Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Grønnskollingen skrev 57 minutter siden:

TLDR

Hvis du skal bruke siteringsfunksjonen så får du sitere oss på det vi faktisk har skrevet istedenfor å lage dine egne versjoner av hva vi har skrevet.

 

Også bør man unngå forkortelser som de fleste sannsynligvis ikke vet hva det er forkortelse for.

Link to post
Share on other sites

Trodde egentlig at man skrev på båtplassen for å få tips&triks, råd og vink og synspunkter fra andre med mer eller mindre erfaring innen emnet. Så blir det jo opp til hver enkelt hva man vil gjøre med de råd og vink man får. At man skal bli skjelt ut for besserwissere og det som verre er, og sammenlignet med folk som kommer bort til deg på restaurant og sier at "kona de er feit" fordi man gir velmenende råd på et diskusjonsforum.. Det faller vel på sin egen urimelighet. 

Link to post
Share on other sites

I dette tilfellet er ikke tråden lenger et sted hvor trådstarter får hjelp, triks og tips.
Den har blitt en giftig blanding av skadefryd, kritikk av hypotetiske situasjoner, som trådstarter ikke har spurt om, og selvforherligende vitnesbyrd over hvordan forumister har steget ned og dispenset visdom til trådstarter på e-post, før de poster om hvordan deres gode gjerning ikke ble besvart med tilstrekkelig takknemlighet og lydighet. De «velmente» rådene ropes mot en person som ikke er tilstede engang. Her er svaret! Hva var spørsmålet?

Denne tråden lukter av mugg og aceton.

Link to post
Share on other sites

Grønnskollingen skrev 8 minutter siden:

I dette tilfellet er ikke tråden lenger et sted hvor trådstarter får hjelp, triks og tips.
Den har blitt en giftig blanding av skadefryd, kritikk av hypotetiske situasjoner, som trådstarter ikke har spurt om, og selvforherligende vitnesbyrd over hvordan forumister har steget ned og dispenset visdom til trådstarter på e-post, før de poster om hvordan deres gode gjerning ikke ble besvart med tilstrekkelig takknemlighet og lydighet. De «velmente» rådene ropes mot en person som ikke er tilstede engang. Her er svaret! Hva var spørsmålet?

Denne tråden lukter av mugg og aceton.

 

Du har rett i en ting, denne tråden er ikke lenger en tråd hvor trådstarter får hjelp. Likevel må det være mulighet for oss andre å følge med og oppdatere andre. Selv om du ikke bryr deg eller er interessert i hvordan det går med Sverre og Elin, så betyr ikke det at andre ikke er fascinert, interesser og faktisk litt bekymret for de.

I tilfelle du ikke viste det, trådstarter ønsker selv å bli en offentlig person og å tjene penger på å være en offentlig person. Når en ønsker å være en offentlig person så må en tåle å bli omtalt i offentlighet, dette tror jeg de begge tåler greit, de er blitt informert om denne tråden flere ganger. 

 

Dette er heller ikke en tråd om en som skal hente en båt i Oslo og gå til Tønsberg, denne tråden handler om noen som skal på jordomseiling, det er ganske spektakulært, ikke minde spektakulært blir det når hovedpersonene ikke har båt, eller har den fjerneste anelse om det å ha båt eller å seile. Båtplassen.no er et forum for personer som gjerne er over snittet opptatt av båt og båtliv, da er det ikke så veldig rart at det skaper liv og engasjement når noen uerfarne skal kjøpe båt og siden seile jorden rundt...

 

Er din egen oppførsel så mye bedre?  Du forfalsker sitater for å sette andre i forlegenhet, ikke er du redd for å ilegge andre negative meninger de faktisk ikke har. Når det kommer til selvforherligende oppførsel så er vi på likefot der, du setter deg selv høyere, moralsk sett, en oss andre.

I Got What It Takes 

Link to post
Share on other sites

Grønnskollingen skrev 17 minutter siden:

Jeg tror at denne trådens vise menn hverken lar seg affisere eller påvirke av mine betraktninger,

Siden du ikke eier sannheten er det nok slik, men du kan gjerne mene det du gjør.
Er ikke enig og syntes de i kraft av å søke offentligheten av egen fri vilje ikke har blitt behandlet på en dårlig måte her.

