Jump to content

Bitteliten IV, akseptabel båtstørrelse, Astors baugprop +++


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg skal avstå fra å kommentere at det ikke er mulig å spenne opp et lebrett i den køya. :lol: Regner vel også med at det ikke er vanlig å sove der når båten skal fraktes over store havstrekk. Da kommer nok rederen etter med helikopter tenker jeg.

 

Forøvrig registrerer jeg at det er større plass i denne lugaren enn i mange landbaserte soverom jeg har vært borti. Kanskje jeg ikke skal flytte på land likevel. Når man får større plass i en båt er jo litt av poenget med å bo på land borte. Jeg kan kanskje foreslå for verftet at vi bytter jamnt. Leiligheten min (som tross alt har større grunnflate) mot denne båten.

Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Her er et eksempel kapteinslugaren på 60 foteren..

 

Bilde

Til og med meg egen skriverbord hvor man kan ha laptop`en og logge på Baatplassen. :wink:

 

Må vel kanskje revurdere "feil merke", eller hva Bitteliten. :nonod:

 

Pent med lyst treverk, er det eik mon tro?

(samme som jeg har i NB`n :blush: )

 

:wink::lol:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Regner vel også med at det ikke er vanlig å sove der når båten skal fraktes over store havstrekk. Da kommer nok rederen etter med helikopter tenker jeg.

Lange havstrekk med helikopter?? da må man nok ha et Hangarskib å mellomlande på :lol:

 

Til og med meg egen skriverbord hvor man kan ha laptop`en og logge på Baatplassen. :wink:

 

Må vel kanskje revurdere "feil merke", eller hva Bitteliten. :nonod:

Overhode ikke. W58 har også dette i stikklugaren. I tillegg trengs jo en satelitt antenne på taket. Har hørt at det er kjekt med 2 slik at man kan maile mens ungene ser på TV

De ligger nok "hakket" over Windy de gutta der ja. :lol::lol:

Ikke i pris - på ingen måte. En W58 ligger på rundt 12 mill har jeg hørt. Kvaliteten kan alltids diskuteres. Fiat er italiensk - er det ikke :rolleyes:
Link to post
Share on other sites

Ja, må nå si meg enig i at det så litt sterilt ut i den kapteinslugaren der. Jeg tenker på IKEA-møbler når jeg ser den. Synes på en måte dette er bedre, eller kanskje så pass "flashy" at det nesten beveger seg mot "Harry".... :lol:

 

Bilde

 

 

"En suite" bad hører jo med...

 

Bilde

 

At brakka beveger seg helt opp i 70knop... :eek: ...gjør vel ikke noe det heller.

Kanskje er dette "Bitteliten MCXIV".... :lol:

Link to post
Share on other sites

Ja, må nå si meg enig i at det så litt sterilt ut i den kapteinslugaren der. Jeg tenker på IKEA-møbler når jeg ser den. Synes på en måte dette er bedre, eller kanskje så pass "flashy" at det nesten beveger seg mot "Harry".... :lol:

 

Bilde

"En suite" bad hører jo med...

 

Bilde

 

At brakka beveger seg helt opp i 70knop... :eek: ...gjør vel ikke noe det heller.

Kanskje er dette "Bitteliten MCXIV".... :lol:

Da blir det nok "BitteSTOR I" dette her. Men jeg synes den arabiske stilen er harry. Skulle nesten tro det var et verft i Fredrikstad :lol: Eneste som mangler er rosa og grønne noenlys i trappetrinnene. Men det hadde jo vært morro å ha båten til Coronet27 i davitene - bare for å markere politisk korrekthet mener jeg :lol:

 

Skjønner at dere har forhåpninger om min inntektsutvikling. Send meg IM så oppgir jeg mail adressen til sjefen slik at dere kan legge inn et godt ord for meg. :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

kanskje så pass "flashy" at det nesten beveger seg mot "Harry".... :lol:

NESTEN harry??? Det monsteret der ville jeg ikke satt mine ben i om jeg fikk betalt for det! Det går an å ha smak, selv om man har mye penger! Vel, det er nå iallefall MIN mening om den båten.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Kikka på bildene av båten din Worse. Tror vi trenger å utvide badeplattformen både du og jeg

Blir ikke nå, men kanskje om et par år.

Mnja, jeg har sagt fra til Quindebestet at hun får passe på sine slanke linjer, for plattformen har jeg ikke lyst til å forstørre!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Skal vedde på at du bytter båt før plattformen blir byttet, og det er vel ikke lenge til tenker jeg.

Tja ... vet ikke det, egentlig. Det er ikke så mange nyere T36 å få tak i, og økning til 2X306 hk (som er maks T36 ble levert med) blir litt stusselig, da. Så det kan godt hende at Hangarskibet en gang med tiden får nye maskiner heller enn å bli byttet ut. Selve båten er nemlig noe nær det perfekte for en familie på fem, ser De.

 

På den andre side ... det er mye lekkert å sikle på, så man skal aldri si aldri ... :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hold de skitne tankene dine for deg selv takk. Jeg ville da ikke invitert Worse i et slikt lag

Helt naturlig det, jeg hadde jo gjort rent bord blant blondinnene. Utrolig hva en litt kledelig, elegant gråaktig manke kan ha av fordeler ... :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

I dag ble Bitteliten III overlevert til ny og stolt eier. Han har samme sans som oss for detaljer og utstyr, og syntes kanskje at det var et par mangler på Bitteliten III's utstyrsliste som skal utbedres. Båtglede - er det ikke det det kalles. Litt vemodig å se fine Nidelven gå over til nye hender - men båten ser ut til å være i gode hender i fremtiden også.

 

Bitteliten III har fortsatt Baatplassen vimpel hengende, og ny eier er invitert inn hit. Kanskje vi får nok et medlem - det hadde vært hyggelig.

Link to post
Share on other sites

Her kan du se, Bitteliten, at 37 fot`s båt ikke er så stor. Eieren av bryggen der jeg har lagt meg for vinteren, kom hjem i helgen med denne "lille" Princessen. Så nå var ikke min "store" båt så stor lengre. :rolleyes:

 

Han har en del turer i Bergens området, så nå blir hangarskipet til Worse lite når han får besøk :wink:

 

Med litt fart på denne, skal de nok skvulpe i cognac-glassene til Worse :cool:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...