Jump to content

Klarer vi sammen å lage vår egen «Båt-Wiki» her på Båtplassen?

Familiesnekke

Recommended Posts

Båtplassen er for meg et fantastisk sted for inspirasjon, underholdning og ikke minst å lære meg nye ting i «båtfaget».

Når jeg skal i gang med noe nytt og det dukker opp et spørsmål, så starter jeg med et søk her på BP.

Jeg har reflektert over er at du skal jammen meg lese gjennom mange tråder, uten at tittelen nødvendig vis henviser til det du leter etter, og mange lange (både saklige og ikke fullt så saklige) diskusjoner, før du klarer å trekke ut det du selv trenger til å løse ditt eget problem. Og da ender det opp med at vi lager vår egen nye tråd, med vår egen variant av «unike» problemstilling.

Kanskje Båtplassen burde få et nytt forum/kategori for opplæring/kurs/ beste praksis?

Kvaliteten på innholdet kunne jo blitt vedlikeholdt som på Wikipedia; vår egen Wiki-how?

https://www.wikihow.com/Main-Page

Det er noen virkelig gode tråder her inne, der noen har gjort et godt stykke arbeid på å inngående forklare diverse tema for oss ferskinger, men de «drukner» dessverre litt i overfloden av informasjon her inne.

Jeg tipper mye av innholdet allerede ligger her på BP, men det mangler et element av å få samlet relevante tema og «kvalitetsikring» av innholdet.

Har dette vært diskutert før?

Er det interesse for det?

Klarer vi det sammen?

Redigert av Familiesnekke (see edit history)

Jeg tenkte egentlig ikke «båtwiki» på egen webside. Jeg mente som et nytt forum; tilsvarende «båtadvokaten svarer», der innholdet er kvalitetssikret av noen definerte redaktører, før det publiseres. Da blir det f.eks. en (1) kortere kvalitetssikret tråd om hvert tema, der ting kan forklares «en gang for alle», og så kan vi heller henvise til til disse trådene i de gode laaaange diskusjonene våre under «Båtforumet». 

Bare et tips:

Ofte kan man finne det meste ved å gå i Google og søke

site:baatplassen.no hva man lurer på

Google er mye bedre på å finne frem i trådene enn den interne søkemotoren i forumet.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 55 minutter siden:

Bare et tips:

Ofte kan man finne det meste ved å gå i Google og søke

site:baatplassen.no hva man lurer på

Google er mye bedre på å finne frem i trådene enn den interne søkemotoren i forumet.

Det er sant, men allikevel står man igjen med utfordringen som @Familiesnekke beskriver i første innlegg; man må ofte lese seg gjennom x-antall tråder og innlegg om det samme temaet før man finner svaret. Det kan være mange sider i hver tråd, og mange av innleggene har knapt noe med temaet å gjøre.

Utfordringen med en slik kunnskapsdatabase blir bla. at noen må kvalitetssikre innholdet, samt at det blir en tidkrevende prosess for de som sitter i et slikt utvalg.

En løsning kunne kanskje vært at det ble oppnevnt en administrator for forumet, og at andre sendte inn beskrivelser til vedkomne, litt sånn som at båtadvokaten godkjenner innlegg i det forumet. Utvalget av saker i forumet vil da avhenge av hva som blir sendt inn. Innholdet burde så revideres dersom det blir påvist feil. 

Men jeg ser allikevel for meg at det blir vanskelig å gjennoføre. Hvor mange meninger er det ikke om hvordan man skal olje/lakke en trebåt? Og hvor mange vil stille seg bak en bestemt metode for å rubbe og polere en plastbåt?

Ser uansett poenget ditt @Familiesnekke. Det er enkelte temaer som går igjen her inne, og de som sitter på kunnskapen begynner nok å bli lei av å svare på de samme spørsmålene igjen og igjen. Ting som går igjen er kanskje særlig batteri/lading, el-opplegg generelt, skroggjennomføringer, polering, ankring osv. osv.

Men, hva skulle vi diskutere her inne dersom alle ting allerede var dokumentert i en wiki?

