Jump to content

Bitteliten IV, akseptabel båtstørrelse, Astors baugprop +++


Bitteliten

Recommended Posts

en liten " moralpreken" fra en som etterhvert snart har ......lang erfaring med teknisk hobby. De siste årene har utvalget av tekniske leker / radiostyrte modeller fra bla.a Kina eksplodert. Mitt råd i hovedsak; STYR UNNA. Mange har en elendig kvalitet, og røsser i småbiter for et godt ord. I tillegg finnes ikke deler eller kunnskap noe sted, og da er veien kort til bossbøtta.

Satser man på en modell fra et kjent merkenavn, som Kyosho; Tamiya, Carson, TT eller en annen av de " seriøse" kan man få tak i stort sett alt av deler. Unntak finnes, enkelte av " billigmodellene" er eksakte kopier av f.eks Tamiya, men man må vite hva som er hva. Jeg har 3 sånne kopi-modeller i kjelleren, og kvaliteten er fryktelig ujevn. Plasten er sprø, tannhjulene er ru og passformen er rett og slett elendig på to av de. Den tredje er omlag som originalen, og er brukt MASSE.

 

Prisforskjellen mellom en ubrukelig leke, og en seriøs radiostyrt modell, er mindre enn de fleste tror.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Princess har tapt seg de siste årene. Fra å være luksusmerket par excellence er det blitt et forlkevogn-aktig produkt. Stor båt for hvermansen uten dannelse eller båtførerprøve, men med fetisj for hekkbølger :wink:

Ja, men da P42 ble testet av MBM for et par måneder siden fikk den svært god omtale for alt fra sjøegenskaper, plass, førerposisjon og materialvalg. Slik jeg leste testen, ble den testvinner i sammenlikningen med Fairline 40 Phantom og Sealine S425. MBM skrev bl.a. noe om at denne bidrar til at man som brite kan være stolt, og at den er noe av det ypperste britisk lystbåtindustri kan fremvise.

 

V 42 er spådd skal utgå i flere år. Jeg tror de har noe annet på gang - for V42 er basert på V40 som er basert på V39 som kom i 1992 (?) Om jeg skulle valgt mellom V42 og Bavaria 42 hadde jeg helt klart valg V42. Bare dørkene i Bavariaen får meg til å grøsse (laminatet har en plastaktig finnish)

I siste nummer av Båtmagasinet testet de en (to år gammel) V42, og den fikk en mer blandet omtale. Det ble bl.a. nevnt at den hadde gode sjøegenskaper, plass osv., men at kvaliteten på flere komponenter, som f.eks. gassdempede luker til et par oppbevaringsrom, to av blandebatteriene og flere innvendige tepper, var av dårlig kvalitet, og at flere av løsningene ombord vitnet om at båten har mange år på baken, bl.a. dårlig førerposisjon og litt dystre/mørke lugarer. Og den ble omtalt som en slags "folkebåt"

 

Med to så forskjellige omtaler av båter fra samme produsent er det flere spørsmål som reiser seg:

* Skyldes det enkelt og greit at V42 er en relativt gammel båt?

* Er det generelt stor kvalitetsforskjell på båtene i V- og P-serien?

* Er testen i MBM grundig nok når det gjelder detaljer/kvalitet (vanligvis er de jo absolutt det)?

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

var på flystevne på søndagen. Når hel asbestdress, styrthjelm og brannslokkere, er påkrevet for å starte et modellfly, da har det etter min mening tatt litt av. Bokstavelig talt.

Twin jetturbiner, forvarmet med propan og en helvetes lydnivå ved taxing og avgang. Morro, ikke bare for to åringen...

 

Boyz will be boyz...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

var på flystevne på søndagen. Når hel asbestdress, styrthjelm og brannslokkere, er påkrevet for å starte et modellfly, da har det etter min mening tatt litt av. Bokstavelig talt.

Twin jetturbiner, forvarmet med propan og en helvetes lydnivå ved taxing og avgang. Morro, ikke bare for to åringen...

Boyz will be boyz...

Suzuki

Kjøpte nettopp dette :

Bilde

Ikke lyd, varme, brannslukkere m.m. Bare enkel og grei morro med 3 kanaler :wink:

Og 4 batterier til noen 100 lapper gjør at jeg kan fly "i evigheter" !

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

dere kan få kjøpt så menge dere vil av denne.

 

da amerikanske satelitter oppdaget denne trodde de den ikke var ferdigbygget og aldri ble ferdig pga de korte vingene.

 

Filmklipp: Det Kaspiske Monster

 

Bilde

 

http://www.hydrofoils.org/Egal/egal.html

Bilde

Strizh is a training ekranoplan. Take-off weight 1.8 tons, max/cruising speed 113/97 knots, range 400 km

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det jeg stusset på var at lader ikke var spesifisert her:

Produktspesifikasjoner:

Lengde: 67 cm

Kjøretid ca 30 min

Ladetid ca 60 min

4 kanals radiosender med display

Råsterk børsteløs elektromotor

11.1V 1200mAh Li-polymer batteri

Rekkevidde: Ca. 1000 m

Frekvenser: 40mhz & 35mhz

 

Men nå står jo ladetid angitt - så da er det vel med en lader :blush:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...