Link to post
Share on other sites

Nå spurte jo begge de om råd på Facebook. Når så råd kom, ja så ble folk med råd som ikke passet inn i deres tankegang, enkelt å greit blokkert. Altså ville de kun ha råd som passet inn i deres tankegang. Det sjøl om de innrømmet at de hadde nada peiling på båt/motor/seiling. Noe som var tydelig med deres første bomkjøp av båt, som de måtte selge igjen.

 

De kjøpte da nåværende båt, som var en skikkelig kvalitets båt, ifølge de, sjøl om de ikke hadde vært ombord ennå. Den hadde jo en mercedes motor, så her var det Bang Bang. Det viser seg så gang på gang, at ting ikke er så bra som de trodde. Men likevel velger de med begrenset økonomi å kjører på med maling++ fremfor det som faktisk er viktig om de vil ut å seile.

Når de i tillegg utfolder seg på Facebook/TikTok/Youtube/Instagram, å sikkert noen flere plasser også, ja så er de faktisk så offentlige, at de må tåle folk snakker om de. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Håper vi er ferdige med å roste de av oss som lurer på hvordan det går med Sverre og Elin.

Er det noen som har fått med seg hvordan det går med de etter det siste motorproblemet? Har ikke sett noe nytt på tiktok, bortsett fra at Sverre stupte fra båten (noe ingen av oss kan gjøre uten fare for frostskader:lol:).

I Got What It Takes 

Link to post
Share on other sites

Stupte fra båten på Skartveit igår jeg, å vannet var +20😁

 

Men de hadde noe live sending idag. Men fikk kun med meg slutten å noe om en datter som skulle komme ned i jula tror jeg det var hu snakket om. 

Men var jo noen her inne som nevnte de hadde leid plass i 5 måneder. Så er nok en større omgang de må igang med.

 

Så ville de folk skulle følge de på youtube og instagram. Men de legger jo ikke ut noe på youtube. Siste er vel fra i vinter.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Grønnskollingen skrev for 5 timer siden:

I dette tilfellet er ikke tråden lenger et sted hvor trådstarter får hjelp, triks og tips.
Den har blitt en giftig blanding av skadefryd, kritikk av hypotetiske situasjoner, som trådstarter ikke har spurt om, og selvforherligende vitnesbyrd over hvordan forumister har steget ned og dispenset visdom til trådstarter på e-post, før de poster om hvordan deres gode gjerning ikke ble besvart med tilstrekkelig takknemlighet og lydighet. De «velmente» rådene ropes mot en person som ikke er tilstede engang. Her er svaret! Hva var spørsmålet?

Denne tråden lukter av mugg og aceton.

Hvordan kan du vite at trådstarter ikke får hjelp, triks og tips i denne tråden lenger?

Man trenger ikke være pålogget for å lese her, så det kan godt hende trådstarter sitter og følger med på tipsene som kommer her. Om han følger dem er en annen sak. Ting tyder på at svært få av alle de gode rådene som kommer her følges, men det kan jo hende han begynner å følge rådene etterhvert når han ser at det faktisk er massevis av gode råd. Rådene som kommer i denne tråden kan også være nyttige for andre som har lignende planer eller som rett og slett liker å lære om båt og tar til seg rådene.

 

Du skriver det er skadefryd her. Selv kan jeg ikke si jeg har sett noe skadefryd. Kan du komme med sitat fra en som du mener presenterer skadefryd, og da mener jeg et sitat som er slik noen har skrevet det og ikke et som er redigert av deg (slik du nettopp gjorde med et sitat fra meg). Skriv dato og klokkeslett også så det går an  finne det igjen og se hele innlegget slik det ble skrevet av noen med skadefryd. Antar du ikke klarer å finne noe slik skadefryd her.

 

Jeg har derimot sett ekstremt mange tilfeller av det stikk motsatte av skadefryd, nemlig folk som vil de skal unngå skader og komme med sine gode tips om hvordan skader kan unngås.