For de fleste spørsmål som stilles finnes svaret enten i instruksjonsboka eller ved søk på forumet. Av og til kan man finne svar også andre steder der ute på det store nettet, men som regel kommer google opp med tråder fra baatplassen.no. Må nesten søke på utenlandsk for å finne noe annet😀

Jeg bidrar gjerne i diskusjoner de gangene jeg har kunnskap om temaet. Men ofte kunne trådstarter med fordel gjort et søk først og heller stillet et utdypende spørsmål i en eksisterende tråd om samme tema. Eller lest instruksjonsboka og funnet svaret selv. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Komodo skrev 55 minutter siden:

Hvor mange meninger er det ikke om hvordan man skal olje/lakke en trebåt?

Mange😅 Tror en eventuell båtwiki burde innbefatte at det finnes flere veier til målet, og så gjerne beskrive disse i detalj, der man også tar med vanskelighetsgrad, effektivitet og mulige resultater. 

Tenker ellers som @Familiesnekke/trådstarter at en intern båtwiki her inne på forumet ville være greiere å drifte enn den eksterne båtwikien som var for noen år siden. Fikk skikkelig vondt av vedkommende som drev forrige båtwiki, det ble alt for mye å drifte for en person alene, selv om man har gode tanker og visjoner. Men tanken er god! Kilder til «faktaene» bør selvsagt gjengis. Og en (eller flere) administratorer med grei generell oversikt burde nok kvalitetssikre innholdet. Noe som blir en stor jobb i seg selv, så spørs jo hvor stort behovet er i forhold til om man orker bruke tid på det. Forstår jo at behovet for en form for FAQ er tilstede i utgangspunktet, da det enkelte ganger i sesongen popper opp flere tråder om så og si samme temaet daglig. 

Jeg er enig i at ideen er god, men det første som slo meg var også båtwikien til Tobixen. Jeg tror @Familiesnekke sin ide kan ha livets rett, men med et par justeringer fra båtwikien. For eksempel bør det ikke være noen ambisjon at det skal være et komplett oppslagsverk, og en slags fasit. Som @Hakkannen skriver kan det være mange løsninger på et problem som fungerer. Jeg tenker derfor at formen burde være at det publiseres redegjørende innlegg, men uten diskusjon. Diskusjonene tilhører dette forumet. Så kan det opprettes en tråd for hvert tema, og fylles på med innlegg etterhvert som kommer opp som et alternativ til det første. Blir det avdekket bør det innlegget slettes eller redigeres. 

Som @Komodoskriver, så tenker jeg at det er enkelte her inne som begynner å bli «litt lei» av å få/lese/besvare de samme spørsmålene om-og-om igjen.

Min tanke er jo da at de som ønsker å dele sin erfaring heller kanskje skriver en «oppskrift» (wikihow) «en gang for alle», og heller finjusterer den over tid, enn å skrive et godt svar hver gang det samme spørsmålet dukker opp?!

Det er selvsagt en viktig anerkjennelse at det er flere løsninger på et problem, og at hva som er «beste metode» kan ofte være en lang diskusjon, uten fasit. En måte å løse dette på er at «redaktør(ene)» for ett tema også anerkjenner og forklarer at det er alternative metoder og «de lærde strides om...». Det bør kanskje også være en parallell «diskusjonstråd» på det vanlige båtformet, for hvert tema, der alle har anledning til å diskutere (som nå). Da får jo også alle en mulighet til å diskutere varianter av sitt unike problem, samt at uenigheter kan belyses på en «demokratisk» (/anarkistisk) måte. Så er det fritt frem for redaktørene å klippe og lime inn gode varianter inn i sitt fagfelt.

Jeg tenker at den harde kjerne her inne godt vet hvem-som-kan-hva, men det krever litt tid her inne før en «ny bruker» får denne oversikten.

Jeg stoler mye mer på @Knudesine råd om glassfiberstøping og gelcoat, enn en som har sett en video på YouTube og fikset båten sin en gang.

