Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Okkaby skrev 2 minutter siden:

Så nå er det Hellas å ikke Norge.

rimelig håpløse greier dette prosjektet.

Jeg blir trist av å lese slike negative tilbakemeldinger på et potensielt livsstilendrende prosjekt. Kanskje man ikke har forutsetninger for å se alle  potensielle problemer,  men jeg klarer i alle fall å lese et ønske om et nytt liv i tråden.  Og da er det veldig trist å få janteloven som et slag rett i pannen,  i stedet for hjelp og støtte til et bedre liv. Selv om fornuften taler mot det, støtter jeg betingelsesløst alle som prøver å ta tak i sitt liv og prøver å endre det til noe bedre. Fuck Janteloven!😤

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har ikke funnet noe på TikTok heller. Ser ut som de ikke ønsker oppmerksomhet lengre.

Rare greier dette.

De skulle jo ha møte med masse folk hjemme i Norge. å sponsorer hadde de også fått.

Hjemmeside med salg av kler hadde de også fått, men den ble tatt ned etter få dager.

Å så ellers total taushet fra. Så tenker noe ikke har gått som planlagt.

 

Men har de faktisk komt seg på vannet å bort fra Frankrike eller ligger de der ennå å bare drømmer om tur til Hellas kanskje.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev 4 minutter siden:

Rykte fra Toten, sier at det er på TicTok pengene er , hadde kutta  ut Facebook

og det ser slik ut. Finner ikke spor på Mannskapsbørs helle.

Intet opplastet til tiktok på lenge. Mulig de kjører noe live greier, men da blir det jo kun fjortisser som bruker hele dagen på skjermen som ser de.

Å når de tok ned hjemmesiden etter få dager, så skurer noe. Koster jo litt å sette opp alt med nettbutikk for salg å betaling.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev for 5 timer siden:

Det må være tillatt å si ‘hva var det jeg sa’ når det er tillatt å brenne koraner. 

 

Det er lov.. Men man må kanskje ikke?  Særlig til de som ikke liker det og vil være i fred med sitt.

 

Det er litt som å smile og le. Det er først når man gjør det uten at noen andre ser eller hører det man virkelig mener det.

Link to post
Share on other sites

Snemann skrev On 5.8.2023 at 11.44:

Livesending på TikTok i går. Slik jeg oppfattet det, er de fortsatt på land og planlegger nå å seile mot Hellas/Athen. Uvisst når de sjøsettes.

Har de sagt noe i det siste om hvorfor de står på land?

 

Det var jo lenge et gitt tidspunkt de skulle sjøsette, men så passerte denne tiden med god margin og det kom vel etterhvert noe om at de måtte betale før de fikk sjøsatt, og sånt blir vel bare dyrere jo lenger de står (men man kommer jo ikke utenom å betale for det man har brukt, så det må man jo).

 

De har jo brukt lang tid og har vel ettersom jeg har forstått ikke prioritert tekniske mangler som feks at giret ikke var helt til å stole på ogs var det vel noe med motoren som ikke var helt i orden. Men dette ble vel ikke prioritert når båten var på land, så jeg vet ikke om dette er ordnet og om de i det hele tatt nærmer seg klare for reise på sjøen.

 

Mitt tips har lenge vært å droppe dette prosjektet og heller kjøpe seg noe i overkommelig størrelse i Nprge. Det er bedre med en liten båt på sjøen enn en diger man aldri får på sjøen, og det er viktig å være relalistisk og ikke sette igang for store prosjekter om man ikke har penger og arbeidsvilje nok til å fullføre. De har nok brukt mye tid og penger på dette prosjektet nå, så sikkert surt å gi opp dette og tape mesteparten av de pengene. Men det kan være bedre enn å fortsette og tape enda mer tid og penger om de likevel sannsynligvis ikke kommer i mål.

 

De har fått mange gode råd her på Baatplassen, men det ser ut til at rådene ignoreres og at de kun vil ta imot råd fra bekjente uten erfaring med båt, og da kan det lett bli litt vrient. å Lytte til fagfolk kan ofte være lurt, og særlig når man får gode råd helt gratis her på Baatplassen.

 

Det kan også se ut til at de har litt feil prioriteringer når det gjelder hva som er viktig og hva som bør vente til økonomien tillater det. Jeg ville feks prioritert fiksing av girproblemer foran det å skaffe aircondition som man sannsynligvis ikke har nok strøm til å drive. Jeg ville også heller hatt en ok båt jeg kan bruke enn å ha en drømmebåt hvor det bare blir med drømmen og enorme mengder arbeid på land.

Link to post
Share on other sites

53 minutes ago, Okkaby said:

Ja var jo veldig interessant med en tit inn på dassen å køya med mer.

Skjønner de ennå er langt unna både Hellas å Norge.

 

Kom tilfeldigvis over live-sendingen tidligere i dag. Full omvisning på marinaen og båtkirkegården. Virker som sendingene deres engasjerer en hel del folk, meg inkludert. Virker som at du bare sitter på gjerdet og sikler etter failure, men det er bare mitt inntrykk av ditt engasjement i denne tråden. Ønsker Jupiter hell og lykke 😎

Link to post
Share on other sites

Noe av TS poeng her, medvitende eller ikke, er vel å ha noe som engasjerer hjernen så sterkt at annet som man ikke bør befatte seg med, kommer så langt bak i bevisstheten som mulig. Og da er vel ikke båt og reise det dummeste. Sett fra mitt perspektiv. 

 

Den gangen jeg sluttet å røyke, det var onsdagen i juleuka 1985, bedrev jeg alt mulig som kunne fylle fritiden ved siden av full jobb. Da kvelden kom, var jeg så kjørt at jeg knapt kunne stave navnet mitt. Etter 20 år var jeg helt kvitt røyksuget. Og da var videregående, forkurs, ingeniørutdanning også i boks. Sammen med Kystskipper, VHF og en masse annen dritt, som et par fagbrev. Og Hulda fløt på vannet. Det nytter ikke å sitte på kammerset og kjenne på suget. 

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 9 timer siden:

Noe av TS poeng her, medvitende eller ikke, er vel å ha noe som engasjerer hjernen så sterkt at annet som man ikke bør befatte seg med, kommer så langt bak i bevisstheten som mulig. Og da er vel ikke båt og reise det dummeste. Sett fra mitt perspektiv. 

 

Tror ikke man får det mer dekkende og "spot on" en dette.  Bra oppsummert Hulda! 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...