 

Å konkludere med at det lett kan gå galt om de setter avgårde uten nødvendige forberedelser er ikke det samme som skadefryd.

 

Jeg tipper du ikke klarer å komme opp med noen gode eksempler på skadefryd fra denne tråden.

 

Du nevner også kritikk av hypotetiske situasjoner. Men dessverre så er det absolutt ikke så hypotetisk, for det er høyst reelt at småting som går galt kan føre til at det går skikkelig galt når man ikke har sørget for noe som helst backup. Hvis du mener det var hypotetiske situasjoner (feks at motoren stopper og båten driver på land og ødelegges), betyr det da at du kan garantere at de ikke vil oppstå? Det er dessverre stor fare for at slik vil skje når en upålitelig motor er eneste fremdriften de har.

 

Jeg har forresten snakket med en som hadde gammel lavbudsjett seilbåt i ca samme størrelsen (30 fot) som ikke hadde fungerende seil og hvor motorene ikke fungerte som de skulle når han var ute i bølger (mellom Lyngør og Risør) og drev mot land. Han var glad for at Redningsselskapet kom og tauet ham inn så han slapp å ende opp i fjæra. Han hadde flaks og fikk hjelp i tide, mens det ikke er sikkert trådstarter har like mye flaks NÅR motoren stopper neste gang (med det vedlikeholdet de har på motoren så er det dessverre ikke snakk om hvis, men når).

 

Jeg ser du tolker det som selvforherligelse når noen sende trådstarter mail med gode tips, men hva har selvforherligelse med det  å gjøre egentlig? Jeg synes du trekker veldig mange rare konklusjoner om folk du sannsynligvis ikke kjenner i det hele tatt.

 

Du skriver at tråden lukter av mugg. Om du med det mener at den har blitt litt bedervet kan du nok ha rett  i det, men det er nok isåfall du som bidrar med den delen.

Link to post
Share on other sites

Tung-Matros skrev On 7.9.2023 at 14.26:

Siste nytt er motorstopp pga dieseldyr på tanken. De var på live her om dagen og de virket svært nedfor og lei av hele prosjektet. "Stadig nye problemer". Gjentar meg selv og ønsker de alt godt. Men dette er resultat av det flere har påpeket. penger og tid brukt på "feil" ting på båten. Det hjelper ikke å sminke et kadaver. det er fortsatt et kadaver.

De driver på med et altfor stort prosjekt som koster mer penger og arbeidsinnsats enn de har og hvor sannsynligheten for å komme i mål og få en vellykket jordomseiling dessverre er ganske liten om de ikke prioriterer annerledes. Kanskje de nå har innsett det siden du skriver de har blitt lei av hele prosjektet?

 

Om de nå selger båten får de neppe igjen det det de har kostet på den hittil, så de vil gå på et tap. Men det kan likevel være fornuftigere enn å fortsette på samme vis i noen år til og putte enda  mer penger og arbeidsinnsats i denne båten uten å få noe mer igjen for dette.

 

Derfor burde de heller selge båten og kjøpe seg en mindre og enklere båt som er overkommelig når det gjelder utgifter og arbeid slik at de kan få tatt seg mange fine båtturer. Med en liten båt så blir nokk ikke jordomseiling aktuelt, men det virker det ikke som om det blir med stor båt heller.

Link to post
Share on other sites

Håper selvfølgelig trådstartere får skikk på livene deres, men dem har ingen ting i båt og gjøre før kunnskap og evner er på plass. Dette kan ende fatalt om dem tar av gårde på egenhånd.

Skal et slikt seileventyr/ prosjekt ha den minste sjangs for suksess så trenger  man raust med kunnskap og penger.

Har ingen glede eller skadefryd over alt som har gått galt, men vil heller ikke heie på uvitende folk som risikerer sitt og evt redingsmannskaper liv med å reise ut i en plimsoller uten kunnskap.

 

 

Link to post
Share on other sites

19 fot skrev for 8 timer siden:

Hvordan kan du vite at trådstarter ikke får hjelp, triks og tips i denne tråden lenger?