Og jeg stoler på @Komodo når han beskriver noe i maskinfaget og materialkvaliteter, gjenger og sveising...

Eller hvis @Solbris IIforklarer hvordan man får et tett vindu i båten...

Listen med høyt kompetente personer her inne er lang, og det er helt sikkert flere her som har høy kompetanse på overlappende fagfelt, og jeg er overhodet ikke i stand til å velge ut hvem som egner seg. Kanskje det bør være en nominasjonsprosess?

For ikke å snakke om @Hulda sin kompetanse på stål og sveising og det å i det hele tatt bygge seilbåt!😊😊

Eller @Lars H. og strøm! 
Og en masse andre mennesker med god og  kunnskap som kan hjelpe andre i gang med et tryggere og godt båtliv!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Takk for tilliten @Familiesnekke :thumbsup:

Jo mer jeg tenker på det, jo mer positiv er jeg til en slik løsning. Det har blitt skrevet utrolig mye bra her på forumet, og mange av de gamle trådene forsvinner i glemselen og drukner i mengden. Det kan f.eks. være ett eller to spesielt fornuftige innlegg i en lang diskusjonstråd, og det er ikke alltid så lett å finne tilbake til siden. Det er jo også slik at enkelte ressurspersoner forsvinner fra forumet av ulike grunner, og kompetansen med dem. Eksempler er @Lotus og @Ole Petter Deres innlegg er vel nå merket som "avlogget" eller noe i den duren. 

Et eksempel på innlegg som burde vært med i et slikt forum er enkelte av innleggene i denne tråden:

@VannTro er en ressursperson på fugemasser og tetningsmidler, men man kan ikke forvente at han skal skrive en avhandling om det for hver gang noen lurer på noe. 

Her er en tråd til der diverse misforståelser og myter blir oppklart:

https://baatplassen.no/i/topic/78602-svært-varierende-pris-på-sikaflex-291/

Og her er enda en, som også forklarer litt om opphavet til teknologien:

https://baatplassen.no/i/topic/9073-natemasse-for-teakdekk/page/3/

Andre eksempler er @Hulda, som har skrevet utrolig mye nyttig om korrosjon for båtfolk. Utfordringen er at det er spredt i mange tråder, og at stoffet er så pass avansert og vanskelig å forstå for folk med begrenset kunnskap om fysikk, metaller og strøm, at det har en tendens til å drukne. 

Du nevner også @Knude i forbindelse med støping. Jeg vet ikke hvor mange ganger bare de siste 2-3 årene det har blitt avklart at eneste forskjell på gelcoat og topcoat er at man rører inn voks, og at gelcoat smøres i forma og herder anaerobt. Til syvende og sist kommer ingen til å gidde å svare på slike spørsmål lenger, så det å få lagt inn en del slike gjengangere i et slikt underforum som du foreslår tror jeg kunne vært verdifullt. I diskusjonene i båtforumet kan man da bare vise til en slik oppklarende tekst i underforumet.

Et siste eksempel er at jeg har sett noen (husker ikke nicket) som skrev en ganske lang og god forklaring på dette med stell av gelcoat, rubbing og polering. Dette er jo et årvisst tema på denne tiden, men innlegget jeg tenker på var ekstra bra og oppklarende. Dessverre finner jeg det ikke igjen nå, men det er et eksempel på forklaringer jeg gjerne skulle hatt lett tilgjengelig. 

Solbris II skrev for 3 timer siden:

For ikke å snakke om @Hulda sin kompetanse på stål og sveising og det å i det hele tatt bygge seilbåt!😊😊

Eller @Lars H. og strøm! 
Og en masse andre mennesker med god og  kunnskap som kan hjelpe andre i gang med et tryggere og godt båtliv!

