Jump to content

Et seriøst tema på båtplassen hos båtmagasinet..


Avsluttet2

Recommended Posts

Etter å ha leste det som har blitt postet skal det hvertfall veldig mye til for å overbevise meg om dette firmaet leverer båter av brukbar kvalitet.

 

De kan sikkert levere båt av brukbar kvalitet fra Skorgenes. Men når kjøper overtar båten med mangler som må ha blitt sett ved henting skjønner jeg ikke noe. En del av feilene må ha blitt sett før båten forlot overtagelses stedet ? Og hadde jeg da holdt sjekken på rundt 1,5 mill i mine klamme hender så hadde det ikke blitt noen ny båt den dagen . Av hva Skorgenes svarer,i den grad de svarer på kritikken, så virker det som viljen til å ordne opp er der.

Saken syntes noe merkelig for meg men jeg reagerer litt på hva som blir skrevet av Skorgenes:

 

"Etter gjentatte tilbud om forslag til løsning, som til slutt resulterte i en trussel om å skade selskapet og daglig leder hvis ikke selskapet betalte et beløp på kr 150.000, valgte vi å engasjere en advokat for at dette skulle gå riktig for seg. "

 

Om det er riktig så må skuffelsen ha vært enorm for kjøperene men de bekrefter det vel mere eller mindre selv at en sum på 150 000 er blitt diskutert ? Men det jeg virkelig har vanskeligheter med å tro er at skroget er så dønn elendig bygd som det blir påstått. Vanskelig å vite hva en skal tro. På meg virker det tillitsvekkende at Skorgenes inviterer interesserte i saken å kikke på båten for å gjøre seg opp en egen mening.

Link to post
Share on other sites

Har lest alt om Skorgnes på båtplassen og må se jeg har mye mer tro på kunden enn selgeren i dette tilfelle.

 

Hva hadde man som selger gjort hvis alt dette bare var oppspinn? Det er tildels grove påstander kjøper kommer med m.h.t. kvalitet. Selvføleglig hadde jeg som selger/produsent gått til sak mot denne kunden hvis dette overhodet ikke stemmer med virkeligheten.

"Evig eies kun et dårlig rykte" er vel å ta i, men det henger der lenge i hvertfall.

 

Jeg tror rett og slett kunden har helt rett i alt og at båten absolutt ikke holder mål. Kan ikke si at det er bagateller når det tydeligvis er store svakheter i støping og monteringer.

 

Jeg ville i hvertfall aldri kjøpt Skorgnes etter de opplyningene jeg har fått rede på nå.

 

Eneste mulighet for Skorgnes er å rydde skikkelig opp i dette.

Link to post
Share on other sites

"Etter gjentatte tilbud om forslag til løsning, som til slutt resulterte i en trussel om å skade selskapet og daglig leder hvis ikke selskapet betalte et beløp på kr 150.000, valgte vi å engasjere en advokat for at dette skulle gå riktig for seg. "

Om noen hadde kommet med trussler mot meg eller selskapet jeg jobber i hadde jeg nok valgt å gå til politiet, ikke til advokat. Med mindre trusslene var av type "nå går vi til TV2 hjelper deg"

 

Interessant lesing uansett. Jeg er ikke sikker på om det er bra eller dårlig for Skorgenes at de har valgt å svare på innlegget. Men det er modig gjort.

 

Jeg har ennå ikke overtatt en ny båt der vi etter en viss tid ikke har hatt /småfeil. I Nidelvs tilfelle har både 690'en og 300'en hatt småting som vi har påpekt. Men alltid har vi fått bra service fra forhandler og Nidelv, selv om det til tider har vært en smule irritasjon fra min side på at de faktisk kan gjøre slike ting som skaper feilene. Som f.eks. å miste en kabelsko i septikpumpa som gjør at den tar kvelden dagen før båtferien begynner eller at de glemte å tette med sika rundt avsuget i dekket til septikken slik at vann på dollbordet rant ned i bunnen av båten. Men alt ble rettet på en bra måte - det skal de ha!

