Jump to content

Et seriøst tema på båtplassen hos båtmagasinet..


Avsluttet2

Recommended Posts

Åja du, vær sikker, og de bildene du ikke tok, var rett og slett drita dårlige. Makan til dårlige bilder skal du lete lenge etter. :nono:

 

:lol::lol::lol::flag:

Bare så det er sagt - dette er jo totalt min skyld :blush: Jeg ba Worse ta med seg sitt Yamaha digitalkamera. Som den store Yamaha elsker Worse er har han lett dag og natt, verden rundt, etter et slikt kamera - som naturligvis ikke finnes. Beklager Worse at jeg villedet deg slik at du ikke kunne gjøre rapporten så utfyllende som jeg vet ditt båtelskende og ærlige sinn gjerne skulle. Jeg håper dere alle kan leve med denne basale spøken som fikk et slikt dramatisk og omkalfatrerende resultat.

 

:flag:

 

OG Worse- jeg vet jo at du ønsker deg et Yamaha elektronisk Hammon Orgel til å ha på flybridgen slik at du ved flaggheis og -hal kan spille flaggsangen, og du skal ikke se bort fra at Yamaha nissen har deg på listen i år.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

et slikt kamera - som naturligvis ikke finnes

Tror du!! Det er nesten ingen grenser for hva der finnes med det hellige navn på.

 

ved flaggheis og -hal kan spille flaggsangen

Heller YAMAHA-sangen. Har den på single-plate, mener det er 1975-versjonen for MC. På flip-siden er det lydoptak fra Datona 200 som Kenny Roberts vant suverent. På en YAMAHA, naturligvis.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Bare så det er sagt - dette er jo totalt min skyld :blush: Jeg ba Worse ta med seg sitt Yamaha digitalkamera. Som den store Yamaha elsker Worse er har han lett dag og natt, verden rundt, etter et slikt kamera - som naturligvis ikke finnes. Beklager Worse at jeg villedet deg slik at du ikke kunne gjøre rapporten så utfyllende som jeg vet ditt båtelskende og ærlige sinn gjerne skulle. Jeg håper dere alle kan leve med denne basale spøken som fikk et slikt dramatisk og omkalfatrerende resultat.

 

:flag:

 

OG Worse- jeg vet jo at du ønsker deg et Yamaha elektronisk Hammon Orgel til å ha på flybridgen slik at du ved flaggheis og -hal kan spille flaggsangen, og du skal ikke se bort fra at Yamaha nissen har deg på listen i år.

 

Hei.

 

Må berre innrømme det, den der tok eg ikkje før no. :blush:

 

Men slik er no vår forunderlige verden, enkelte ganger får man seg nokon overraskelser.

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

OG Worse- jeg vet jo at du ønsker deg et Yamaha elektronisk Hammon Orgel til å ha på flybridgen slik at du ved flaggheis og -hal kan spille flaggsangen, og du skal ikke se bort fra at Yamaha nissen har deg på listen i år.

:nono: Du må vel spøka med Yamaha og Worses sjukelege forhold til stemmegaffel-merke, bitteliten, men ikkje kødd med Hammond-orgel! :cool:

 

Yamaha har aldri laga Hammond-orgel. :smash:

Hammond var eit eige merke som laga dei einaste skikkelege og ekte elektroniske orgela. Dette var elektrisk-mekaniske orgel (såkalla tonehjuls-orgel), i motsetnad til Yamaha og ei rekka andre produsentars heilelektroniske. Ekte Hammond-orgel har vore nytta av ei rekke kjende band og artistar innan rock, blues, soul, gospel etc. :cool: Kyrkjevarianten © er standard utrustning i svarte kyrkjelydar i USA. Det finnest ikkje maken til feit orgellyd når slike orgel blir nytta saman med Leslie (ein bevegeleg høgtalarkonstruksjon). Slike orgel blir ikkje lenger produsert og har høg verdi i dag. Forøvrig er dei alt for tunge til å få opp på Worses altan... :crazy:

 

Yamaha sine el-orgel blei kalla Yamaha Electone. Eg gjekk faktisk på Yamaha Electone orgelskule i Stavanger på 70-talet. Det var den tid ein kvar god heim skulle ha elektroniske orgel (med rytmeboks!)

 

Yamaha lagar fantastiske musikkinstrument, men Hammond orgel har dei aldri klart å overgå (heller ikkje Steinway flygel).

 

Nei, dette er alt for alvorleg til å spøka med, bitteliten. Her har du truffe eit ømt punkt! Kva motiv har du eigentleg? :wink::lol:

 

janb (ex-keybordist)

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sjå her, Janb, den digitale moderne utgave.

http://www.hammond-organ.com/Products/B3-portable.htm

Interessant! :cool:

 

Må vedgå at det er nokre år sidan eg slutta å følgja med på slikt. Men kva er "Digital Tone Wheels"? Eller "VASE II"? Trur nok ikkje det kan hamla opp med gode gamaldagse EKTE tonehjul.

Og så har dei nye modellane KUNSTIG "overdrive"!