Det er slik at en del av oss har/har hatt et utdannings- og profesjonelt liv som kan være båtrelatert. Vi har personer som Lars H, Komodo, NisPils, Chiefengineer, Midtpinne, Knude og en drøss andre. Det er svært mye kunnskap oppmagasinert her på dette forumet. Mange er dønn sikre på at det de skriver er korrekt. Eksempelvis når NilsPils skriver at dette er kavitasjon, så er det liten grunn til å krangle på det, han har vel sett flere kaviterte løpehjul enn de fleste av oss. Eller når Lars H slenger ut et nomogram som beviser at kondens på dieseltank er overtro, så er det liten grunn til å betvile det. Så kommer slitasjen på bidragsyterene på at utsagn skal vris, vrenges og kveruleres dønn i filler. Det virker som om enkelte ikke forstår at år med utdanning innen fysikk ikke kan forklares på fire linjer til en som ikke verken har innsikt i matte eller fysikk. Eller at man må skrive det samme om igjen og om igjen. Derfor ville det vært greit med et oppslagsverk som man kan søke i. Nå har vi allerede et slikt oppslagsverk, der det er lagt ut diverse instruksjonsbøker etc. Utfordringen er kanskje at man ikke har ork til å lese seg opp. Men, uansett, jeg støtter forslaget. 

Nå har jeg knotet med 'Byggingen av Hulda...' i mange år. I det senere har jeg lagt inn en del saker som er generelt faktabasert. Og som ikke er kverulerbart. Så kommer det underlige, jeg sjekket i dag. Den siste postingen er fra @Knudedato 15.04.2021. Da jeg postet sist, rundet 'Hulda...' akkurat 170 000 visninger. Uten en eneste posting etter 15. april, har tråden lagt på seg 800 visninger. Ikke tror jeg at mine litterære evner er av sådan kaliber at det er en fornøyelse å lese det jeg skriver. Det må være en eller annen faktainformasjon som noen er interessert i. Så, om slik informasjon kunne katalogiseres, populariseres, søkbart, supert. 

Personlig har jeg formell utdanning som industrirørlegger, mekaniker, ingeniør. Jobbet profesjonelt med tetninger til roterende akslinger, oppretting av roterende utstyr, trebåtbygging, pumper, turbiner, rør og ventiler, materialvalg, korrosjon, sveis, standarder som NORSOK, DIN, ASTM, API...... At jeg bygget en stålbåt, er ren latskap. Mye lettere enn å bygge en trebåt. Og mye billigere (og sterkere) enn aluminium.

Og så skriver jeg alt for mye når jeg først får opp farta. Om noen gidder å lese dette, skyld deg selv.

Glemte jeg girkasser og elektromotorer? :

IMG_1705.JPG.b2fa4d2cbcf91c2ef0bc3fb5af765e18.JPG

Her er 4,5 tonn girkasse og 20 tonn elektromotor på vei ut for korrigering av fundamenter og oppretting til disse:

IMG_1727.JPG.c0a84ff35de9018888b9aeb4ba9b8785.JPG

Fundamentene var så borti natta at det ikke var mulig å rette opp. Og termisk vekst var så på månen at det måtte re-kalkuleres. Må ha noen bilder, blir så kjedelig uten. Måtte bare :-)

Og som @Komodonevner verdifulle innlegg fra avloggede og personer som ikke skriver lenger, som eks. @Sydvesten og @Svaap.

Redigert av Hulda (see edit history)

Båtforumet nærmer seg 2 millioner innlegg. Blant disse finnes svar på mye, kanskje det meste som vil være aktuelt innhold i en wiki. Problemet er bare å finne det som er relevant når man lurer på noe konkret. 

En annen tilnærming i stedet for å skrive en wiki kan være å utarbeide en oversikt over eksisterende innhold på forumet. 

For eksempel, jeg er interessert i VPs D4/D6 motorer fordi jeg har en D6 selv. Det er skrevet mye om disse opp gjennom årene. De fleste spørsmål som kommer opp i nye tråder er allerede besvart tidligere. Hva om det hadde vært en egen side for disse motorene der vi kunne lenket til eksisterende innhold på forumet og sortert dette i de ulike emnene som er aktuelle. F.eks. hvordan syrevaske kjølere, hva er årsaken til at motoren ikke vil starte når varm osv. Så kan det lenkes til tråder eller enkeltinnlegg som forklarer og gir løsning på problemet. 

