Jump to content

Omtrekking av forlugar.


Slagskibet

Recommended Posts

Dette ser jo kjempebra ut Atle.

Flott at du er blitt ferdig til ferien og kan nyte den flotte lugaren.

Ønsker dere en god ferie og håper at regnet gir seg.

Bare en uke igjen til vi også kan kaste loss.

Gudrun

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Dette ser jo kjempebra ut Atle.

Flott at du er blitt ferdig til ferien og kan nyte den flotte lugaren.

Ønsker dere en god ferie og håper at regnet gir seg.

Bare en uke igjen til vi også kan kaste loss.

Gudrun

 

Hei.

Takkk bukker. Først besøk baatplassensmedlem slagskibet sin båthjem imorra :lol: Så videre vi sørover til kristiansand.

God sommer til alle :sailing:

 

At.le

Link to post
Share on other sites

Ett lite tips om lim til dette er å ringe eller sende en mail til http://www.audio-art.no/ eller http://www.autod.no/index_2.htm. Disse gutta har bygd bilstereo og trekt 100talls med dørsider og ol. De bruker en type spesial-lim. Som er ypperlig til dette formålet. Da skal du ikke trenge å stifte på baksiden engang. Tror til å med han selger forskjellige typer trekk. Førstnevte holder til i Oslo og han andre hamar. Han skaffer oxo forskjellige typer isolasjons og støydempings matter som er MYE bedre en det du får hos maritime, biltema ol. Gode priser har de oxo. Beste er å ringe til disse folka å si hva du skal ha.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

:flag:

Hvor får man kjøpt billig og bra skott trekk???

Ser di har skai på maritim til 117 kr meteren men da må man kjøpe en rull, og jeg regner ikke med at jeg må ha så masse.

Er det foresten noen i grenlands området som har gjort dette før og er villige til og gi meg en hånd/hjelp for en billig penge?

 

Dette teddy greiene er jo til og:puke: av.

 

baatplassen.no/bildearkiv/17/17015/100_1417.jpg

 

baatplassen.no/bildearkiv/17/17015/100_1466.jpg

 

vil ha det teddy foret vekk og legge på skai isteden, det er det vel ingen som er uenig i at er lurt :lol:

Link to post
Share on other sites

:flag:

Hvor får man kjøpt billig og bra skott trekk???

Ser di har skai på maritim til 117 kr meteren men da må man kjøpe en rull, og jeg regner ikke med at jeg må ha så masse.

 

Trakk om inne i cabin i våres, kjøpte i metervis hos Tolema i Porsgrunn, ikke var de så dyre heller.

Godt å bli kvitt teddy'en.

Link to post
Share on other sites

Trakk om inne i cabin i våres, kjøpte i metervis hos Tolema i Porsgrunn, ikke var de så dyre heller.

Godt å bli kvitt teddy'en.

 

Min kameraten er ikke fornøyd skai hos Tolema. pga ikke sterk nok skai. Hadde test hans skai og min skai. min er sterkere enn hans.

Prøve dere test først, etterpå kjøpe skai. Lykke til. :smiley:

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Skai i alle mulige varianter kan kjøpes i metervare hos Telemark salmakerverksted på Kjørbekk (bak Riis bilglass).

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke mange her inne som har handlet skottbekledning hos Titanduk i Holmestrand?

 

B vare er vistnok meget rimlig. Hørt nevnt 25,- pr. mtr. men du må kjøpe hel rull.

 

telefon og adresse på link som "At-Le" la inn.

