Jump to content

Bitteliten IV, akseptabel båtstørrelse, Astors baugprop +++


Bitteliten

Recommended Posts

Hva er høyden på båten fra vannlinja til høyeste punkt. ? sånn ca.

Nye båten min du spør om? Tja si det du. I brosjyra står det høyde inkl krybbe til 3,34 cm. Også stikker den vel en meter dypt. Også er HT'en litt høyere enn åpen variant også kommer radarantenne på toppen med ca 1/2 meter - så sånn ca 3-3,5 meter tror jeg
Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med ny båt!

Mye hummer og kanari i denne tråden, men hummer og kanari skal slett ikke undervurderes!! :yesnod::yesnod:

 

Med ny og større (Slett ikke for stor!) båt blir det vel mye utenriksfart. Og da burde du kanskje vurdere å skifte navn til "Just-a-little-bit"?

 

Lykke til.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Har akkurat kikka igjennom tråden for første gang og blir ganske irritert da jeg ser at noen må ha manipulert bildene mine fra sommerferien i 81...

 

Jeg kjøpte min første båt i 1981 og jeg var nærmest alene på sjøen.......

...bildene jeg kikker på viser nemlig at det var nesten mulig å gå tørrskodd over Sotenkanalen pga båttrengselen og vi lå som sild i tønne i Tjøme-skjærgården.

 

Gratulerer med nybåten Bitteliten. Måtte bare vinteren gå fort!

Forstår forøvrig godt dine "problemer med press" fra Rederinnen. Mor nekter meg å bytte båt før jeg finner en som er stor nok til å få inn både vaskemaskin og tørketrommel..... og så får Coronet27 bare mene hva han vil!

Link to post
Share on other sites

Finansiering????? Den er box;

 

Enebolig + Båt = Leilighet (på Tjøme) + "Ny" Båt + Penger i banken.

 

Palass sier du; Nix; saktegående, 20-30år gammel, stoor FB og thrust ett must, Max 46 fot.

Værre er det ikke når begge to er like hekta på båtlivet. Planene settes ut i livet om 2-3 år, litt avhengig av yngste arvings skoleplaner.

Link to post
Share on other sites

MAX. EN OM GANGEN. Kommer dem i flokk er helvete løs

Pass deg, C27. Ellers kommer vi snart på besøk til en havn nær deg. :yesnod:

 

Noe jeg har oversett?

Bare ikke prøv med de dærre blondine fornektelsene dine Bitteliten.

Yep. Det nytter ikke å behendig "glemme" blondinnene, Bitteliten. Her passes det godt på!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har "fremkalt" noen bilder av båten. Ettersom noen spurte så legger jeg de ut her.

Båten sett bakfra

Bilde

 

Båten sett ovenfra

Bilde

 

Cockpit

Bilde

 

Nytt dashbord fra Windy - i sollys er det kremgult. Vi skal ikke ha det!! vi skal ha hvitt dashbord. Med blått trekk på putene ute ser båten ut som svensk sildesalat i sollys

Bilde

 

Sett forfra - tatt fra dekket

Bilde

 

Cokcpit bord sammenslått

Bilde

 

Cockpitbord slått opp

Bilde

 

Salong

Bilde

 

Bildene er av utstillingsbåten på Scandinavian Boatshow

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det klages på manglende entusiasme fra Admiralinnen. Hun blir vel straks mer positiv til båtmesser om hun hører at en av de beste blir avholdt i Paris i beste førhjulsshopping tid.

 

De fleste franske leverandører lanserer flere nye modeller på både seil og motorbåtsiden.

 

Vi har allerede bestilt flere av den nye Wauquiez Pilot Saloon modellen på 41 fot som da lanseres. (oppfølger til PS47 som av europeisk båtpresse er nominert til årets seilbåt 2006)

Link to post
Share on other sites

Ja, Paris er jo så absolutt en messe verd!! Akkurat det har sannelig ikke forandret seg fra Henri IV's tid.

Riktignok aner jeg en viss gråtoning in din manke Skipper, men at du har kontroll på Paris fra Henri IV's tid og frem til idag må undertegnede innrømme er imponerende. Antar at du besøkte Paris flittig på den tiden?

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

"Nytt dashbord fra Windy - i sollys er det kremgult. Vi skal ikke ha det!! vi skal ha hvitt dashbord. "

 

Hvordan blir det i sollys? Blir det ikke mye refleks i vindskjermen/frontruten? Ser at mange etterhvert går over til mørke farger, som i bil.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Masse morsomme innlegg!! Trussler om "besøk" fra bergensere? Er DE værre enn andre? Har noen saftige om Sunnmøringer, men DE skal jeg la ligge! (Møre er nabofylke her!!)

En nordlenning annonserte besøk: "Lås inn kjærringa, dattra, soplimen å katta, æ kjæm i mårra!!" Skjønte ikke HELT hva han mente, men...

 

Men diskusjonen har tatt en litt ny vending her.. Kremgult eller hvitt dashbord; Ja-ja, tanken MIN ble: Hvor mange "lapper" detter doningen i pris hvis du haler en fisk over rekka??

Føler meg LITT liten her med en 20-fot 86-modell Hardy.. Drømmer om STØRRE båt? Nix! Prioritering, trøster jeg meg med! Prioritering (sei a mor)! Dessuten: Det trailbare alternativet vil jeg ikke miste!!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hvordan blir det i sollys? Blir det ikke mye refleks i vindskjermen/frontruten? Ser at mange etterhvert går over til mørke farger, som i bil.

En av årsakene til at Windy har gått bort fra de hvite til kremgule dashbord er nok reflekser. Men den gule ser ikke bra ut (jeg er ikke eneste som synes det - for å si det sånn). Det hvite vil gi reflekser, så jeg har sjekket ut alternativer

Bilde

har ikke fått bekreftet ennå at jeg kan få denne fargen på dashbordet- men jeg håper at det lar seg ordne

 

Hvor mange "lapper" detter doningen i pris hvis du haler en fisk over rekka??

Fisk ombord i båten. Helt uaktuelt :yesnod: . Hummer og champagne er det nærmeste vi kommer. Muligens vi strekker oss til reker og en kald Chablis hvitvin også :wink: Vi røker ikke engang cigar ombord - den "luksus" forbeholder vi til de aldrende genereasjoner som har flybrigdebåter Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi røker ikke engang cigar ombord - den "luksus" forbeholder vi til de aldrende genereasjoner som har flybrigdebåter

Du kan da vel få tatt deg en cigarr oppe på hard-top'en? Slik at du kan få følelsen av hvor godt det er å være noget mere tilårskommen, og ha det rette perspektiv på livet ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Er blondiner på dekk tillatt da? :lol:

Åjada - det er derfor vi har Champagne og hummer ombord vet De. Bitteliten IV blir innredet med extra isboks til dette formål.

 

I praksis antakelig først og fremst for å holde konas hvitvin og ungenes brus kald. Men man kan jo alltids drømme :rolleyes:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...