Tilsvarende kan gjøres for Eber D4 varmere, for anbefalt rute gjennom Flatangerleia osv. 

På denne måten vil det ikke være nødvendig å skrive innholdet på nytt, men bare å kategorisere og linke til eksisterende innhold. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Guest knerten67
Brigg skrev 24 minutter siden:

Båtforumet nærmer seg 2 millioner innlegg. Blant disse finnes svar på mye, kanskje det meste som vil være aktuelt innhold i en wiki. Problemet er bare å finne det som er relevant når man lurer på noe konkret. 

En annen tilnærming i stedet for å skrive en wiki kan være å utarbeide en oversikt over eksisterende innhold på forumet. 

For eksempel, jeg er interessert i VPs D4/D6 motorer fordi jeg har en D6 selv. Det er skrevet mye om disse opp gjennom årene. De fleste spørsmål som kommer opp i nye tråder er allerede besvart tidligere. Hva om det hadde vært en egen side for disse motorene der vi kunne lenket til eksisterende innhold på forumet og sortert dette i de ulike emnene som er aktuelle. F.eks. hvordan syrevaske kjølere, hva er årsaken til at motoren ikke vil starte når varm osv. Så kan det lenkes til tråder eller enkeltinnlegg som forklarer og gir løsning på problemet. 

Tilsvarende kan gjøres for Eber D4 varmere, for anbefalt rute gjennom Flatangerleia osv. 

På denne måten vil det ikke være nødvendig å skrive innholdet på nytt, men bare å kategorisere og linke til eksisterende innhold. 

:thumbsup:

Brigg skrev 42 minutter siden:

Hadde det blitt satt opp tagger for de ulike motorene og dreva, og folk hadde blitt flinkere til å bruke tagging, så hadde man ganske enkelt løst dette 👍

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Brigg skrev 44 minutter siden:

For eksempel, jeg er interessert i VPs D4/D6 motorer fordi jeg har en D6 selv. Det er skrevet mye om disse opp gjennom årene. De fleste spørsmål som kommer opp i nye tråder er allerede besvart tidligere. Hva om det hadde vært en egen side for disse motorene der vi kunne lenket til eksisterende innhold på forumet og sortert dette i de ulike emnene som er aktuelle.

....

Skjønner tanken din, men jeg er litt skeptisk. Eksempelet med Pentas D-motorer er bra. Det er en rekke tråder om D-motorene, og mye nyttig er skrevet Men det er jo side opp, og side ned. Bare denne tråden

https://baatplassen.no/i/topic/32015-trøbbel-med-volvo-penta-d-serie/

er jo på 165 sider, og det er flere andre. Men en som har god kunnskap om D-6 motorene, f.eks. @Bitteliten, kunne sikkert ha sammenfattet problemene og aktuelle oppgraderinger i et par innlegg. Så vidt jeg vet er ikke Bitteliten teknisk utdannet, men som tidligere eier av disse motorene har han satt seg grundig inn i problemene og hvilke opgraderinger man bør gjøre. Og andre kan sikkert supplere. 

Det samme med tråden til @Knude om byggingen av båten hans. Den er jo proppfull av nyttig informasjon, men det er jo ikke gjort i en fei å lese gjennom den for å finne ett konkret svar. Et eksempel fra den tråden som kunne vært tatt ut som en bruksanvisning er hvordan han forklarer hvordan man støper igjen et hull i skroget fra utsiden med mothold fra innsiden, når man ikke kommer til innenfra. Innlegget var så vidt jeg husker pedagogisk forklart med bilder og tekst. 

@Kanalkapteinen Tagging vil avhenge av forumprogramvarens muligheter og begrensninger. Hva som er mulig her vet ikke jeg. Men med metoden jeg har foreslått vil det også være mulig å linke til et enkeltinnlegg i en lengre tråd dersom dette innlegget gir svaret. 

Brigg skrev 2 minutter siden:

@Kanalkapteinen Tagging vil avhenge av forumprogramvarens muligheter og begrensninger. Hva som er mulig her vet ikke jeg. Men med metoden jeg har foreslått vil det også være mulig å linke til et enkeltinnlegg i en lengre tråd dersom dette innlegget gir svaret. 

