Jump to content

Bitteliten IV, akseptabel båtstørrelse, Astors baugprop +++


Bitteliten

Recommended Posts

Muligens vi strekker oss til reker og en kald Chablis hvitvin også

Reker? :puke:

 

Aldri hos meg; kanskje helt akterut på pushpit'en eller på badeplattformen, med grundig etterspyling.

 

En gang i tiden var det noen som hadde "mistet" et rekehode nede i cabinen i Viksund'en. Ingen oppdaget det. Jeg kom ned i båten etter nogle varme dager, og kunne fort ha omkommet i den høist jæ**ige stanken. Det tok over en halv time å finne synderen, som hadde falt ned imellom skott og sofa, like til bunns i stuerommet under.

 

Derfor: Reker strengt forbudt.

 

Blondiner, derimot, de lukter straks bedre ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg er så glad jeg kan spyle i cockpit.

Yup, og alt koselig er tillatt ombord..... På dekk kan en fiske, med alt sølet som kommer med det.... bade osv ... spyl og evt skrubb dekket etterpå. Og hva en vil spise (reker eller ikke) er også OK for meg (på dekk, byssa eller ved bordet), men i lugarene skal det ikke spises...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Og ungene får være med ombord?

Men FISKE, DET får de ikke... !!

Nei - vi forsøker å holde oss innenfor anstendige grenser - så fisking er ikke tillatt ombord. :wink:

 

Jeg så en Princess V42 for et par år siden der de fisket. Satt to voksne på badeplatformen i hver sin fluktstol og pilket.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig må man kunne spise reker, krabbe og også fiske litt. Ferske hvalerreker eller nykokt krabbe er jo nydelig.

 

Sjømat på sjøen er jo helt topp. Krabba koker vi som regel på land da. Det samme med stekefisk. Har jo med en gasskok som man bruker til dette.

 

Har ikke montert spylepumpe enda, men den kommer nok snart den også.

 

 

PS!

Det lukter ikke fisk eller reker hos oss :wink:

Link to post
Share on other sites

Nei - vi forsøker å holde oss innenfor anstendige grenser - så fisking er ikke tillatt ombord. :wink:

F :rolleyes: For min del synes jeg det er ille nok å tenke på at båten ligger på vann der det er fisk, krabber og anndre ulumskheter under. Så jeg har derfor vurdert av rene hygieniske årsaker å bare ha båten stående på land :wink:

Link to post
Share on other sites

jeg har derfor vurdert av rene hygieniske årsaker å bare ha båten stående på land

Ingen dum ide. Da slippr du bunnstoffing, og du trenger ikke å bekymre deg for plastpest. Drivstofforbruket kan du bare le av. Forresten, lemp ut motoren og lag en ekstra lugar!! Denne metoden kunne nok ha passet for mange båteiere, hvis man skal dømme eetter hvor mange båter som ligger pal i bryggene hele året.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Forresten, lemp ut motoren og lag en ekstra lugar!!

 

Det minner meg om en historie en tidligere kollega fortalte en gang. Han var invitert ombord på coctailparty i en 100 fots lystyacht. Båtinteressert som han var, så fikk han seg en omvisning omkring i båten, men da han spurte om hvilket maskineri det var i båten fikk han bare unnvikende svar. Men han var ikke av typen som gir seg, og til sist ble døren til motorrommet åpnet. Stor var overraskelsen da det i stedet for motor åpenbarte seg et kjølerom! :eek: ! Snakker om velvoksen slepejolle :lol::lol::lol: .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det kunne jo ha vært jækla gøy å kjøpe en Princess 55 uten motor, og så sette inn en Sabb 18 hk. i den.

Det må i så fall være som agregat til cigarlighteren og ismaskinen. Det finnes en del "tomme" båter rundt omkring. Har sett et par "svære skal" på Havna på Tjøme bla. Campingskipper - Morn Du!
Link to post
Share on other sites

Det må i så fall være som agregat til cigarlighteren og ismaskinen. Det finnes en del "tomme" båter rundt omkring. Har sett et par "svære skal" på Havna på Tjøme bla. Campingskipper - Morn Du!

