Jump to content

Et seriøst tema på båtplassen hos båtmagasinet..


Avsluttet2

Recommended Posts

Hei Mr. Scrutinizer.

Hva er vitsen med å ta frem en slik gammel streng som dette o

Jeg synes det var flott at denne streng ble vekket, jeg hadde nemlig ikke lest denne før! Jeg er blitt enda mer imponert over skippern sin båtentusiastiver!

 

Ellers er det lett å kjenne seg igjen i S&S sin frustrasjon: For mange år siden kjøpte jeg ny daycruiser, hadde denne i et år, før den innebygde bensintanken sprakk! (kan du tenke deg at det lå 150 liter bensin UNDER motoren MENS den gikk!!! Svelget tungt da...

 

I allefall, kontaktet forhandler i Bergen (som rettmessig gikk ad-undas senere grunnet flere misfornøyde kunder), som ga meg "fingern" på telefonen med beskjed om slikt hadde de ikke tid til!

Ringte da adm. direktør hos produsenten på sørlandet, som sa: gi meg en halvtime. Etter 10 minutter ringte forhandler opp igjen og var ydmyk som det mykeste smør...

 

Tanken ble skiftet, båten renset hos verkstedet til forhandler, men det tok 1 måned (den eneste måneden med sol det året :lol: ), men jeg ver fornøyd.

 

Og båtprodusenten - de lever i beste velgående den dag i dag, og jeg kjøper gjerne ny båt fra dem...

Link to post
Share on other sites

tja - sitatet er fra samme tråd som åpenbart hadde nådd sin end så...

 

hvis det er slik stort problem for deg kan jeg fjerne den lange quoten og beholde linken og hvis adminstratorene vil kan de gjerne slette hele greia for min del.

lurer på hva problemet ditt er?

Mitt problem er at jeg liker svært dårlig at du tar frem en 7 måneder gammel streng til forsiden av baatplassen og så viser det seg at du bare har puttet inn et sært innlegg med et femtitalls sportssitater fra NRK.

 

Først klikket jeg på innlegget strengen for å lese det siste innlegget. Det viser seg at det siste innlegget bare var en særdeles lang samling med sportssitater fra NRK som du hadde lagt inn. Hurtig scrolling nedover for å finne slutten. Kanskje det i det minste stod noe der som var båtrelatert eller relatert til denne gamle strengen, men neida, ikke en dritt båtrelatert bare en masse sportssitater.

 

At slike ting irriterer meg, er mitt problem.

Det store spørsmålet er vel hva som er ditt problem når du med vilje legger inn slike tåpelige innlegg i strenger som ikke har vært aktive på over et halvt år. Sabotasje kaller jeg slikt. Du vet jo også utmerket godt at dette er et båtforum og ikke et forum der vi diskuterer sportsuttalelser fra NRK. Det finnes faktisk retningslinjer å forholde seg til for medlemmer av dette forum.

 

En ting skal du imidlertid nå ha takk for; det at du fjernet en drøss sportssitater fra skjermen min.

 

For ettertiden håper jeg at du lar være å dra frem steinalderinnlegg til toppen av emnelisten bare for å fylle dem med ting som både er totalt fjern fra hva tråden omhandler og fullstendig blottet for maritimt relatert innhold. Uttalelser som at tråden åpenbart hadde nådd sin end og at du dermed synes du kan fylle den med dritt er etter mitt syn helt hinsides.

 

Hvis du ikke skjønte det tidligere, så vet du i alle fall nå hva min irritasjon bunner ut i.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Jeg er glad jeg ikke solgte de(n) Skorgenes-båten(e) til S&S. Jeg er også glad jeg slapp å være den kunden som mottok de(n) båten(e). Denne saken har to tapere, dessverre. Muligens tre, om vi regner Skipper Worses forsøk på å være objektiv, det til og med uten kamera! Muligens var Skorgenes' representant ved inspeksjonen en blondinne? :wink:

 

Forøvrig vil jeg tillegge at jeg syns Skorgenes' tredelte tilbud til S&S for å avslutte saken var tilstrekkelig.

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...
Yamaha har aldri laga Hammond-orgel. :smash:

Hammond var eit eige merke som laga dei einaste skikkelege og ekte elektroniske orgela. Dette var elektrisk-mekaniske orgel (såkalla tonehjuls-orgel), i motsetnad til Yamaha og ei rekka andre produsentars heilelektroniske. Ekte Hammond-orgel har vore nytta av ei rekke kjende band og artistar innan rock, blues, soul, gospel etc. :cool: Kyrkjevarianten © er standard utrustning i svarte kyrkjelydar i USA. Det finnest ikkje maken til feit orgellyd når slike orgel blir nytta saman med Leslie (ein bevegeleg høgtalarkonstruksjon). Slike orgel blir ikkje lenger produsert og har høg verdi i dag. Forøvrig er dei alt for tunge til å få opp på Worses altan... :crazy:

 

 

 

"Forøvrig er dei alt for tunge til å få opp på Worses altan"...

 

 

Nå kan man få et Hammond med på tur:

 

bilde

 

 

(Hammond SK1, digitalt samplet fra et gammel Hammond. Bl.a. John Lord fra Deep Purple, rakk å bruke en SK1 før han gikk bort. Originalen fra 1962, har man hjemme :-)

TMS

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest gjennom hele denne gamle tråden med stor interesse. Takk til TMS som dro frem tråden, selv om innlegget er rimelig OT.

Spørsmålet er jo om Skorgenes har blitt flinkere til å kvalitetskontrollere båtene sine siden den gang.

En artig sak er dessuten at i 2005 snakket man om båt som en investering, der uttrykk som verdistigning blir brukt. Det var tider, det! Før min tid som båteier, dessverre.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...