Ingen som vet. Du bruker så 100 ord på å hypotisere at trådstarter fortsatt leser forumet i hemmelighet. 

 

19 fot skrev for 8 timer siden:

Antar du ikke klarer å finne noe slik skadefryd her.

 

Jeg har derimot sett ekstremt mange tilfeller av det stikk motsatte av skadefryd, nemlig folk som vil de skal unngå skader og komme med sine gode tips om hvordan skader kan unngås.

 

Dette er kjernen. Min beskyldning er at de mest iherdige kommentatorene her pakker inn belæring og formaning i et ferniss av omtanke. Jeg trenger bare å skrolle ned i innlegget etter ditt før trådstarter får beskjed om at de har 

hanto1 skrev 1 time siden:

ingen ting i båt og gjøre før kunnskap og evner er på plass.

Alle er påpasselig med å påpeke at det er sagt av omtanke, men ærlig talt må den omtanken være ganske grunn:

 

hanto1 skrev 1 time siden:

vil heller ikke heie på uvitende folk som risikerer sitt og evt redingsmannskaper liv med å reise ut i en plimsoller uten kunnskap.

 

Språket inviterer ikke nye eller usikre båtfolk til å legge usikkerheten og spørsmålene sine på bordet. Om jeg hadde vært ny på båtplassen ville etterlatt inntrykk være at sjøen bare er for folk som er tørre bak øra eller er villig til å kysse ringen til gutta-boys her på forumet. 

19 fot skrev for 8 timer siden:

Om du med det mener at den har blitt litt bedervet kan du nok ha rett  i det, men det er nok isåfall du som bidrar med den delen.

 

Fantastisk! Jeg retter kritikk mot personer som i aller høyeste grad er aktive og svarer for seg (til gagns) i denne tråden. At folk så inntar offerrollen etter å ha kommet med tidvis grove karakteristikker av trådstarter, som (så vidt vi vet) ikke er i rommet, over 34 sider, er bare massiv kognitiv dissonans. 

 

Okkaby skrev for 15 timer siden:

Når de i tillegg utfolder seg på Facebook/TikTok/Youtube/Instagram, å sikkert noen flere plasser også, ja så er de faktisk så offentlige, at de må tåle folk snakker om de. 

 

Nei. Dette er hverken justisministeren, Johaug eller Sofie Elise. Disse menneskene er ikke "offentlige personer" i denne konteksten. Deres største feil var å identifisere seg for gutta på baatplassen, som har holdt dem ubønnhørlig i lyset med sine råd og sine kritikker fra avstand, lenge etter at de sluttet å ha interaksjon med baatplassen. 

 

Jeg forstår at trådstarters historie er spennende. Jeg har lest hvert eneste innlegg fordi jeg ønsker å se hvordan det går. Og likevel får jeg vondt av måten de omtales på og hvordan språket som brukes om dem er så hard og fordømmende. 

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, index said:

 

Det oppsummerer denne tråden i få ord. Dessverre. Skjønner ikke at den ikke har blitt stengt ned ennå. 

Det skjønner ikke jeg heller! hva er vitsen! TS kommer aldri til å komme innpå her igjen! De er ikke interessert i konstruktiv kritikk, eller ta i mot råd fra erfarene seilere. Fantastisk at de følger drømmen sin altså! Denne tråden her har lite å gjøre på Båtplassen synes jeg. folk får heller komentere på de sosiale medier dette paret er på! Er til stadighet oppdateringer og svar her på denne tråden, lite interesse for min del! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 1 time siden:

Det skjønner ikke jeg heller! hva er vitsen! TS kommer aldri til å komme innpå her igjen! De er ikke interessert i konstruktiv kritikk, eller ta i mot råd fra erfarene seilere. Fantastisk at de følger drømmen sin altså! Denne tråden her har lite å gjøre på Båtplassen synes jeg. folk får heller komentere på de sosiale medier dette paret er på! Er til stadighet oppdateringer og svar her på denne tråden, lite interesse for min del! 

Er vel ingen som tvinger deg å lese i denne tråden eller?

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, Okkaby said:

Er vel ingen som tvinger deg å lese i denne tråden eller?

