Jump to content

Et seriøst tema på båtplassen hos båtmagasinet..


Avsluttet2

Recommended Posts

- Slike meldinger er det dessverre altfor mye av på BM sitt forum. Dette trekker i svært negativ retning når det gjelder seriøsitet. Heldigvis er det en høy moral her...

- Forresten - rart at S&S ikke har postet her?? - eller ikke? :confused:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Ut i fra Vår Allvitende O Store Sannhetssøker syn på seg selv som en 22 år viril hannkatt med tiltrekkende gråstenk over ørene tenkte jeg det var greit å motivere han til å ta med seg sitt Yamaha compakt kamera. Og da må man ofte trykke på hormonknappene vet De :lol:

Vi får vel håpe for Worses videre liv som viril at det er plastsprekker han finner. Alternativbehandlingen fra QB kan jeg levende se for meg :cryin:

Ja, huff, det hadde nok blitt en grufull opplevelse. Lemavdragning, mest sannsynlig. Quindebestet er som Kaptein Sabeltann, grusom og nådeløs. På den anden side, hva hun ikke vet,har hun ikke vondt av. Og jeg har ikke tenkt å fortelle henne om mine planer om avansert båtutroskap i båthavnen! :nono:

Men får du sett skroget under vannlinjen, og sjekket vekten da?

Da jeg var liten, var jeg fast overbevistom at gamlingen var så sterk at han kunne løfte en lastebil. Jeg ble veldig skuffet da de etter mange år kom frem at han mente en leke-lastebil :lol: Så jeg får vel forkasteden metoden ...

 

:lol::lol::lol: Worse tar sikkert med Yamaha badevekt og Yamaha vannkikkert m/90 graders vinkel....

 

Nei, disse relikvier er ikke til slik bruk. Forresten, spøk ikke med slikt. Det finnes en rekke merkelige saker med Bilde YAMAHA logo på her i huset.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg må få utrykke min uforbeholdne misunnelse til dine stemmegaffellogopyntede articler av ymse slag, har kun en påhengsmotor smykket med dette edle emblem - kunne tenke meg en pendress med denne logo på ryggen, stor type. Enhver smoking i ethvert selskap ville blitt som en lagerfrakk ved siden av denne.... :lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Le ikke for høit ... for alt du vet, ligger det en slik på loftet her. Like under YAMAHA grillforkleet, antakelig, eller muligens ved siden av YAMAHA solparasollen, under 1973-årgangen av Yamaha News. :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

De kjøpte tross alt en demobåt til en lavere pris...

hmmm - ikke enig at den skal være noe dårligere. Selvfølgelig kan den være bittelitt slitt, men ...:

En demobåt burde jo være en båt hvor alt er testet og i orden. En ny båt som ikke har vært i drift ennå kan det jo skje en liten glipp eller to med, men en demobåt bør være 100%.

Det er jo helt klart i selgers interesse at alt er tipp topp i en båt som skas vises og prøvekjøres av kunder.

Link to post
Share on other sites

En annen ting er også alle Skorgeneseiere som nå vil bli mistenkeliggjort ved et brukbåtsalg - Særlig de som ender opp med bygg nr. 113...

Det er jo akurat dette som "eter" meg litt i denne saken. Og det er derfor jeg har mistanker om at det ligger en skjult agenda ett eller annet sted. Derfor kalte jeg det også en "drittpakke" tidligere.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er jo akurat dette som "eter" meg litt i denne saken. Og det er derfor jeg har mistanker om at det ligger en skjult agenda ett eller annet sted. Derfor kalte jeg det også en "drittpakke" tidligere.

Ja, det gjelder å få en objektiv feedback omkring dette. Kan vel si at jeg må ta meg selv litt i å ikke tro helt blindt på ex eier av båten.

 

Venter i spenning på din "minirapport" på torsdag.

Link to post
Share on other sites

hmmm - ikke enig at den skal være noe dårligere. Selvfølgelig kan den være bittelitt slitt, men ...:

Er helt enig med deg i dette, har også sagt hva jeg hadde forventet av en demobåt i innlegg postet på BM..

Men inntrykket jeg sitter igjen med i kveld er litt "pose&sekk" som ikke er blitt innfridd, om dere forstår?? - Her er slegga svingt til de grader; med tett oppfølging på postingen også--- Eller er saken blitt så følsom at den har blitt manisk?

At Skorgenes har benyttet advokat til å fremsette et endelig tilbud etter kjøpsloven sier jo sitt om hvordan dialogen har vært/utviklet seg. S&S hevder også tilgang til nær juridisk kompetanse (Far) i et av sine tilsvar på postingen - saken burde være opplagt med denne tilgangen men de hevder at dette kunne" koste en evig diskusjon om manglene var vesentlige eller ikke" og i tillegg "kunne leid oss advokathjelp, men var redde for at vinningen ville gå opp i spinningen med dette" - Det var da jeg begynte å lese nøye etter.....

 

Sitat fra båtmagasinet:

 

(PS. Gi beskjed hvis jeg har gjort noe galt nå; sakset et innlegg i fra et annet fora)

 

"Er heldig og har en far som er advokat, og han har hjulpet oss med brev ol., men det er liksom ingenting som har bitt på disse folka vi har hatt med å gjøre.. Å ansette en advokat hadde vi kunnet gjort, men vi kom til et punkt der vi ikke orket mer, og vi var også redd for at vinninga ville gå opp i spinninga.. Det er vel det vi kan begrunne det med. Vi veit om andre som har fått seg advokater nå... Vi var også redd for at markedet for å få solgt disse båtene ville bli dårligere... Så for å ikke tape direkte så hevet vi kjøpet.. Men mest av alt for å fri oss helt for problemet.. Det tok på for oss begge når det gjaldt nattesøvn og forhold.. Og det var ikke verdt det lenger- ganske enkelt!"