 

Ring å prat med dem.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har jo fått trekt om litt jeg også ,skulle ikke ha så mye så jeg handla av lokal pursher'n og brukte Sleipner trekk .Brukte foresten samma trekket i snekka og det er knall bra , en jævlig jobb .Brukte noe våtroms lim surr som jeg blei anbefalt av en som nettop var ferdig med en slik jobb , tørka jo aldrig hos meg og varmt var det også .Så blei som vanlig små irritert å ga gass med kontaktlim som jeg hadde liggande . Sitter da men for en jobb , blei ikke så værst men .Trur jobben rundt front vinduene skal gjøres på nytt , ikke helt fornøyd der .Fått mye skryt å at det er så flott , men det må jo nesten gutta si.Kan jo ikke si at fy f å detta ser ut'a , litt små fix så blir det sikkert ok .Trakk om taket på badet og monterte inn et par spotter , det blei vaffal bra . Men dommen kommer vel ettervært når den rette kommer innom , mye er gjort og mye gjennstår . Men det var dem penga da , har vært så dum å sett over regnskapet .Det er ikke lurt å gjøre før båten er ferdig ,fører jo alt inn i inn i boka over innkjøpte varer . Det har blitt noen kroner til nå , men pytt pytt så lenge Økosjefen ikke ser den boka før båten er klar så .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Skal være veldig enkel og kort,,,

 

Jeg trenger hjelp til og legge resten av skaien i min Dacapo,, bor i Porsgrunn, noen her inne som er sånn passe bra på dette.

 

Det ble mye greier når det begynte og skrå inn i baugen, da skjærte det seg.

 

flott om noen kunne gitt meg en hånd til dette..

:cryin:

 

img_1539.jpg

 

det er sikkert ikke så vanskelig men jeg får det ikke til... :nonod:

Redigert av DACAPO-9000-HT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sendt deg en IM, Dacapo. :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Forkabinenens teddypels er nå fjernet og pussing gjenstår.

 

Har i akterkabinen brukt kontaktlim og lurer på hvilke erfaringer dere har med bruk av våtromslim. Holder det?

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Har i akterkabinen brukt kontaktlim og lurer på hvilke erfaringer dere har med bruk av våtromslim. Holder det?

Brukte våtromslim i kabinen forut, og er sånn passelig fornøyd. Jeg synes det ble vanskelig å få trekket til å henge når det ble for "bratt"...har sett etterpå at det kan være smart å bruke en stripe med kontaktlim øverst slik at det ikke faller ned og våtromslim på resten.

Tror kanskje at jeg var noe utålmodig med limtørken før jeg la på trekket.

Når limen først har tørket ser det greit ut og det henger ihvertfall foreløpig...

 

Det er også noen som mener at med kontaktlim kun på ene flaten så får man litt justeringstid men det har jeg ikke prøvd selv.

 

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Det er flere som pusser opp i forpiggen ser jeg. Fruen ringte akkurat og sa at forpiggen snart er ferdig strippet. Det så ikke bra ut, så det var ikke snakk om annet enn å begynne helt på nytt. Planen er å isolere skrogsiden på nytt med tykkere isolasjon enn bare skai, og feste opp den gamle garneringen utenpå der. Garneringen består av 50 x 4(?) mm vannrette teaklister.

 

For å unngå mose, sopp og pestilens er det viktig at isolasjonen fester godt til underlaget, forrige forsøk fra 2001 med kontaktlim på sprayboks har ikke tørket enda (!), så denne gangen vil jeg gjøre det skikkelig. Men spørsmålet er hva vi skal bruke som isolasjon. Siden vi skal dekke den med garneringen er ikke utseende så viktig. Er det noen som har brukt den selvklebende varianten de selger på Maritim? Hvordan er isåfall limet på den?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hei, en kompis av brukte selvklebende Armaflex og resultatet ble bra. Tror det er Glava som markedsfører det.

Han kjøpte det i plater på Brødrene Dahl. Skal selv i gang med og trekke opp en forpigg i løpet av sommeren så jeg følger med hva de beste alternativene er.

Link to post
Share on other sites

:wflag: Jeg har kjøpt vanlig skai jeg 3mm som koster 139,- pr meter ,,

 

Kjøpte også en rull med grå papir for og lage mal, men det ble ikke noe gerie på, så jeg håper at hjelpen kommer i morgen, og at jeg får opp trekket, har jo di nye ryggene og putene som skal inn der nå... er veldig spent på hvordan dette blir.

 

Fra lyse grå/blå plysj puter og de grå teddy vegger til mørke blå nye puter og hvit skai,,,

Redigert av DACAPO-9000-HT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...