Jump to content

Venstre vil at alle nye fritidsbåter skal være elektriske innen 2030


Knallipadden

Recommended Posts

altera mulier skrev for 14 timer siden:

 

Innlegget du viser til her blir jo banalt...

Etter som troverdigheten til NRK er lik null...

Det har jo et innlegg litt lengre oppe avslørt...der NRK selv åpent innrømmer at de bare vil gi en ensidig dekning av klimadiskusjonen....litt sånn som Pravda i det gamle USSR .....

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev 5 minutter siden:

Innlegget du viser til her blir jo banalt...

Etter som troverdigheten til NRK er lik null...

 

:rolleyes: Litt sånn "Media er fake news!".............................har liksom hørt noe tilsvarende fra annet hold uten at det ble mer troverdig av den grunn :eek:

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev for 3 timer siden:

Når vi her ser eksempler på at de som fritar nordmenn kjører dieselbil til/fra sitt feriehus i Bulgaria, ja da skjønner man hvor "tomt" slike innlegg blir.


Mulig jeg har oversett det i tråden om noen her har feriehus i Bulgaria, men vi har i allefall vårt hus på Chios i Hellas. Der bor vi 4-5 måneder i året. Før Corona kom da. Vi har imt besøkt områder i Tyrkia, Bulgaria, Nord-Makedonia, Albania og Serbia på reisene. Derav kritikken mot å bruke ressurser på symboltiltak i eget land når gode tiltak henger som billig lavthengende frukt i Land hvor tiltak trengs. 

   For å ta reisen dit er det et regnestykke (ift CO2) jeg gjorde for mange år siden. Før jeg fant ny forskning om CO2 - og andre årsaker. Så lenge vi er to eller flere i bilen er regnestykket positivt ift å fly. Noen turer har vi vært 6-7. Merk at vi stort sett må ta tre fly dit. Eller ferge "over fjorden" fra Pireus. Eller Cesme. Uansett. Med vår hybrid har vi to siste turer lagt på 184 liter i snitt hver vei. På ca. 3650 km. Målt fra full tank til full tank. Utslipp fra reisen fra Pireus til Chios får vi ikke gjort noe med. 

Her kan du se hvor antagende og dømmende (uten forkunnskap) ditt innlegg er:

https://www.framtiden.no/gronne-tips/reise-og-transport/klimagassutslippet-fra-ulike-reisemater.html#:~:text=Anslag på klimagassutslipp fra ulike måter å reise, 340 20 more rows

Fly er flere ganger verre enn en hvilken som helst bil. Uansett distanse. Om CO2 skal være parameteret. 

Like moro med folk som "antar" hver gang. Vi er to personer i husstanden og bruker 13.000 kw/t strøm på en 140 kvm. enebolig (2020). 9-10.000 samlet de år vi er i hellas lengre tid. Kjører lite bil. Vi tømmer restavfall hver 5. til 8. uke, sorterer alt annet og handler alt vi kan brukt.  Reparerer fremfor å bytte ut. Klær, sko,elektrisk, bil, båt osv. Hugger veden selv. Vår "profil" hadde drept forbrukersamfunnet på tre måneder og gitt massearbeidsledighet om alle gjorde som oss. For oss handler det om helhet. Og ikke symboltiltak som produserer nytt og økende forbruk for å "redde" klima. 

Link to post
Share on other sites

Mizar skrev for 5 timer siden:

De som tror på «klimakrisen» kan ikke lese

 

Reset har vel blitt definert som en av de største konspirasjonsteoretikerne i dette landet?

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

AVAD skrev 3 minutter siden:

Fly er flere ganger verre enn en hvilken som helst bil. Uansett distanse. Om CO2 skal være parameteret. 

Ganske fint at du nevner det når du ser flytettheten på kloden nå: torsdag 22.07.2021 kl 12.21

 

image.png.94557179426502dd5cbd7c597d07aca6.png

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...