Det er tagging på forumet nå, men folk bruker det i for liten grad, og det er kun mulig med en tagg per tråd slik jeg opplever det. Men det gir en veldig fin måte å finne liknende innhold på. Leser du en tråd som har taggen «hente båt» og trykker på taggen, får du opp alle andre tråder med samme tagg i en enkel oversikt. 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Svart (redigert)

Jeg jobber selv i et større selskap, der det eksisterer «uendelig» med data; og på spøk sier vi at; «hadde vi bare visst alt det vi allerede vet; da hadde vi vært flinke da...».

Utfordringene med «Big data» er jo kjent, og med 2mill innlegg i en relativt «smal verden» som båtformet er, så ser vi nå smaken av Big data her også; vi er 99% sikre på at de fleste svar allerede ligger der, men vi finner det ikke når vi trenger det. Det er sikkert mulig med mer avanserte søkealgoritmer eller mer effektiv bruk av metadataene, men det viser seg gang på gang at informasjonen forblir i høystakken. Min jobberfaring fra arbeidsplasser med 30’-100’000 ansatte er at det ikke lar seg gjøre å lage skreddersydde rigide programvare som passer alle, og hvis du tillater brukerstyrt data input, for å la alle tilpasse sine behov, så blir det omtrent like mange måter å legge inn data på som antall brukere. 

Grunnen til at Baatwiki stoppet opp var jo at det ble for høy terskel for brukerinnput (les forklaringen her: http://www.baatwiki.no). Dette er i samsvar med min oppfatning; Båtplassen består i hovedsak av folk med båtinteresse, og det er ikke nødvendig vis slik at IT-interessen er like høy.

Det enkle er ofte det beste. Båtplassen er en interessebasert dugnad, og da bør det være så enkelt som mulig å lage en slik «båt wikiHow» / «beste praksis».

Har @Ingar/ @Moderator noen ideer eller forslag til hvordan vi kan opprette et nytt «Forum», i parallell med «Båtforum» og «Båtadvokaten svarer», og deretter gi adm. rettigheter til en mindre gruppe; la oss kalle det «fagforum»? Her er det meningen at kun medlemmer av fagforumet kan opprette tråder og skrive innlegg.  Redigeringsfristen kan her settes «uendelig», slik at det er enkelt å oppdatere, rette opp i småfeil, endre rekkefølge og legge inn linker.

Jeg tenker at formen blir til etter hvert som vi går frem. For å komme i gang, så tenkte jeg at de ekspertene som har lyst kan bare prøve seg på en «beste-praksis-tråd», og så tar vi det derfra. Som sagt; så vet jeg ikke hvordan vi skal plukke ut «ekspertene», men vi kan jo nominere? Det er jo allerede nevnt mange navn i denne tråden. Kanskje det bør være to personer per «fag»?

Redigert av Familiesnekke (see edit history)

Det er flott med eksperter, men formidling er også en egenskap.

Noen er vant til å lese tykke bøker som ramser opp formularer side opp og side ned, gjerne uten avsnitt. 

Jeg er en av dem som da ikke ser skogen for alle trærne og går videre til neste alternativ som jeg kan få noe ut av.

Andre er flinke til å formidle på en så enkel og forståelig måte som mulig, gjerne med illustrasjoner og bilder.

Dersom dere skaper et monopol med en utvalgt Hammurabi på hvert tema som jeg ser mange ønsker seg og allerede har bestemt seg for, så kan jeg si med sikkerhet at dette bare vil kunne treffe "noen" og ikke "alle".

Og så blir jo det sosiale aspektet som et hvert forum representerer litt anspent, for da skal man jo ikke spørre for å få kontakt med andre av samme interesse lengre - for det finnes et mye bedre svar på vikien som er skrevet av den utvalgte solguden på temaet, så for andre å komme med fornuftige uforpliktende innspill vil jo bare være temmelig dumt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...