Nei absoludt ikke! syntes konseptet var spennende, helt til jeg innså at dette virker mer som et spill på sosiale medier og at de mangler kunskap om essensielle ting som har med båt og seiling å gjøre!  samtidig er tråden uthevet på nye innlegg hver dag! På en annen side er det mange ufine ting som blir sagt om disse og uten at de helt sikkert ikke får vite om det! Synes ikke det er greit å ha tråder der TS ikke er med!  for meg handler Båtplassen om å utveksle tips og erfaringer om båtliv. og har lært mye her og også kunne kommet med råd til andre her inne om ting jeg kan litt om. Denne tråden gir ikke meg noe! klart jeg ikke trenger å åpne tråder som er markert med nye innlegg...

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 1 time siden:

Denne tråden gir ikke meg noe! klart jeg ikke trenger å åpne tråder som er markert med nye innlegg...

 

Jeg er sikker på at vi snart er oppe i over 50%, om ikke enda flere innlegg som kritiserer oss om vil følge med på Sverre og Elin. Om alle som bare skal kritisere andre slutter med å skrive innlegg så vil antallet markeringer synke drastisk..:giggle:

I Got What It Takes 

Link to post
Share on other sites

Capt. Morgan skrev for 14 timer siden:

Jeg er sikker på at vi snart er oppe i over 50%, om ikke enda flere innlegg som kritiserer oss om vil følge med på Sverre og Elin. Om alle som bare skal kritisere andre slutter med å skrive innlegg så vil antallet markeringer synke drastisk..:giggle:

Helt enig. Dette er BÅTplassen og en tråd om BÅT så det hadde vært fint om vi her kunne diskutert ting som er relatert til båt istedenfor sånn det er blitt her hvor enkelte skal bruke tråden til å sette feilaktige diagnoser på folk vedkommende aldri har møtt og feilsitere dem osv for å skremme bort dem som har en annen mening enn han/hun har selv. Det finnes sikkert noen hobbypsykiatriker-forum eller lignende der Grønnskollingen kunne diskutert det som tydeligvis interesserer ham/henne mer enn båt.

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 17 timer siden:

Det skjønner ikke jeg heller! hva er vitsen! TS kommer aldri til å komme innpå her igjen! De er ikke interessert i konstruktiv kritikk, eller ta i mot råd fra erfarene seilere. Fantastisk at de følger drømmen sin altså! Denne tråden her har lite å gjøre på Båtplassen synes jeg. folk får heller komentere på de sosiale medier dette paret er på! Er til stadighet oppdateringer og svar her på denne tråden, lite interesse for min del! 

Det finnes mange tråder på Båtplassen hvor trådstarter spør om råd, så kommer det gode råd og så hører man ikke noe mer. Hvordan gikk det? Ble rådene fulgt? Fungerte det? Hva var feilen? Ingen får vite fasiten og folk med lignende problemer siden får heller ikke vite hvilke råd som var riktig og hva som evt var feil.

 

Også her i denne tråden ble det slutt på oppdatering fra trådstarter. Det som skiller den er at trådstarter legger ut svaret på hvordan det gikk andre steder på nettet og at fasit blir hentet inn der av folk som tilfeldigvis fikk det med seg slik at vi i akkurat denne tråden faktisk likevel er oppdatert på hvordan det går, og det synes jeg er fint og jeg synes ikke tråden bør stenges selv om trådstarter ikke diskuterer i sin egen tråd lenger.

 

Det er jo gjerne slik at man ikke lurer på hvordan det går videre med folk man aldri har hørt om. Men om man hører del 1 så vil man gjerne høre hvordan det går videre i del 2 osv.

 

Jeg har ikke sett noe sted at trådstarter har vært negativ til at denne tråden forrtsetter, har du, og isåfall hvor?

 

Jeg antar tråden på Båtplassen bidrar til ekstra følgere på sosiale medier, noe som det ser ut er drømmen til trådstarter, å kunne leve av sosiale medier. Og for å få til dette så må man ikke bare ha et innhold, man må også ha noen som følger dette. Da er oppmerksomhet viktig. Noen influensere er i media for å fortelle om at de har blitt stående noen timer i ei rulletrapp eller at noen har stjålet designerveska deres og får på den måten frem navnet sitt og får sikkert flere følgere. Mens andre feks blir kjent via andre kanaler som feks blant båtinteresserte på Båtplassen.

