Jump to content

Dele på utgifter til redningsskøyta (selger-kjøper)?


trampeklapp

Recommended Posts

TrikkerN Lønning skrev 5 minutter siden:

De fleste tilbyr rabatt på forsikringen, hvis du verdsetter det 😊

 

Mange, ikke alle og ikke der jeg har forsikret båten siden det var den beste/billigste forsikringen. Hjelper jo lite å spare fem hundre kroner hvis det koster 1000 kroner.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev 3 minutter siden:

 

Mange, ikke alle og ikke der jeg har forsikret båten siden det var den beste/billigste forsikringen. Hjelper jo lite å spare fem hundre kroner hvis det koster 1000 kroner.

"De fleste" betyr vel ikke alle?😊

 

Selv om jeg synes det er rart at ikke alle tilbyr dette, mtp at det spare forsikringen for en del utgifter.😊 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev 21 minutter siden:

 

Mange, ikke alle og ikke der jeg har forsikret båten siden det var den beste/billigste forsikringen. Hjelper jo lite å spare fem hundre kroner hvis det koster 1000 kroner.

 

Du kan vel ikke forvente at forsikringen skal betale hele medlemskapet for deg? Det er jo andre fordeler med medlemskap enn redning ved havari?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Stadig avsporing i tråder :saint:, men angående rabatt i forsikring. RS avtalen gir meg over 7000kroner i rabatt pr år på hus og kjøretøy. Over 3000 kr på båten.  

Eg trur forsikringsselskap leikar seg som de vil med rabatter for å få kunder, hadde eg ikkje vert RS medlem så hadde kanskje eit NAF medlemsskap eller anna gitt tilsvarande rabatt.  

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

index skrev for 2 timer siden:

 

Du kan vel ikke forvente at forsikringen skal betale hele medlemskapet for deg? Det er jo andre fordeler med medlemskap enn redning ved havari?

 

Siden tråden har et fasitsvar med to streker under så får vi håpe at noen avsporinger kan aksepteres. Jeg ser på helheten og hva jeg får for pengene. Med den forsikringsløsing jeg har funnet frem til er det liten vits i å betale for et medlemskap i RS og ser ingen andre fordeler med dette per i dag. Joda, har og har hatt hatt medlemskap flere steder hvor prisen på medlemskapet har vært langt mindre enn besparelsen oppnådd på andre ting/områder, medlemskap i HL er et slikt eksempel, medlemskap i Norges Bondelag et annet. Trenger du flere detaljer så foreslår jeg egen tråd for dette eller at du tar kontakt via pm. 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

RS tjener jo mer på at forsikringsselskapet tar regningen. 

Men det spørs hvordan prisen på forsikringen blir fremover dersom flere og flere melder seg ut.

 

@Mouche hva du velger å gjøre  er opp til deg og din økonomi.

Jeg, som er frivillig, er nødt å være medlem:giggle:

 

 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

index skrev for 9 timer siden:

For å være helt ærlig så lurer jeg hvert år på om det er noen vits å være medlem i RS. Kanskje jeg burde skifte til Norges Bondelag?

 

Fikk 3% rabatt på en bil som kostet rundt 400' så det lønte seg for min del.

 

TrikkerN Lønning skrev for 8 timer siden:

RS tjener jo mer på at forsikringsselskapet tar regningen. 

Men det spørs hvordan prisen på forsikringen blir fremover dersom flere og flere melder seg ut.

 

 

Blir lavere?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...