Pequod Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Da er jeg vel halvveis til Haugesund nå. Frister å dra inn til både Kvitsøy og Stavanger, men er såpass på etterskudd at jeg tar det på returen. Har tre nattevakter foran meg nå. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
trixie2 Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 (redigert) http://skudeneshavnbatforening.no/default.asp?rssnews=229 Skal du ha tre nattevakter i Haugesund , indre kai i helgen? Jo, jo du skal vel ikke sove. Benetauen på bildet forlater plassen sin i ettermiddag. Du kan få overta plassen. Longside og toalett like ved på land ;-) Redigert 24.Juni.2021 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Nå er det bare å nyte alle nye inntrykk!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Velkommen til Haugesund, da! Når du kommer så langt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nie Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 De nattevakter ville jeg heller tatt på Kvitsøy eller Skudeneshavn. Tre døgn (og helg)i Haugesund tar man (iallfall ikke jeg) ikke frivillig hvis formålet er å jobbe. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Ser poenget med Haugesund, selv om jeg skal jobbe natt. Kanskje Skudeneshavn er like greit, det er jo ikke så langt videre til Haugesund - og ikke så væravhengig heller. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ida Marie III Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Ville defintivt tatt Skudeneshavn i stedet for Haugesund i en helg... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Pequod skrev 1 time siden: Ser poenget med Haugesund, selv om jeg skal jobbe natt. Kanskje Skudeneshavn er like greit, det er jo ikke så langt videre til Haugesund - og ikke så væravhengig heller. Og ikke minst! Skudeneshavn er vakkert! Veldig vakkert! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 I Skudeneshavn får du også muligheten til å se flere sladrespeil. Er flere hus med det i Søragadå. Et fantastisk område, og definitivt roligere enn Smedasundet i helgene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Da ble det Skudeneshavn i dag! Kjempefornøyd med min første krysning forbi Jæren! Etter å ha passert Kvitsøy kom det noe over VHF-en fra et skip som drev med et eller annet som utga stråling, og som ba om 500 meters avstand og ingen fisking i nærheten. Sjekket på MT og jaggu var ikke det like i nærheten. Ble deretter passert av KV Nornen som gikk mot skipet, som så ut som et offshore supply-skip? Jaja, var i alle fall i god nok avstand! Deretter var det ikke lange veien igjen til Skudeneshavn. Jeg har bare vært på Karmøy en gang før, og det var på midten av 80-tallet og i Kopervik, så det var jo på tide med et nytt besøk her! Her ble jeg tatt vel imot av @trixie2 og ønsket velkommen. Fikk noen tips om hva som lå hvor og om et lokalt brygget øl med navn som Styrbord, Babord osv. Det må jo prøves ut! Men siden jeg skal jobbe natt og ikke ser det som naturlig å ta en øl før jobb, så blir det vel innkjøpt for å kunne nytes til uka, når jeg har noen fridager. Blir første øl i kjøleskapet om bord i år! Trixie2 har allerede forlatt havna på sin båtferie, som går mot Sørlandet. Jeg tenker jeg tar en rusletur og ser meg om litt før jeg prøver å få noen timers søvn før nattevakta i kveld. Jeg hadde tidlig avgang i dag, så jeg trenger noen timer på øyet! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LAKA Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Støtter anbefalingen om Skudenes. En nydelig havn og koselig småby. Selv om Haugesund nylig har åpnet ny gjestehavn så ligger du midt i lysløypa med dertilhørende støynivå. Coronakåte Haugalendinger vil du neppe ha om bord. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 (redigert) LAKA skrev 31 minutter siden: Coronakåte Haugalendinger vil du neppe ha om bord. Tja, spørs hvordan hun ser ut… Men ja, er nok mer rolig og idyllisk her. Skal ha en stopp i Haugesund også, skal møte noen kjente, men det blir vel ikke før søndag eller mandag. Redigert 24.Juni.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Pequod skrev 47 minutter siden: Tja, spørs hvordan hun ser ut… Bp aka Tinder sjekk. Meget bra Gratulerer med vellykket passering av både Jæren og Boknafjorden. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Også har vi webkamera på gutten slik at vi kan passe på at det ikke blir noe tøys :-) trixie2 skrev for 4 timer siden: http://skudeneshavnbatforening.no/default.asp?rssnews=229 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2021 Vel blåst over Jærhavet ser ut som du fikk smeigevær i dag God vakt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 (redigert) Stille fra meg, men er i full gang med andre nattevakt. Utestedet som holdt til like ved der jeg ligger er lagt ned, så det er stille og rolig her. Koselig sted, Skudeneshavn og lett å komme i kontakt med folk. Har shoppet litt til båten hos Båsen, veldig serviceinnstilt, bestilte et par lange dørkmatter der som de ikke hadde og som blir levert i morgen. Kjøpte meg også en ny kikkert ettersom den forrige gode jeg hadde ble stjålet. Og fant den perfekte kopp! Selv om det strengt tatt er en liten skrivefeil der… Har også ruslet litt rundt her og sett meg om. Gode, ferske og varme fiskekaker innkjøpt på torget og fortært med velbehag! Veldig koselig og lun havn! Noen hus fra den eldste bydelen… Verdens minste kafé - må prøve å stå opp tidlig nok til å ta en kaffe der i morgen… Elsker gamle og skjeve bygninger! Blir vel avgang til Haugesund enten søndag ettermiddag eller mandag morgen. Så blir det nok et stopp/overnatting til før Bergen, har ikke helt bestemt meg. Redigert 25.Juni.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Bekkjarvik kan jo være et fint sted å stoppe. Veldig populær plass å stoppe. Vanskelig å få fylt diesel der, for enbent skipper, da det er fast brygge. Men gjestehavna har flytebrygger. Håper du har lagt kursen om nyleia, vest for Stord. Mye gøyere enn langenuen. Øst for Stord Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 (redigert) Bjørn Løvjomås skrev 6 minutter siden: Bekkjarvik kan jo være et fint sted å stoppe. Veldig populær plass å stoppe. Vanskelig å få fylt diesel der, for enbent skipper, da det er fast brygge. Men gjestehavna har flytebrygger. Håper du har lagt kursen om nyleia, vest for Stord. Mye gøyere enn langenuen. Øst for Stord Som vanlig enig med Bjørn, når det gjelder Nyleia, men Espevær på vestsiden av Bømlo er også en flott havn og et flott sted å være innom; event Brandasund (litt mer hektisk) nordvest på Bømlo. På Espevær kan du jo besøke UFO-ringen. På tide det kommer en ny artikkel i pressen nå om dette nesten glemte og interessante fenomenet. Eller kanskje siste nytt om kabelfergen…..😊👍 Redigert 26.Juni.2021 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Flott @Bergen dørk Espevær er jo helt fantastisk. Støtter fullt ut et stopp der. Det er jo også greit på ruta til Bergen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Bjørn Løvjomås skrev 36 minutter siden: Bekkjarvik kan jo være et fint sted å stoppe. Veldig populær plass å stoppe. Litt uenig med Bjørn der...😉 Bekkjarvik er desverre bare blitt en gedigen campingplass... Skal du ha et stopp i Austevoll, er både Bakkasund, Møkster, Litle Kalsøy og Storebø langt å foretrekke.. Der finner du den ekte skjærgårds idyllen... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Flott med lokale korrigeringer 👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Goddis77 Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Ville tatt Espevær og stoppet for en matbit der, samt fylt drivstoff. Så tatt kanalene på Bømlo før en drar oppover mellom Bømlo og Stord på vei mot Bekkjarvik. Fin tur Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Du har et godt rykte her hos oss, du, Bjørn, som titt og stadig snakker opp Vestlandet. Tror samtidig at vi som ferdes rundt her på det jevne, nok foretrekker de rolige og «gamle» plassene, der det er litt mindre trafikk og støy. Mer idyll. Bekkjarvik kan vi stikke innom å kjøpe is, men å ligge der er ikke så attraktivt. Kan hende vår båtfarende journalist tenker helt annerledes om det. Bekkjarvik er jo blitt en oppgradert og moderne gjestehavn. 😊 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Flott med lokale korrigeringer 👍 Ikke meningen å korrigere deg Bjørn...😉 Egentlig så er det vel ikke noen facit på det...noen ønsker det ene, andre igjen noe helt annet... Men jeg husker dengang Bekkjarvik bare var den gamle havnen, den i nord... Da var det et idyllisk sted... Nå, med 2 nye gedigne camping havner, kjøpesenter osv føler jeg at noe er gått tapt...men det er meg...😉 Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Velkommen til trøndelag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.