 

Jeg gidder ikke sitte å følge med på direktsendinger til ukjente tidspunkt og følge med i 4 ulike sosiale medier for å lete etter info om hvordan det går. Men om andre som har fått med seg noe vesentlig om båten kan fortelle det her på Båtplassen så er jo det  fint. Jeg så en video fra dem, men 5 minutters kikking på en video kan enkelt oppsummeres til at han trykket på en knapp og slo på et elektrisk apparat og ellers gikk rundt og sa han skulle gå bort dit og slå det på osv. Greier med en kjapp oppsummering av de som evt er viktig enn å bruke timer på å se videoer av slikt og familieprat osv.

 

Så denne tråden har absolutt livets rett til å fortsette synes jeg. Mye interessant og sikkert mye nyttig lesing for andre med lignende planer om langtur så de vet hva de må passe på for en god og vellykket tur.

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev On 11.9.2023 at 13.30:

Det skjønner ikke jeg heller! hva er vitsen! TS kommer aldri til å komme innpå her igjen! De er ikke interessert i konstruktiv kritikk, eller ta i mot råd fra erfarene seilere. Fantastisk at de følger drømmen sin altså! Denne tråden her har lite å gjøre på Båtplassen synes jeg. folk får heller komentere på de sosiale medier dette paret er på! Er til stadighet oppdateringer og svar her på denne tråden, lite interesse for min del! 


Vel tråden lever jo sitt liv i beste velgående ser det ut til, det er bare å lavær å lese den hvis den ikke er interessant for deg. Jeg synes den er bare sånn passe interessant selv, men hvis jeg skal engasjere meg i å få stengt alle tråder i den kategorien her får jeg ihvertfall ingen fritidsproblemer :oD

Link to post
Share on other sites

Grønnskollingen skrev On 9.9.2023 at 8.14:

Jeg tror båtplassens medlemmer må framstå som en blærete blobb av belærende bøller.

 

Jeg lurer på om dere ville lagt om privatøkonomien deres hvis en fremmed tok kontakt på telefon og sa han var økonomiekspert, hele tiden med noen som ler rått i bakgrunnen.

En bedre sammenligning ville vært om man går inn døra hos DNB og spør om økonomiråd og det kommer en med DNB-navneskilt og gir økonomiråd. Da kan det vel hende man følger rådene (hvis det virker troverdig og ikke oppfattes som en selger som skal selge mest mulig av bankens tjenester på bekostning av kundens økonomi).

 

Husk at det her er snakk om en som har oppsøkt båtplassen for å be om båtråd og han får altså båtråd. Her tror jeg ikke noen av rådene er egnet til å berike den som gir rådene (selge eget produkt). Hadde det kommet råd som "Kjøp dette produktet til kun 699 kr fra butikken min Super-lurium & Co AS og motoren din vil være problemfri for alltid" så ville man neppe fulgt rådet. Men når erfarne folk fra nettstedet man oppsøkte anbefaler å rense tanken for fukt for å unngå dieseldyr så kan det jo være lurt å følge rådet. Og er man i tvil så kan man jo søke opp litt mer info om dieseldyr for å finne ut mer om det er et godt råd eller bare et tulleråd og da vil man finne ut at det er smart å ta det seriøst.

 

Man kan også lese endel andre tråder her for å finne ut om rådene her inne pleier å være gode eller bare tull. Særlig tilbakemeldinger fra dem som har bedt om råd (men dessverre for mange som dropper tilbakemelding, problemet er jo løst og da trenger de ikke mer hjelp og gidder ikke å bruke tid på å fortelle om dette (selv om det kan være lurt med tanke på hjelp ved senere anledninger, jeg er hvertfall ivrigere til å hjelpe dem som kommer med tilbakemeldinger enn folk som har startet mange tråder og aldri fulgt dem opp etterpå).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...