Jump to content

Jeg gruer meg til å skifte eksosbend på min Yanmar 4JHE fra 1986.


Lars H.

Recommended Posts

Manifolden er splitter ny og uten noen skader som vel skulle gå klart frem av bildet, hvor på bildet skulle sprekken være?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg sjekket det om en "sprekk", og det er nok bare bildet som lyver. Her ser dere "sprekken" som er et hull for ekstra avtapping (eller hva nå meningen er) ved å skru ut en stor bolt på siden av utløpet.

 

eksosutloep.jpg.4319cc5ba451025a4729512436173a3d.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Geb skrev 14 minutter siden:

 

Får du lov til å ha maskindeler i sofaen? Det tør ikke jeg prøve..

 

He he, den stolen gjør jeg akkurat hva jeg vil med. Det er en utskiftet stressless som befinner seg på data-/gutterommet mitt, eller "promperommet" sum Trude kaller rommet.

 

godstolen.jpg.dddc7ef30c0914c2b05a2a1b594b201c.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev On 26.10.2019 at 17.42:

Nå har jeg vært en tur ute i garasjen (og frosset livsjiten ut av meg) for å sjekke tilstanden på varmeveksleren jeg har skrudd ut. Men da er jeg tilbake til problemet: Bolter som sitter bom fast og knekker! Jeg ønsket å sjekke selve røret for varmeveksleren og gikk derfor igang med å løsne dekslene i hver ende. På baksiden gikk det greit, den ene bolten så ut som ny og den andre dårligere. I fronten knakk den ene, så jeg ga opp den andre.

 

Et bilde inn mot bakkanten av varmeveksleren viser at det ser bra ut der.

 

2019-10-26_16_04_06.jpg.ad88f5763b4edccb7d7b1095a1f04743.jpg

 

Ellers har jeg oppdaget at omtrent alt av brukbart verktøy befinner seg i båten! Det er irriterende når båten ligger 7 mil unna. Kanskje jeg skulle ta med bankkortet en tur til Biltema og handle litt!

 

Jepp, gjør det. Har endt opp med dette selv. Da over tid. Har nå to verktøykasser. Den ene litt mer båtrelatert enn den andre. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...