Jump to content

Omtrekking av forlugar.


Slagskibet

Recommended Posts

At det meste er finere enn teddy kan jeg være enig i. Mye av problemet er vel at en går litt lei kanskje ? Jeg har gjort taket om igjen 2 ganger, og stb side midt i forlugaren er gjort om igjen 3 ganger totalt. I akterlugaren har jobben blitt dradd mye lenge ut i tid, så der er taket bare gjort om igjen 1 gang etter det var ferdig. Det begynner å ligne noe, men så er det vel det å si at den som har holdt på med jobben ser alle feil også.

Link to post
Share on other sites

Hei

Helt enig med siste post slagskipet,når man jobber som bare pokker og ser at tiden bare renner avgårde, da er det lett å bli sløv :yesnod: og frustrert. Etter den sjauen jeg hadde med drev og fastrusta lager i høst så var jeg veldig frustrert til tider :cryin: Men da går seg til :flag: og jeg er imponert over joben du har jort med skuta :yesnod::flag:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Hei folks...

 

Nå har jeg ikke hatt tid til å lese ALLE sidene i denne tråden nå, men legger inn et svar nå mens jeg husker det.. Kan jo hende det er tipset om tidligere, nok om det..

 

Jeg trekte nytt tak i styrhuset i helgen, brukte en 4mm kryssfiner som jeg trekte med ca 4mm hvit skai. Hadde en boks Casco kontaktlim(super) og den fungerte supert, men irriterte meg litt over noen klumper jeg fikk, trolig limen. Gikk jo selfølgelig tom for lim da jeg måtte smøre både trekket og platen med lim, søndag var det og!!!

Ringte til en jeg viste kjøpte litt båter billig og pusset de opp, han hadde ikke en slik boks med lim men brukte spraylim, mye bedre sa han. Jeg fikk jo ikke tak i annet og kjøpte en slik boks av han..

Kom hjem og begynte å spraye på platen, arbeidstid på 1-15min stod det. Ventet litt men ville ikke klebe skikkelig, tok å sprayet på trekket og da limte det som juling. På neste neste del sprayet jeg kun på trekket og det fungerte som bare fasan..

 

Det jeg vil frem til er at jeg brukte mye mindre lim, en slik boks var mye rimeligere, det gikk VELDIG mye raskere istedenfor å smøre på med pensel i en evighet og ikke minst så ble det et mye bedre resultat. Mye lettere å glatte ut og niks klumper og helt slett. Ser tydelig forskjell der jeg brukte vanlig kontaktlim og der jeg brukte spray.

Det luktet heller ikke på langt nær så mye som Casco`en..

 

Boksen var av type 3M kunststoff lim eller noe, stod bare på tysk og nederlandsk på den. Han viste ikke hvor den var kjøpt siden det var det broren som hadde skaffet den. Den hadde et genialt munnstykke som sprayet på en 6-7cm bred stripe uten noe søl utenfor, så her trengte man ikke være så forsiktig med ting i nærheten.

 

Han så også at de hadde en slik sprayboks på Biltema, men den måtte jeg ikke finne på å bruke sa han, den holdt ikke..

Forslag til hvilken boks dette er ?? Noen som har ett godt svar?

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

En siste oppdatering. Taket er fjernet og er nå lektet ned ca 3,5 cm og det er nå satt opp 5 spots. Teppet er fjernet og det er lagt teakstav på dørken. Nye gardiner og nye madrasser og trekk. Nytt speil på badet men fremdeles ikke lagt opp varmt vann til vasken på dass.

Nye skaiputer ute og ny benkeplate med ettgrepsblandbatteri i svensk høy kvalitet. 2 delt kalesje i grått fra Hauge Produkter. Teak på badeplattform. Det som gjenstår er å male teakplata i forkant av forlugaren,male foring til takluka og pusse ned teaken ute. Sikkert mye som kunne vært løst anderledes og bedre men med 10 tommeltotter midt i panna så ble det som det ble. Holder for grisen som camperer ombord. :cheers_wine:

 

 

(Siden jeg ikke gidder å lære å sette inn bilder i innlegget får de interesserte finne bilder på andre forum)

Redigert av Slagskibet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...