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Le ikke for høit ... for alt du vet, ligger det en slik på loftet her. Like under YAMAHA grillforkleet, antakelig, eller muligens ved siden av YAMAHA solparasollen, under 1973-årgangen av Yamaha News. :rolleyes:

- Hva med en logoprydet signetring - a´la Fantomets gode merke - beskytter mot alle farer og onde krefter... (les lumske undervannsskjær og useriøse båtforhandlere) :lol: Dét hadde vært noe under juletreet mitt i år det....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Mange av oss,meg inkludert, er i familie med Jønsstjerne Tvilsom. Saken lukter litt syntes jeg,

For å si som en kjent NRK kommentator sa da et av våre kvinnelige skiess sprakk på 3 mila i Kollen" Her lukter det stor sprekk lang vei" :eek:

 

Jeg tror saken har en hel del emosjonelle sider fra kjøpernes side, og det forstår jeg godt. Jeg tror de føler seg rundlurte. Samtidig virker kravet om 150.000 kroner i "tapt fortjenste" noe søkt. En kjent forhandlingsteknikk er å gå høyt ut og håpe på å få en del. Jeg vet ikke om det er tilfelle her. Jeg forstår også andre Skorgenes eiere som nå føler seg skikkelig dummet ut. Det er ikke enkelt, og jeg håper det var et stor dilemma for S&S hvorvidt de enten skulle hjelpe potensielle kjøpere av båter fra Skorgenes til å være obs på mulige svakheter ved å gjøre saken kjent eller om de skulle tie og ikke skade verdiene til de mange fornøyde Skorgenes eierne. Jeg ser det som ett av de største moralske dilemmaene her.

 

For Skorgenes som merke er dette uansett en real ripe i "troverdighetslakken" som de nok må jobbe litt med for å bli kvitt. Men det har man jo gode selgere til.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

All den tid skorgenes har gått med på å heve kjøpet har de vel på en måte innrømmet at båten hadde mangler... Synes det er virker underlig at de først går med på å heve kjøpet for så å bagatellisere manglene.

At de inviterer alle til å innspisere båten slik den foreligger nå kan en si er beundringsverdig, men en må da stole på at båten foreligger i den stand den var da den ble levert inn.

Å stole på forhandleren er vel ikke akkurat det som først slår en etter å ha lest litt i trådene.

 

Vel, om en ser bort fra diskusjonen om mangler og fremgangsmåter under forhandlingene synes jeg saken er underlig.

 

Jeg kan forstå at s&s har behov for å få ut sin frustrasjon. Synes ikke det er betenkelig at det skjer i et slikt forum. De har gitt nok opplysninger til at dem som trenger det kan identifisere dem.

 

Jeg kan ikke forstå, eller akseptere, at et firma går så langt i sitt tilsvar. De tillegger s&s et motiv som ikke har noe i et offentlig rom å gjøre. Mener de virkelig det de hevder får de bruke andre virkemidler for å hindre at det skjer i framtiden og for å begrense skadene av de uttalelsene som har falt.

En må forvente mer av en proffesjonell aktør enn av kundene som er amatører når det blir uoverenskomster.

 

Synes innlegget til daglig leder i Skorgenes båt as er mer enn nok til å holde seg langt unna dette firmaet.

 

Til slutt: Om s&s har en snedig plan om å kjøpe tilbake nr. 113 - eller en annen skorgenes båt, for en billig penge tror jeg ikke planen virker. Vi forbrukere glemmer så altfor fort - og langt fra alle båtkjøpere sjekker nettet inngående før båtkjøp....

Link to post
Share on other sites

At de inviterer alle til å innspisere båten slik den foreligger nå kan en si er beundringsverdig, men en må da stole på at båten foreligger i den stand den var da den ble levert inn.

Kanskje en bra aktivitet i forbindelse med Baatplassen julebordet i Bergen. Sett opp buss, ta de på ordet. Skorgenes sier jo selv at de står for det de sier.

Jeg tenker FB, Worse, Cigar, Konjager. Det blir jo rene båttesten dette her

Link to post
Share on other sites

Kanskje en bra aktivitet i forbindelse med Baatplassen julebordet i Bergen. Sett opp buss, ta de på ordet. Skorgenes sier jo selv at de står for det de sier.

Jeg tenker FB, Worse, Cigar, Konjager. Det blir jo rene båttesten dette her

:lol::lol:

Det var pinadø en god ide. Kan nogen hjelpe oss med nogle blondinner til å bistå oss under denne høist seriøse testen??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

 

Det var svaret jeg fikk. Jeg må bare si at det tok jeg svært - ja faktisk mer enn svært - personlig fornærmende. Kan det ha noe med min signatur å gjøre?

:lol::lol::lol:

HA HA HA HA HA!!! Beste kommentar på veldig lenge. Det tok tid å kravle seg opp fra gulvet igjen etter den lattersalven!!

 

Men det kan ikke ha med signaturen å gjøre, jeg fikk jo også feilmelding ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Men det kan ikke ha med signaturen å gjøre, jeg fikk jo også feilmelding ... :rolleyes:

Nå er vi godt utpå viddene her - men vi får la det stå til

 

Jeg tror definitvt dette har noe med din signatur å gjøre. Hva legger du i begrepet "Hekksjøgeneral"? Jeg bare spør jeg - av ren uvitenhet :rolleyes:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...