Jump to content

Båtliv vinterstid


Skipper Worse

Recommended Posts

Skal bli artig med møte til lørdag , både formidag og kvelden kansje :wink: Tar vel med fruen utpå ettermidag kvelden så tar vi et lite xtra møte vel Astor ?

Isen ja , uffameg den er lei nå borti 10 cm pluss all sørpa under . Har ikke kommet så langt i havna enda etter et par forsøk så tetta vanninntaket seg , ikke bra så da var det bare å slappe av med kaffekoppen en liten stund .

Håper å kunne få kjørt opp imårra , da det har blåst litt den riktige veien idag . Kansje det blir to båter til treffmøte lørdag da .

 

PS: Astor har du snakka med havneverten i Horten ang isen inne i havna der , eller skal jeg kjøre ned imårra å sjekke det for deg ? Kansje ikkeno problem pga ferja som lager såpass med strømninger inn der hele dagen men .........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

PS: Astor har du snakka med havneverten i Horten ang isen inne i havna der , eller skal jeg kjøre ned imårra å sjekke det for deg ? Kansje ikkeno problem pga ferja som lager såpass med strømninger inn der hele dagen men .........

 

Tine II

 

Kan du skjekke isen så hadde det vært fint!

 

Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

....... se på brukt båtustyr i Horten antageligvis

Åhhh?

Er det noe spesiellt på gang i Horten på lørdag? Noe vi fra "den andre siden" bør vite om......? Ikke umulig at det blir en rask tur over, med fergen.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Javel - så den annonsen i ettermiddag. - Masse skrot, diverse ratt og en dieselmotor. Bakerst en refleks. Kanskje han har en original regulator på Refleksen?

 

Lykke til - du er jo flink til å prute, Per Chr.! :lol:

 

P.S. Ta med en bilhenger, det var mye "snaskens" der....... :o))

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Javel - så den annonsen i ettermiddag. - Masse skrot, diverse ratt og en dieselmotor. Bakerst en refleks. Kanskje han har en original regulator på Refleksen?

 

Lykke til - du er jo flink til å prute, Per Chr.! :lol:

 

P.S. Ta med en bilhenger, det var mye "snaskens" der....... :o))

Du sier noe.....

 

Det er vel regulatoren som er defekt antageligvis :lol: men da har jeg 2 :rolleyes:

Vel den jeg har har vært under vann og er full av irr. Da hjelper ikke med dieselbad, ja jeg har en dunk med diesel det ligger diverse deler oppi som jeg håper løsner etterhvert.

 

Lurte på og kjøpe meg en dremel for og pusse litt på den regulatoren, kan hende den blir bra igjen.

Den regulatoren jeg rappet fra ovnen til mutter er ikke særlig glad i diesel ser det ut til, men refleksen brenner alikevel. Dog ikke på full styrke.

 

Har bronsegiveren din her hjemme nå, tok den med hjem fra jobben sammen med noe annet utstyr som jeg har samlet der :rolleyes: vi måtte rydde litt og da måtte jeg ta med en del rask hjem. Makan....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

TINE II! Du har min fulle sympati. Isen stenger oss inne. Nå blir det landligge for Astor til isen har forsvunnet. Var ute en tur i dag for å kjøre opp råka og brekke opp isen utenfor Sætrehavna.

 

I dag var isen litt for tykk etter min mening. Den var ikke av det harde slaget, men tykk nok til at man kunne gå utpå den.

 

Fikk opp noen skikkelige hekkbølger når jeg var i åpent vann. Store flak sprakk opp langt inn mot havna.

 

Nå går tiden med til diverse vedlikehold. I morgen blir det å bytte matepumpa. Har en liten lekkasje som er greit å få fikset.

 

Tar med noen bildeglimt fra dagens tur.

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Takk for banebrytende erfaring i isbryting, Astor. Det kunne vært interresant med noen bilder for å se om dette sliter på bunnstoffet.

 

Bakket inn i en iskant en gang og slo av en liten bit av gelcoaten på akterpeilet (annen båt enn jeg har nå). Jeg er litt skeptisk til isbryting, men så lenge man går med baugen først er det vel ok.

Link to post
Share on other sites

Takk for banebrytende erfaring i isbryting, Astor. Det kunne vært interresant med noen bilder for å se om dette sliter på bunnstoffet.

 

Bakket inn i en iskant en gang og slo av en liten bit av gelcoaten på akterpeilet (annen båt enn jeg har nå). Jeg er litt skeptisk til isbryting, men så lenge man går med baugen først er det vel ok.

 

Jeg tok dette bildet etter endt tur. Litt slitasje på bunnstoffet er alt jeg kan se.

Passer på å kjøre propellvann en stundt før jeg bakker ut av båsen. Er redd for å treffe isen med akterspeilet.

 

Bilde

 

Litt avskrapning av bunnstoff. Rusket over for er is som har festet seg på gelcoaten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Må si jeg er imponert over motet ditt, Astor.

 

Går det greit med gel-coaten etter all isbrytinga?

 

Selv er jeg litt skeptisk til denslags, men ha allikevel etpar ganger blitt "tvunget" uti det. Har sålangt gått bra... Kanskje jeg ikke har noe å frykte?

M/Y Ellen Marie

Men nå sier jeg stopp også.

 

Får vente til det blir vind og at isen brekker opp. :headbang:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke så langt ute, Jan!

 

Det var mye is i fjorden. Tipper den hadde lagt seg i alle småkroker og sund der borte.

hadde bare en smal renne utover å kjøre i. Resten var islagt.

Lagde hekkbølger så det holdt for å brekke opp isen.

 

Skal i båten i morgen. Blir å sitte å pusle.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det gikk visst alle meningsberettigete aldeles hus forbi at den tegnete avataren var SÆRDELES selvironisk. Men, selvsagt, dette er jo Norge :yesnod: og nå er det attpåtil vinter østpå, så da så ...

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:nonod::nonod:

 

Worse respekterer Skibsraadets og Ingars mening om dette ... for meg betyr det ikke all verden ... får bare lage en mer spiselig avatar, med samme tema.

 

Lagt til: Ja, vips, der var den.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:nonod::nonod:

 

... får bare lage en mer spiselig avatar, med samme tema.

Ja, liksom de iransk/danske Imamene gjorde på en konferanse i Midtøsten da de heller ville presentere et menneskehode med grisetryne istedetfor de virkelige bildene. Grisehyletrynet gjorde visst sterkest inntrykk.

 

KAT

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:nonod::nonod:

Worse respekterer Skibsraadets og Ingars mening om dette ... for meg betyr det ikke all verden ... får bare lage en mer spiselig avatar, med samme tema.

Kanskje denne karen kan brukes Worse?

Bilde

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...