 

Nei, eg trur nok at eg held ein knapp på orginale B3 (eller C3), trass i at han veg 190 kg (mot 79 kg på den nye portable). Men eg hadde ikkje sagt nei takk til ein av dei nye heller... :cool:

 

Har blitt temmeleg OT dette her, men det er herleg å vera litt nerd av og til... :lol:

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes temaet for tråden er litt for alvorlig til at det skal spore av til en diskusjon om Yamaha kamera og hammond orgler. Det kan vi heller bruke andre tråder til. :nono:

 

Kanskje det burde være en egen tråd som gikk på blondiner og en annen tråd for alt som ikke har med blondiner å gjøre. :lol:

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg lest denne saken til ende og annen. Jeg har jobbet som selger i flere år, riktig nok ikke i båtbransjen, men nok til å ha endel erfaringer med masse forskjellig type kunder. (Masse flotte kunder!!!) :smiley: Har hatt en eller to av denne typen kunder før... Uansett hvor mye jeg prøver, klarer jeg ikke å få sympati med S&S. Er sjeleglad for at jeg ikke er er slegeren fra Skrognes (sier ikke navn med vilje). Jeg kjenner igjen type kunde, og man kunne gjort hva som helst for å gjøre de fornøyde, men sansynlig hvis på grunn av lite kontakt med seg selv og stoooor personlig usikkerhet finner de alltid ting å hakke på. :headbang: Riktig nok var jeg ikke der når episodene skjedde, men slik som S&S har fremstillt saken er forkastelig. :nono: Useriøst...

Det er sjikanering å gå ut offentlig å henge ut selgeren på denne måten! Man kan IKKE kreve mer enn det som man har betalt og mer enn det utleggene i den aktuelle saken tilsier. Produsenter og selgere kan gjøre feil. Bruker kunden vanlig folkeskikk og høfflihet oppnår man bedre service.

Skorgenes-rapporten :flag:

Glimrende stunt Worse!!! Den uavhengige befaringen fikk misstanken min om de illeluktende innleggende til S&S i Båtmagasinet til å bli reell. Takk! :wink:

 

Fy S&S :nono:

Link to post
Share on other sites

!)

Yamaha lagar fantastiske musikkinstrument, men Hammond orgel har dei aldri klart å overgå (heller ikkje Steinway flygel).

Steinway & Son´s har aldri klart å få til en duganes utenbordsmotor heller, så det er greit... :lol: Worse har sikkert plass til et YAMAHA fleugel på FB, det står bedre i stil med Cigar&Cocnac... :drink: Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Jeg synes temaet for tråden er litt for alvorlig til at det skal spore av til en diskusjon om Yamaha kamera og hammond orgler. Det kan vi heller bruke andre tråder til. :nono:

 

Kanskje det burde være en egen tråd som gikk på blondiner og en annen tråd for alt som ikke har med blondiner å gjøre. :lol:

Når en tråd sporer av, tror jeg det er et tegn på at det kanskje ikke er så mye mer å si om saken :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nå ja....Jeg for min del lurer veldig på hvordan S&S kunne finne på å kjøpe Hammond B3 i den tro at det var Yamaha? Her er det jo store forskjeller, og ikke minst er prisen forskjellig - så forskjellig at de burde hatt skjønt dette før kjøp.At Yamahaen måtte ha plass til minimum 3 blondiner innenfor rekka, og at stekeovnen skulle monteres bakfrem og oppned, er jo et krav de fleste har. Når de sier at de gjerne skulle hatt dyr uten arr, og mer gelgoat, så ser jeg ikke helt hva dette har med Steinway &son å gjøre.Noen skal da alltid krangle! :crazy: :crazy: :crazy:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

At Yamahaen måtte ha plass til minimum 3 blondiner innenfor rekka, og at stekeovnen skulle monteres bakfrem og oppned, er jo et krav de fleste har. Når de sier at de gjerne skulle hatt dyr uten arr, og mer gelgoat, så ser jeg ikke helt hva dette har med Steinway &son å gjøre.

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/html/emoticons/4funny.gifhttp://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/html/emoticons/4funny.gif

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Skal denne Yamaha, Steinway&Son, B3, Skorgenes-tråden dø helt ut?????

Hva pok... skal vi krangle om da?

 

Har forresten hørt at Skorgenes gir med plansliper og 6 kg. gelcoat, samt garanti på at alle dyr som er brukt i innredningen ikke er operert i forkant av montering!

:nemlig:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

+ alt verktøy man måtte trenge til diverse flikking :lol:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

ikke helt baat men,--

 

For å si som en kjent NRK kommentator sa da et av våre kvinnelige skiess sprakk på 3 mila i Kollen" Her lukter det stor sprekk lang vei" :eek:

slår vel kanskje ikke paal clasens historiske:

4.Pål Clasen da 14 år gamle Unni Holmen konkurrerte i Turn VM:

-Der går Unni ut i spagaten på bommen så hele pølsebua åpner seg.Den som hadde vært bom nå dere.

som forøvrig kostet ham jobben!

 

andre gullkorn" fra nrk:

http://www.tottenhamsvenner.no/modules.php...7dbde59db0b121e

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Mr. Scrutinizer.

Hva er vitsen med å ta frem en slik gammel streng som dette og skrive inn en drøss mer eller mindre mislykkede sportsuttalelser og appåtil sitere mange av de samme sitatene flere ganger etter hverandre?

 

Noen spesiell grunn til at at akkurat denne strengen ble valgt som offer for din totale avsporing om sportssitater?

 

Lotus

 

PS: Sletter du ditt innlegg, så sletter jeg mitt. Avtale?

Link to post
Share on other sites

tja - sitatet er fra samme tråd som åpenbart hadde nådd sin end så...

 

hvis det er slik stort problem for deg kan jeg fjerne den lange quoten og beholde linken og hvis adminstratorene vil kan de gjerne slette hele greia for min del.

lurer på hva problemet ditt er?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...