quantumduck Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 @grawis - logikk er ikke din sterke side, skjønner jeg ... :o) Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Den skjønte jeg ikke logikken bak... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 neida, men man kan fint seile likevel ;-) Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Jada, neida, sådetat. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 og med den kommentaren er det vel slik at emnet er tilstrekkelig opplyst og utdebatert for denne gang tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Har vært ute men bav 42 i helgen. ligger i uthavn, og om morgenen finnes overhodet ingen strøm. Hovedbryteren hadde tatt kvelden. Enkelt å fikse, jada, men du trenger en sag ! Vet ikke hvordan det er i andre båter, men ikke en gang i min gamle "ikea" Maxi behøver jeg sage hull i interiøret for å komme til vitale deler. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Rastløs Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Det var jo spesielt. På min båt (Bavaria) er det "standard hovedbrytere" du kan kjøpe på hvilken som helst båtforhandler, og som kan skrues ut og skiftes rimelig enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 På den annen side, har man med sag, så må den jo brukes til noe. Selv har jeg med vinkelsliper :o) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 (redigert) Har vært ute men bav 42 i helgen. ligger i uthavn, og om morgenen finnes overhodet ingen strøm. Hovedbryteren hadde tatt kvelden. Enkelt å fikse, jada, men du trenger en sag ! Hvilken Bavaria 42 var dette.. Det finnes flere Bavaria 42, både motorbåt og seilbåt.. Regner med du kan være mer spesifikk med tanke på hvilken B42 dette var.. Dette siden du var ute med båten, så formoder jeg dette er svært enkelt å besvare Redigert 12.August.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TMS Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Legg merke til at jeg ikke har karakterisert noen av bavariatilhengerne Hei, det er riktig det. Og jeg har heller ikke karaktisert de som kritiserer Bavaria. Jeg har bare observert og påpekt at de ofte har veldig gamle Orust båter som kaller Bavaria for "møkk" etc. Sitér dette innlegget TMS Link to post
Draug1 Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Seilbåt, cruiser. Tror det er 2006 mod,men er ikke sikker på det. Og vær så snill,ikke kom med en masse teorier og belæringer før du har vært i båten din og testet. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Hvor sitter så denne bryteren i Bavaria 42 Cruiser da?? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Hehe, dette er GPP. Har hatt 42 C 2006, og der sitter hovedstrømbryteren ved kartbordet. Og der ettermonteres også hovedstrømbryter for baugthrustler. Og det klarer man fint. Regner med stolen må bort. 4 skruer. http://www.bavaria-yachtbau.com/en/shipyard/shipyard/bavaria.html Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
S/Y Emma Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Ligger et del på finn.no av sorten... Er dette hovedstømsbryteren? I så fall er det vel ikke så komplisert å komme til.... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Det var nettopp det som ante meg baatsman, den sitter på samme sted som 39'en.. xxx xx xxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxx xxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Jeg gjorde samme eksersis på jag hentet ut strøm til ankervinsjen.. Kommentar fra moderator: Svært upassende personangrep slettet.Som tidligere varslet stenges da tråden. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Draug1 Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 (redigert) Det var det! Jeg skrev "gå ned i båten og prøv" men det gjør man jo ikke, man bare mener det er å fjerne stolen etc. Sydvesten du er en dust! Moderator vær venlig fjern min profil, dette forumet er jeg ferdig med. Redigert 12.August.2013 av Draug1 (see edit history) Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
baatsman Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Ikke prøv og lage en liten sak til stor. 4 skruer og stolen er borte. Helt synlig sitter hovedstrømbrytere til motor og forbruk. Mange har montert inn bryter for winsch og thrusler der. jeg fjernet panelet når vi satte inn ny radar. Og jeg er ikke spes teknisk. Bavaria er laget veldig enkelt for ettermontering av utstyr som varmer og trekking av kabel. Mange har og lære av dette. Det er sikkert ikke verdens beste båt, men sjekk nøye når skjærer ut til gjennomføring, thrusler osv. Snakk med transportører av båter og hvem som tåler og stå på kjøl osv. Bavaria har heller ikke den råeste finish, det er helt klart, men sjekk dører osv. Er dette virkelig så dårlig? Jeg mener ikke det. Men sika er det. Men jeg lever fint med det. Og litt pussig, båten vår har standard 4 tonns blykjøl. Veier tom 10,4 tonn. Ikke så gal kjølprosent det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.