Jump to content

Båtliv vinterstid


Skipper Worse

Recommended Posts

Vi motorbåtfolk er alt for nyskjerrige til å sitte nede i en båt, uten å se hva som rører seg rundt om.

 

De båtene jeg har hatt med cabin nede har aldri vært benyttet til annet å sove i.

 

Men nå er vi inne på en helt annen diskusjon enn det som tråden tilsier: Båtliv vintertid. :headbang::lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi motorbåtfolk er alt for nyskjerrige til å sitte nede i en båt, uten å se hva som rører seg rundt om.

Jeg må bare innrømme at jeg forsøkte å få min kone med på å kjøpe seilbåt sist jeg byttet...

Hun hadde et vektig argument: " Det er jeg som styrer byssen når vi er underveis, jeg vil ikke være nedenunder!"

Hvorfor? se Astors forklaring over.

Link to post
Share on other sites

Dro ned i ettermiddag, for et par-tre timers økt. Gud bedre å det blåser !! Sitter her på stolen og gynger frem og tilbake, susete i huet, etter å ha lakka bak i ac.

 

Håper vinden løyer snart, var på grensa til ubehagelig å være der nede i dag...........

 

Du får tåle et par dager til med vind. Håper den lugger såpass i iskanten at den brekker opp. Eneste som nytter får å få isen i omløp.

 

Har ligget innefrosset lenge nok. :headbang:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg må bare innrømme at jeg forsøkte å få min kone med på å kjøpe seilbåt sist jeg byttet...

Hun hadde et vektig argument: " Det er jeg som styrer byssen når vi er underveis, jeg vil ikke være nedenunder!"

Hvorfor? se Astors forklaring over.

 

Skulle Admiralen komme med den der, skal jeg sveise fast et kokeapparat på fordekket.

Link to post
Share on other sites

Får fyre opp dere østlendinger litt siden dere holder på å måke på dere hjerteinfarkt. I dag startet dagen med en tur på den Stavangerske byfjord for å prøve ferdatorsken. Blank sjø og blank himmel og temp. ca. 1-3 C på formiddagen.

Bilde

 

Det gikk ikke mange minuttene før den første lå i stampen.

Bilde

Fem slike mellom 2 og 3 kg ble det til slutt. Så hjem og fryse ned herligheten, vaske litt bil og til slutt en runde på Tungenes golfbane. I morgen blir det skitur i Sirdalsheiene. Har vi det ikke bare lekkert her på Stavangerkanten nå om dagen? :cool: Ser at haven må tas snart. Da blir det litt verre med båtlivet noen dager. :headbang:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke fri meg for at jeg synes synd på dere, når jeg ser på all den snøen dere har...

Ja, her i vest er der i alle fall ikke mye vinter, 0 grader og stille.

Bilde

Dagens middag på kaien: En sløyd skinkeboks, et glass Dolmio og litt makaroni, alt sammen stjålet fra Kjølsvinet :lol:

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Får fyre opp dere østlendinger litt siden dere holder på å måke på dere hjerteinfarkt.

 

Nå er det din skyld hvis Walter får infarkt i dag :nono: Østfolds Store Torskemorder rasler nok utålmodig med pilkene sine av å se sånt :lol:

Til å få skikk på hagen kan du jo bare fange inn en villsau ? Da slipper du å tenke på blomster og sånt også.

Link to post
Share on other sites

Ja, her i vest er der i alle fall ikke mye vinter, 0 grader og stille.

Bilde

Dagens middag på kaien: En sløyd skinkeboks, et glass Dolmio og litt makaroni, alt sammen stjålet fra Kjølsvinet :lol:

Finnes det ledig tomt med bryggeplass der borte?

 

Her i Øssterled er det ingen blivende plass for en skipper med båt som ligger innefrosset.

 

Kos dere!!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Finnes det ledig tomt med bryggeplass der borte?

Vi kan nok alltid bli enig om en astronomisk sum for brygga på bildet :lol::lol::lol: Kanskje timeleie kan være aktuelt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det kan vel knapt kalles vinter her vest ... som sagt mange ganger er det mer som vår, året rundt ... her er nogle fotografiske billeder fra Worses ubetalte chartertur for familie, venner, bekjente og barn foregående helg:

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Bedre enn dette kan det vel neppe bli. Solen varmet, sjøen var flat og blank og graden avknuragtighet blant de yngste var moderat. En aldeles vellykket tur til Bekkjarvik i Austevoll. :flag:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Synes jeg gjenkjente Bekkjarvik, men menr det var noen flere flytebrygger rett ut for kaia ved bensinpumpene sist jeg var der? De ligger ve kanske lenger til høyre for det midterste bildet?

 

Flott plass det. Ser at pølse & brød blir fortært - eller "hotdog" er vel rette betegnelsen derover. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hørte meterologen på vei til jobben i dag, på Rogalandslokalen, eller Stavanger lokalen som de sier her på nordsiden av Boknafjorden....

 

Han meldte dagtemperturer på rundt 10 pluss i morgen og fredagen.... og stikende solskinn.... :cool:

 

Også jeg min luring som har båten liggende på Stathelle :headbang::headbang:

 

Er glad jeg har to hjulingen stående da klar.... som en liten kompensasjon..... en fattig trøst... men bedre enn ingenting

 

Redigert for noen skriveleifer, men ikke alle

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg var nede og jobbet i båten i går kveld, skal lage noen modifikasjoner på gearet. Det skal legges nye vannledninger på bunnen av Sonsbukten.

 

Etter mørkets frembrudd kom det en del navigasjonslys og la seg ute ved iskanten. Disse materialiserte seg etterhvert til å være stor lekter med gravemaskin og div. utstyr. Pluss slepebåt på omlag 20 meters lengde. Slepebåten fosset innover i isen, omlag 50 meter. Gravemaskinen banket seg innover. Da de nærmet seg Laksalandet, begynte slepebåten å få problemer. Den la seg oppå isen og ville liksom ikke ramle igjennom. Gravemaskinen hadde bedre fremdrift.

 

Nabo Tom, som bruker båten hver eneste helg hele året, har påtakelige abstinensproblemer. Vi sto sammen i styrehuset hans og så på maskinenes kamp mot naturen. Tom har ligget innefrosset siden i januar.

 

Isen er nok mindre tykk midt i bukta. Vi må nok vente noen uker innen isen er så råtten at vanlig ferdsel kan gjennopptas. Og da er forhåpentlig gear og motor restituert og tilbake i vanlig drift.

Link to post
Share on other sites

Vannvittig flott på Vestlandet nå!!

Neste år på denne tiden så bor jeg i båt, fra skolestart i august til skoleslutt i juni.

Skal låne mine foreldres Grand Banks 32, legge den i Grimstad gjestehavn, (har fått "lov" av Perlen) :smiley: Dette gleder jeg meg til, satser på å dra hjem til familen en dag mitt i uka samt hver helg.

Det er trådløst nettverk, vaske og dusjmuligheter og billigere enn å bo på en trang hybel.

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...