 

Men fundamentale feil som sprekker i gelcoat og skrogskader - det har jeg ikke hørt om, og håper at alle blir forskånet mot

 

(red: siste avsnitt lagt til etter Lasse's innlegg under)

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bitteliten:

 

Det er kvaliteten på båten jeg er skeptisk til. Dersom det som skrives er sant har det alvorlig produksjonsproblem:

 

Båten vart løfta opp på slipp. Vekta vart målt til ca 5700 kg!! Båten skal vere 6500 kg, så noko må nok dette gå utover..Eindel for lite plast kanskje...? Men dette var ikkje den største overraskinga!

Etter å ha sett båten under var vi rysta:

Det hadde blitt plastra over bunnsmørning, og der båten hadde stått i krybba var det ikkje bunnsmørning i det heile. Det var sprekker rundt baugpropell og store hakk og skader under heile båten (fra fabrikken). Vi trudde det ikkje gjekk ann!!!

Link to post
Share on other sites

Merkelig sak dette, men alt har nå en gang tre sider. Den riktige siden, den gale siden og Skipper Worses side. :yesnod:

 

Jeg skal pinadø ta meg en tur ned og se på denne herostratisk berømte båten, og gjøre meg opp min egen mening mht om det er noe å klage på og i å fall hva og hvor mye. Se opp for en raport om dette på torsdag fk.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Bitteliten:

 

Det er kvaliteten på båten jeg er skeptisk til. Dersom det som skrives er sant har det alvorlig produksjonsproblem:

Mulig du misforstår meg Lasse. Jeg er like skeptisk som deg til Skorgenes, og jeg ser de samme tingene som deg.

 

Jeg påpekte bare som en digresjon at det ofte er en del småting med nye båter. Jeg forsøker å si til meg selv at jeg nok må forvente det på Bitteliten IV også - selv om det er vanselig å akseptere.

 

Det er bra at "O Store Sannhetssøker" Worse tar seg en tur ned og kikker. Jeg ser frem i mot rapporten. Kanskje du kan ta med deg ditt lille Yamaha digitalkamera også?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den der med Overstyrmann tror jeg absolutt ikke noe på ! Har fusket i faget siden 1971 så nybegynner er jeg ikke men sånt møl som Klaipeda spesialisten kommer med kan jeg skaffe tilveie uten å bevege meg ut av SoFaen en skarve mm. Og jeg er rimelig godt kjent i Klaipeda. På godt & vondt dessverre.

Link to post
Share on other sites

Merkelig sak dette, men alt har nå en gang tre sider. Den riktige siden, den gale siden og Skipper Worses side. :yesnod:

 

Jeg skal pinadø ta meg en tur ned og se på denne herostratisk berømte båten, og gjøre meg opp min egen mening mht om det er noe å klage på og i å fall hva og hvor mye. Se opp for en raport om dette på torsdag fk.

MÅ være litt nøye da. :wink:

Regner med at de har fikset de mindre tingene ex-kunden klaget på. Sjekk det med sprekker etc, og røsk og dra litt i ting, særlig utvendig. Det tekniske synes jeg også det er viktig å sjekke ordentlig (slanger, gjennomføringer, el.anlegg, etc).

 

Ender vel med at du kjøper`n :lol::flag:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den der med Overstyrmann tror jeg absolutt ikke noe på ! Har fusket i faget siden 1971 så nybegynner er jeg ikke men sånt møl som Klaipeda spesialisten kommer med kan jeg skaffe tilveie uten å bevege meg ut av SoFaen en skarve mm. Og jeg er rimelig godt kjent i Klaipeda. På godt & vondt dessverre.

Eh? Quanta Costa Dos Svervesas Por Favor - feil tråd eller er det noe jeg ikke skjønner Tor? Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er bra at "O Store Sannhetssøker" Worse tar seg en tur ned og kikker. Jeg ser frem i mot rapporten. Kanskje du kan ta med deg ditt lille Yamaha digitalkamera også?

