Guest Avmønstret# Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev 16 minutter siden: Når det gjelder utenlandske båter, så har min bank satt som krav at det skal være skipsregisteret båt. Dermed faller jo noen utenlandske bort. Jeg kunne tenke meg å sjekket ut B vision. De virker fristende. Husker ikke modell på båten jeg var nedi men.... (var noen øl involvert) om jeg ikke husker helt feil hadde eier fått prutet den ned rett rundt millionen ett sted. Men hadde brukt mye tid og en god del penger på å få den tipp topp. Dette er vel 3 år siden. Så om ikke ting har endret seg veldig skulle jeg tro kan være mulig å finne en innen budsjett. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Litt morsomt at akkurat denne båten har lagt som som reklame midt i tråden din ?. Du får ta det som et tegn.. ! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Meget bra @Phoebe Jeg skal straks og med en gang sjekke om den er til salgs. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Litt større enn du egentlig tenker, men hva med en tilsvarende båt som SV Delos? Virker som en god/stor seng i akterlugaren. Prisnivå aner jeg ikke, for seilbåter er ikke min sterke side. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 (redigert) Delos er vel en Amel Super Maramu. 53 fot. Tror den har alt du ber om. Flott båt ? Redigert 12.November.2019 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Av en eller annen grunn har jeg bestemt meg for å stoppe på 50. Det gir meg frihet til å la andre føre båten for meg. Når det skulle bli behov for det Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TideRace Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 SV Delos er jo mildt sagt lekre saker, men da snakker vi om 53 fot og muligens en smule utenfor budsjett.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Bergen skrev for 2 timer siden: Keep us updated? Jeg lover å oppdatere denne tråden til the bitter end. Å jeg er utrolig takknemlig for gode bidrag så langt. Jeg har allerede fått et nytt krav, takket være @Hulda Slikt lærer jeg mye av. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torebåt Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 En Nauticat kan kanskje være sorten? Ikke så mange på markedet, og de som finnes virker å ryke raskt. Dekkshus, flott kvalitet og utseende og ikke minst en hel del sjel. Holder seg godt i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Nauticat er fine båter. Jeg er imidlertid ikke så glad i utvendig treverk. Å dermed ligger vel Nauticat tynt an tror jeg. De fleste av de jeg har sett er flotte smykker, med mye trearbeid bak seg.? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Nauticat laget også hablie seilere, dekkssalong, uten treverk. Fra under 40 fot og oppover. En tidligere kollega kjøpte en Nsuticat og flyttet om bord. Bare å søke på nettet, så får du se hvordan de ser ut. Meget bra båter, det også. De er ikke regattamaskiner. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Bare for min nysgerrigheds skyld: Hvorfor er du blevet tiltrukket af sejlerlivet? Jeg har det indtryk, at du mest bruger din nuværende båd til kortere ture og så bolig, naturligvis. Har du langtursdrømme eller andet? For som jeg har set din bådbrug over årene, så er det jo mest Sørlandet med nærmeste omegn, du bevæger dig i. Og der kan White Lady - eller en trawler fx - jo være helt fin. Desuden er der jo det, at en sejlbåd som bo-båd har den ulempe, at du opholder dig i kælderen meget af tiden i modsætning til nu, hvor du har 360 graders udsyn. Hvad tænker du om den ulempe? (Med mindre du finder en DS-løsning, altså..) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Det er gode tanker du kommer med her @MajorAndy du har helt rett at i nærområdet, så er det ingen båter jeg vil bytte bort min kjære White Lady med. Men jeg er jo som du vet også glad i å dra på lengre turer. Jfr. Mine mange henteturer. Så det er lysten til å kunne dra på lengre turer, uten at det skal koste en formue i drivstoff. Å jeg vil heller ikke se bort fra at jeg kunne finne på å besøke mine foreldre som trekker sydover på vinteren. Spania er et deilig land på vinteren. Jeg kunne også med en seilbåt finne på å dra til vårt kjære naboland i sør, da jeg liker Danmark veldig godt. Kanskje til og med et vinteropphold der en gang. Som du skjønner så er det manga tanker i hodet, å jeg liker å prøve d3m ut. For mange år siden hadde jeg en drøm om å bo i båt. Alle sier det er ufornuftig. Men jeg er meget glad for at jeg gjorde det. Det har vært veldig gode år. Når nå lysten og drømmene endrer seg litt, så vet jeg at jeg vil angre, dersom jeg ikke forsøker. Smerten i dette, er at jeg da må skille meg av med White Lady. Å det kommer jeg muligens også til å angre på noen ganger. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sun Flyer Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 (redigert) Det skal selvfølgelig være katamaran. Ulempen er at du må opp i pris. For jeg er usikker på om du ville syns en lagoon 380 var stor nok til å matche en P44 på komfort. Redigert 13.November.2019 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Jeg skulle gjerne hatt katamaran. Jeg skulle egentlig til Sardinia å se på en som lå der, men den ble solgt før jeg kom dit. Når det gjelder Lagoon 380, så er vel også den i dyreste laget for meg. Men jeg vil ikke se bort fra at jeg kunne tenke meg å forsøkt slike om prisen hadde vært innafor Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sun Flyer Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev 28 minutter siden: Jeg skulle gjerne hatt katamaran. Jeg skulle egentlig til Sardinia å se på en som lå der, men den ble solgt før jeg kom dit. Når det gjelder Lagoon 380, så er vel også den i dyreste laget for meg. Men jeg vil ikke se bort fra at jeg kunne tenke meg å forsøkt slike om prisen hadde vært innafor Tja, det begynner å komme noen på bruktmarkedet. Min var 7 år når jeg kjøpte den og prisen var omtrent på det du har satt som maksgrense. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 @Sun Flyer Fikk du kjøpt en Lagoon 380, 7 år gammel for 1.3 mill? Det synes jeg var veldig billig. Jeg sjekket yachtworld nå, å finner vel kun en innafor budsjett, men så kommer jo moms og ødelegger. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Framtia Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Om du lurer på om seilbåt er tingen, så er det vel bare å prøve. En stor motorbåt kan du alltids kjøpe senere en gang, min spådom er at prisene på disse vil falle mer enn den du kjøper. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 @Framtia, det er essensen i det jeg skriver over her. Jeg har lyst å prøve, å da vil det være helt feil av meg å ikke gjøre det. Så om det rette fristende elementet dukker opp, så skjer det nok noe ganske raskt. Forøvrig så har jeg en i kikkerten. Når jeg var å hentet båt i Stvgr, sist helg, kom jeg helt tilfeldig over en B50 vision. Den har ramlet, på land, å fått til dels store skrogskader midtskips babord side. Den så fristende ut. Vil nok følge den opp litt. Når den nærmer seg ferdig. Jeg har kontakt med verkstedet som reparerer den. Den var jo særdeles dekket av plast når jeg kikket på den. Men mye så spennende ut. Forøvrig en 2008 modell Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sun Flyer Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev 42 minutter siden: @Sun Flyer Fikk du kjøpt en Lagoon 380, 7 år gammel for 1.3 mill? Det synes jeg var veldig billig. Jeg sjekket yachtworld nå, å finner vel kun en innafor budsjett, men så kommer jo moms og ødelegger. ? Ja, jeg gjorde dèt. I Norge med skipsregister og hele pakka. Men den var neglisjert i etpar år og hadde også en langtur bak seg. Så den blir nok aldri noe smykke. Men det er dessverre veldig få av disse i Norge for tiden. Båter kan jo ligge på yachtworld i 5 år uten å bli solgt. Så prisantydningene der kan virkelig diskuteres. Men kanskje den bav 50'en som ligger i bergen? Da blir det ikke noe dekksalong, men skal man ha seilbåt så kan det være greit å teste hvordan det funker. Komforten er absolutt til stede under dekk likevel. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=150977635 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Jeg er ikke så veldig opptatt av smykker. Men praktiske og gode egenskaper verdsetter jeg høyt. Jeg regner med at om en båt er registrert i skipsregister hvor en det må være i verden, så gjør vel det samme nytte som registeret her i Norge, når det gjelder finansiering? Den Bav50 i Bergen er sjekket ut, av en jeg kjenner. Så den er ikke så interessant. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ida Marie III Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden: @Sun Flyer Fikk du kjøpt en Lagoon 380, 7 år gammel for 1.3 mill? Det synes jeg var veldig billig. Jeg sjekket yachtworld nå, å finner vel kun en innafor budsjett, men så kommer jo moms og ødelegger. ? Det meste på Yachtworld er kraftig overpriset for å ha marginer på pruting...særlig USA .. Du leier lett inn uavhengig takstmann i USA, så du slipper å reise over selv... Ikke bare moms som ødelegger nå.. ikke minst den svake kronen... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Jeg kikket etter noen seilbåter når jeg var et par uker i Spania i begynnelsen av oktober. Men som du sier @Ida Marie III, så ødelegger en svak norsk krone for noen særlig gevinst på handel fra utlandet. Kommer norsk moms oppå dette, så tror jeg faktisk norske båter er billigere. I tillegg er mange utenlandske båter fra charter, å da er det maks overnattingsgjester det er snakk om. Å mindre komfort for reder. Det gjør saken enda verre for de fleste utenlandske båter. Men kom gjerne med tips om dere finner noe jeg burde se? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev 5 minutter siden: I tillegg er mange utenlandske båter fra charter, å da er det maks overnattingsgjester det er snakk om. Å mindre komfort for reder. Mener faktisk at den Bav 46 vision jeg så på "kun" hadde to lugarer, for rederen foran og en bak. Om det var BB eller SB husker jeg ikke helt men det var et stort vaske/lagerrom hvor de hadde vaskemaskin osv. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev 10 minutter siden: Jeg kikket etter noen seilbåter når jeg var et par uker i Spania i begynnelsen av oktober. Men som du sier @Ida Marie III, så ødelegger en svak norsk krone for noen særlig gevinst på handel fra utlandet. Kommer norsk moms oppå dette, så tror jeg faktisk norske båter er billigere. I tillegg er mange utenlandske båter fra charter, å da er det maks overnattingsgjester det er snakk om. Å mindre komfort for reder. Det gjør saken enda verre for de fleste utenlandske båter. Men kom gjerne med tips om dere finner noe jeg burde se? I Europa er jeg usikker på om det er så mye å hente på båter, de er tross alt "billig" i Norge... Jeg er her nede nå, og kan gjerne kikke på objekter om du finner noe her på Costa Blanca... Jeg har selv hentet inn en del båter fra USA tidligere, er litt mer krøkkete nå pga CE merking, men det går... Du kan med letthet prute 30% på objekter der borte, kanskje mer ... Jeg har forbindelser der borte om du trenger takstmann... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.