Worse tenner sikkert sine sigarer med sædetre-stikker :yesnod:

 

Han har vel lest Shankens sigarhåndbok (Marwin R Shanken). :wink:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette syns jeg er utrolig!

At bitteliten kan klare å starte en tråd basert på en gjenfortelling om hvordan han/familien la planer for å gå til anskaffelse av en større båt, og få tråden til å gå i over 2 uker...og fremdeles strømmer gratulasjonene på over side opp og side ned. Det er ikke mange forunt å klare det!

 

Så gratulerer bitteliten, både med det, med båtvalget og med ei riktig innstlit båtkone! Det er nemlig min også!

 

Jeg har det vel på samme måten selv, og kjenner meg godt igjen i din fortelling og beskrivelse. Eneste forskjellen jeg kan se er at du har valgt en "åpen" båt med stort fartspotensiale mens jeg har valgt en lukket båt over "to etasjer". Likevel kan jeg ligge i over 30 knop, hvis det skorter på. Hver sin smak og hvert sitt behov.

 

Vi har helt sikkert begge en utrolig fin tid foran oss med masse å glede oss over, som alle andre som vet å nyte båtlivet. Om noen syns de er råflotte som legger så mye penger i en tross alt liten båt....ja så dem om det ikke sant?

 

Ønsker deg og din familie lykke til med båtvalget, og med en ny og flott båtsesong!

Link to post
Share on other sites

Jeg har det vel på samme måten selv, og kjenner meg godt igjen i din fortelling og beskrivelse. Eneste forskjellen jeg kan se er at du har valgt en "åpen" båt med stort fartspotensiale mens jeg har valgt en lukket båt over "to etasjer". Likevel kan jeg ligge i over 30 knop, hvis det skorter på. Hver sin smak og hvert sitt behov.

 

Ønsker deg og din familie lykke til med båtvalget, og med en ny og flott båtsesong!

Takk det samme - og gratulerer med ny båt du også! Ikke rop så høyt - for da kommer Cornoet 27 med pekefingeren /misunnelse/korreksjonen om at du også har båt som er større enn det han anser akseptabelt :lol:

 

 

Jeg kjenner ikke båten du har valgt -kan du angi sted for mer info eller gi beskrivelse?

Link to post
Share on other sites

Uff a meg,ingen blondiner på fordekket jo. Ille sa Nille.... :drink:

Nei for de har allerede sklidd av. Blondinefilter ser du. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Feil båtmerke sier jeg jo :lol:

hva slags båt er det egentlig på bildet?

Hilsen Bitteliten - som er sikker på at han ikke kommer til å bytte til større båt på mange år :yesnod:

 

Se her:

Link

 

Kjenner ikke båttypen, men av bildene ser den ut til å være ganske lekker!

Litt steril kanskje, men sikkert grei å holde ren :wink:

Tenkte 57 fot ble i minste laget ved neste båtkjøp :lol: (ref Windy)

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke båttypen, men av bildene ser den ut til å være ganske lekker!

Cantieri di Sarnico ... Nydelig håndtverk ... Semi custom båter produsert i lavt volum ... 43 - 65 fot ... Alt interiør, layout, fargevalg, tresorter, maskinutrustning, bysseutstyr, elektronikk osv., avgjøres sammen med båtbygger...

 

Vanligvis i dette markedet gjelder to eller tre priser for hver båt ... avhengig av motorstørrelse ... deretter så får du "Ja selvsagt er det inkludert" med alt du kan tenke deg, fra satellittelefon, til sølvbestikk, når du spesifiserer hva du vil ha.... Vanligvis kommer disse utrustet med alt du kan tenke deg, og litt til (inklusiv videoovervåking av maskinrom), så du må ha en ganske god fantasi for å finne noe som ikke er på listen.

 

Her er et eksempel kapteinslugaren på 60 foteren..

 

Bilde

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...