Jump to content

Seilbåt med bokomfort som White Lady, P440 med rederlugar med ordentlig seng, finnes det?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg ville ikke valgt centercockpit om jeg skulle bodd i båt. Synes det har stor verdi å ha litt gulvplass/rom i cocpipit. Beste løsning etter mitt syn er direkte inngang fra akter, og ingen ratt/pidestall/løygang/bord som man må passere hver gang man skal inn og ut.  

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Too Much skrev for 6 timer siden:

Denne er vel aktuel?. Kun et skrog å vedlikeholde også, desuten krenger den når du seiler, det er halve moroa.

Henteturen bør være overkommelig for enkelte :-) NOR Registrert er den også.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=154346552

 

Ganske bra båt dette. Skal lure på hvor langt ned den kan komme.. ligge på været litt å se?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bare å ta opp telefonen. Være åpen på at prisen er noe over det du kan betale.  Ulempen er selvfølgelig at du har røpet maks prisen din i denne tråden :-)

Det er lov å sondere markedet samt å ta en hyggelig prat med selger og prate pris / utstyr / tilstand uten å være ufin.

Meldinger ala "denne får aldri solgt til denne prisen der den ligger, kjøper den for 900k, budet står 10 minutter" fungerer som regel ikke. 

Båten skal jo selges, så da gjelder det å ha god kontakt med selger før eventuelt prisen reduseres og noen snapper den. Blir den for dyr så vet du hva prisen ble og kan fortsette letingen med fakta om prisen.

 

 

Link to post
Share on other sites

Allan E skrev for 5 timer siden:

Det er to bavaria ocean i Tvedestrand en 36' og en 38'. De står på land nå, men mulig du kan kontakte eierene for en omvisning. De har vesentlig høyere kvalitet en andre bavariaer jeg har sett. Og i 44' er det ingen løygang å snuble i og en stor og romslig akterkabin!

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

aileenll skrev for 2 timer siden:

De står på land nå, men mulig du kan kontakte eierene for en omvisning. De har vesentlig høyere kvalitet en andre bavariaer jeg har sett. Og i 44' er det ingen løygang å snuble i og en stor og romslig akterkabin!

Legger det bak øret, tusen takk:sailing:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke latt cockpitløsningen bestemme hvilken båt jeg hadde kjøpt. Hvis jeg skulle seile i ekstremt vær så hadde jeg tenkt på det, men det skal vel ikke du så vidt jeg vet.

Centercockpit føles tryggere og mer beskyttet, men kan bli litt trang ved havneliv. Jeg ville aldri hatt båt med åpen hekk. Fordeler er det jo, angående drenering, men hadde aldri følt meg trygg i en sånn cockpit. 

 

Se nøye på Bav 47 Ocean. Svær owners cabin, lett tilgjengelig hekk og dekkshus med vunduer, så du slipper kjellerfølelsen. 

 

 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Eg har hatt båt med sentercockpit. Targa 96. Då me hadde båten, så elska me centercockpit, men i dag ville eg ikkje kjøpt ein slik båt.

Båten skal vera stor, om ikkje centercockpit tek for mykje plass.

Ein sit òg vel høgt i båtar med centercocpit.

 

Ein ting å tenkja på er at det bør vera lett, og trygt, å gå om bord og på land.

Ein høg, og bratt, trapp ned til salongen er òg noko det kan vera ein føremon å unngå.

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg en forkjærlighet for (og sparer til) Nauticat. Se om du finner en Nauticat 43, solid tung seiler, dekkshus, lite treverk utendørs og en direkte lekker akterkabin. Og som ellers, topp kvalitet. Kanskje litt i overkant av budsjett, men den som leter osv... Lykke til ?E475380F-92C6-4672-8A2B-7406796ED629.jpeg.87de378b36a990bdd5509b2ba2f2de92.jpeg

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...