:lol:

Man får se!! :yesnod:

 

Ender vel med at du kjøper`n

Hyyssssjjj!! Jeg ser jo disse lekkerhetene meget ofte, og ser for meg et antall blondinner på dekk og under dekk og både her og der ... det er jo lov å drømme!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Du har ikke lest på Båtmagasinets side kanskje?

Ikke løpende. Min trofasthet strekker seg svært langt, så eventuelle kryssreferanser og annet faller nok utenfor mitt vitende ja. Jeg har funnet Forumet i mitt Liv her på Båtplassen, og det er bare i svært depressive perioder jeg tillater meg å ta et lite sidesprang - men det er svært sjelden langviarig. Sånn omtrent 30 - 40 sekunder :yesnod:

 

Siste jeg leste var innlegget fra Skorgenes, også har jeg lest eiernes historie.

Fint om du kan forklare hva du mente med innlegget ditt der jeg falt helt fullstendig av lasset

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:

Fytti katta ! :eek::eek::eek::rolleyes:

Ut i fra Vår Allvitende O Store Sannhetssøker syn på seg selv som en 22 år viril hannkatt med tiltrekkende gråstenk over ørene tenkte jeg det var greit å motivere han til å ta med seg sitt Yamaha compakt kamera. Og da må man ofte trykke på hormonknappene vet De :lol:

Vi får vel håpe for Worses videre liv som viril at det er plastsprekker han finner. Alternativbehandlingen fra QB kan jeg levende se for meg :cryin:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Merkelig sak dette, men alt har nå en gang tre sider. Den riktige siden, den gale siden og Skipper Worses side. :yesnod:

 

Jeg skal pinadø ta meg en tur ned og se på denne herostratisk berømte båten, og gjøre meg opp min egen mening mht om det er noe å klage på og i å fall hva og hvor mye. Se opp for en raport om dette på torsdag fk.

Men får du sett skroget under vannlinjen, og sjekket vekten da?

Link to post
Share on other sites

-Har lest og svart på innleggene i posten på BM, og ser med stor spenning frem til Worses inspection av skibet! (Vi får håbe at hans falkeblikk ikke er sløret av cigarrøk... :cool: ) Det som forbauser meg er S&S sin insinitet i angrepet på Skorgenes :confused: -og videre at summen på 150.000.- er kommet som (slik jeg har forstått det) et krav på erstatning for en tenkt verdiøkning som skal ha skjedd i tidsrommet! De virker svært skuffet over sin båtdrøm, men kanskje er de noe vel detaljerte i sin ønskeliste som ønskes utbedret? De kjøpte tross alt en demobåt til en lavere pris... Selvfølgelig skal det ikke være mangler av en slik art som beskrevet.... Uansett er etter min mening -hvis saken er balansert fremstilt- reklamasjonssaken klossete håndtert av Skorgnes.

Mer bekymringsfullt er vel fraværet av 800 kg vekt i hht spesifikasjonene. Snakket forleden med en som har jobbet for Hydrolift med skrogstøping; han sa at produksjonen i lavkostland var preget av veldig varierende kvalitet. Man måtte passe på som en smed slik at kvaliteten holdt mål, snudde man ryggen til var det gjort! :nonod: Det er vel antagelig det Skorgenes har gjort,og nå må betale for...

 

En annen ting er å legge ut en slik sak med fullt navn på leverandør i et forum hvor man ikke trenger å registrere seg- dette gir meg en litt ekkel smak i munnen... Tenk nå hvis Skorgenes sitt innlegg i saken er det nærmeste av det faktiske som har foregått---- :diving:

 

En annen ting er også alle Skorgeneseiere som nå vil bli mistenkeliggjort ved et brukbåtsalg - Særlig de som ender opp med bygg nr. 113... :sad:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Men får du sett skroget under vannlinjen, og sjekket vekten da?

:lol::lol::lol: Worse tar sikkert med Yamaha badevekt og Yamaha vannkikkert m/90 graders vinkel....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...