Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Okkaby skrev for 2 timer siden:

Var inne på tiktok nå. Masse fyllerør fra en bar nå. så skjønner jo hva dette går i nå

Er jo lørdags kveld og om ikke båten virker er det fortsatt lørdag.
Må ta de riktige valgene og i riktig rekkefølge.
Først fylla så får man se om det blir tid og penger til å fikse båten en annen dag.
 

Link to post
Share on other sites

pipe skrev for 8 timer siden:

Er jo lørdags kveld og om ikke båten virker er det fortsatt lørdag.
Må ta de riktige valgene og i riktig rekkefølge.
Først fylla så får man se om det blir tid og penger til å fikse båten en annen dag.
 

😂

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Olje i kjølen hadde de sist de kjørt motor for over et år siden. Det var vistnok en pakning som måtte byttes. Dette ville de få en mekaniker til å se på. Seilene har vel aldri vært noe tema på det jeg har fått med meg av sendingene på FB. Men de kan jo selvsagt ha gjort ting de ikke har kringkastet.

Jeg har ikke konto på Tiktok,men det lille som ligger åpent der ute, kan jeg ikke skjønne skal gi noe inntekter fra sosiale medier. Kontoen på YouTube har også lagt brakk. Siste video er over et år gammel.

Er ikke veldig strukturerte, men sjarmerende par med mange drømmer:-)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev 41 minutter siden:

Problemet med seilene er at de ikke har liner i masta til å heise seilene med. De har ikke mastetrinn og må derfor ha rigger for å fixe dette. De har ikke hatt råd til dette enda. Dette i følge Sverre på TikTok i dag.

Han snakket om kran til dette. Men de sa å de skulle videre så fort pumpa var fikset. Så kan tyde på de vil gå for ren motor.

De snakket nå om Tyrkia, da det var billigere der. Så at det var ca 850NM til nærmeste Greske øy fra der de er nå. Det er da direkte rute med lange etapper over åpent hav, som vel kanskje ikke er så smart med en båt i så som så tilstand. Så blir det ennå lengre om de velger Tyrkia. Å skal de gå den lange veien for Motor, må de n ok nærmere land. da blir turen lang, å mye diesel, samt en motor, som kanskje ikke er i så veldig goe stand.

Men får se hvordan det går. De hadde ikke lov å legge der de ligger med båten nå. da de ligger uten på en ferge, men regna det som nødhavn ifølge Elin. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev for 2 timer siden:

Problemet med seilene er at de ikke har liner i masta til å heise seilene med. De har ikke mastetrinn og må derfor ha rigger for å fixe dette. De har ikke hatt råd til dette enda. Dette i følge Sverre på TikTok i dag.

Jeg engasjerte meg litt for lenge siden og sendte noen meldinger frem og tilbake med Sverre for noe over ett år siden. Synes det virker utrolig hvis de ikke har fall i masta og oppdager dette nå.

Link to post
Share on other sites

Det er liv(e) i Frankrike. Vår favoritt skipper med mannskap og leie skipper har ligget i Marseille siden lørdag (tror jeg). Som seg hør og bør så har det oppstått ett nytt problem med SV Jupiter, denne gang er det visst nok sirkulasjonspumpen.

Nå har de også fått havnemyndigheter og politi på nakken, men etter mye om og men så får de ligge litt til i havnen mens de venter på pumpen som er levert inn til repp. Pumpa skulle de visst hente/få på fredag.

 

Nå har de vist rutevalget opp til Monaco. Ser ut som de holder seg godt innpå land, og turen skulle ta 11-12, om motoren vil det da.. hehe

 

De virker som fine og koselige folk, så jeg får litt vondt av de og håper virkelig det skal gå bra for de. Samtidig som jeg ønsker de alt godt, så må jeg innrømme at jeg også håper at de ikke kommer seg ut av Middelhavet, jeg tror Middelhavet er mer en nok tur og utfordring for denne gjengen, og jeg tror heller ikke de overlever høsten og vinteren ute på Atlanteren . 

 

I Got What It Takes 

Link to post
Share on other sites

Nå er Sv Jupiter med mannskap på vei fra Marseille til Toulon for egen maskin. Får krysse fingrene for at de ikke får enda en uke i havn:wink:

Stemningen virket veldig god under live-sendingen, men det har den vært så og si alltid, der er de nok flinkere en folk flest..

 

Får håpe det blir mer fokus på sjømannskap og sikkerhet nå når de har kommet seg på havet. Mest av alt er jeg spent på hvordan dette skal gå når -og hvis- de får heist seil.

I Got What It Takes 

Link to post
Share on other sites

Krysser fingrene for dem, og håper alt går bra.

Blir nok litt stilleligge underveis når de venter på penger til å fylle tanken.

Om de kun bruker motor, vil jo dieselbudsjettet bli betydelig.

Vet ikke hva som er mulig å tjene på slike sendinger på Tiktok, men ser i alle fall med min bruk av båten at det kreves litt å sette av for å holde skuten med drivstoff og vedlikehold gjennom året.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Tenker han har såpass mye mer erfaring enn Sverre, at det sikkert er bra. Han har jo nettopp kjøpt seg eget stort prosjekt hjemme også.

 

Men han har lagt ut bilder av motor i Jupiter. Den motor ser ikke noe bra ut.

Ser ut som halve motor har stått under vann lenge så mye rust det er.

Så spørs om dette problemet med at motor plutselig stoppet, kanskje er et mye større problem enn tett diesel filter.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...