Jump to content

Ny båt, langt hjemmefra


Arne Henriksen

Recommended Posts

6 hours ago, aebi said:

Se der, da var transportøkta over. Takk for at du har tatt oss med på turen. Nyt siste etappe i morra, blir nok med blandede følelser; "yes, endelig snart hjemme" og litt "huff, synd at eventyrreisen snart er slutt" 

 mvh. Th. Vasset

Skal nå bli godt å fortøye i båsen, ja. Ble ikke noen oppdatering her i gårkveld, hadde jeg ikke vært her før ville jeg vært noe usikker på hele havna. Køle mørkt, et par små lys på selve brygga men knapt nok til å finne kaia.
Så etter å ha fått fortøyd båten var det rett i køya, og rett videre med en gang man våkna.

Registrerte ellers at selv med tape og uklare priser var dette glatt den dyreste "gjestehavna" jeg har vært innom på 765 nm langs Danmark og _Norge.. 
 

IMG_4578.jpeg

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Otto R said:

Gratulerer med ny båt og velkommen i Nauticat familien.  Kjekke båter for alt slags vær.

Vi har gått samme turen med vår Nauticat 39 da vi var i København i 2015- men det var på sommeren-da kan man nyte været litt mere:sailing::flag:

Takk takk.:smiley:

Ja, selve båten har fungert over all forventning, og forventningene var store  :-)
Kunne greit fortsatt å bo her noen uker - skal bare få dratt varmluft til noen flere uttak så det blir jevnere fordelt så blir dette topp for vinterturer.

Når det gjelder været har vel egentlig mitt største problem vært at de lyse timene mye godt har blitt jobb, selv om jeg har lurt meg til noen dager også.
Etter Stadt har det vært bare kos - nydelig klart vintervær, såvidt under null, flatt hav og måneskinn.

Men det er jo begrenseet hva man opplever av landet som passerer når det stort sett går i radarbilder, kartplotter og røde og grønne sektorer  :wink:

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Jeg henger meg på gratulantene her. Tråden har jeg besøkt flere ganger daglig, som regel har det vært den jeg gikk først innpå. I likhet med mange andre er jeg imponert over fremdriften og sjømannskapet, og at du har greid en så lang reise på så kort tid på denne årstiden. På toppen av det hele har du vært i arbeid underveis! Her har vi nok å gjøre med en skipper som bokstavelig talt har vært ute en vinternatt før! 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...