commander som Nimbus sin? Ja, Nimbus kjøpte opp Storebro. Det er flere modeller av Commander. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 tom Cognac skrev 1 time siden: JÅLEBUKK............................... Jepp! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 @Chilli Solbris, du siklet jo litt på dreiebenken min da jeg hjalp deg med de hovedbryterne. Hvorfor ikke knalle til med en Storebro dreiebenk https://www.retrade.eu/no/aitem/310372/SVARV___STOREBRO_GK_195 Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Komodo skrev 59 minutter siden: @Chilli Solbris, du siklet jo litt på dreiebenken min da jeg hjalp deg med de hovedbryterne. Hvorfor ikke knalle til med en Storebro dreiebenk https://www.retrade.eu/no/aitem/310372/SVARV___STOREBRO_GK_195 Den må jeg ha!!! ??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Komodo skrev for 9 timer siden: @Chilli Solbris, du siklet jo litt på dreiebenken min da jeg hjalp deg med de hovedbryterne. Hvorfor ikke knalle til med en Storebro dreiebenk Er det derfra uttrykket 'veldreid hekk' kommer? Link to post
Komodo Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Bonus skrev for 4 timer siden: Er det derfra uttrykket 'veldreid hekk' kommer? Usikker, men jeg tror ikke de båtene ble dreid Mulig dreiebenkene og båtene begge er oppkalt etter stedet ... Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Komodo skrev 7 minutter siden: Usikker, men jeg tror ikke de båtene ble dreid Mulig dreiebenkene og båtene begge er oppkalt etter stedet ... Storebro Bruk produserte maskiner! Landbruksmaskiner og en hel del andre ting! Båter var noe de kom i gang med svært sent. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Jeg har i alle fall inntrykk av at Storebrobenkene har hatt et godt ord på seg i industrien. Har selv aldri stått i en Storebrobenk. Men akkurat denne så ut som en kjekk liten benk å ha i garasjen. Utforming og gearkasse ligner på en del annet. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Komodo skrev 7 minutter siden: Jeg har i alle fall inntrykk av at Storebrobenkene har hatt et godt ord på seg i industrien. Har selv aldri stått i en Storebrobenk. Men akkurat denne så ut som en kjekk liten benk å ha i garasjen. Utforming og gearkasse ligner på en del annet. Tror jeg får selge båten, kjøpe meg hus med garasje og få inn den benken der!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Ser deg stå i denne benken med den hvite Storebo-jakka !! Og en caps ? Vakkert Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn