Jump to content

Båtliv vinterstid


Skipper Worse

Recommended Posts

Da har jeg via denne videosnutten vært en tur ombord i Pershing 62. .................i en båt til 20 mill.

måste ju säga att jag trodde man fikk mer för 20 mill......(er det merket, man tar betalt för??)

IKEA låder gömda bakom enkla skåpsdörrar......

 

nu har jag aldrig 'scannet' marknaden vad jag får för 20 mill........men en kvikk search gav denna

 

en Swan 81 fot visserligen fra 93

 

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

 

för 19,3 mill SEK=16mill NOK med andre ord jag hade haft 4 mill kvar, kunde förmodligen

seglat til dödager.............spurs da, vad blondinen koster i drift :wink:

 

för även en sådan ingår........................

Bilde

 

mer info

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Eller så ville jeg tro at man kunne fått slingrekant på bordene for 20 mill. Man kan kanskje velge mellom slingrekanter og dama på fordekket.

 

Eller så må jeg si at skinnsalongen var topp. I Hulda laget jeg "grunnbenkene" i salongen etter skinnsalongen som vi har i TV-rommet hjemme. Den ville passet helt supert. Da jeg kom for å slakte skinnsalongen til fordel for Hulda, sa imidlertid Admiralen stopp. Prioriteringen var iflg. henne fullstendig bak mål. Hva synes dere andre? Jeg trenger gode argumenter for å få gjennomført prosjektet. Er det noen som har motforestillinger mot skinn i båt? Brunt?

Link to post
Share on other sites

I Hulda laget jeg "grunnbenkene" i salongen etter skinnsalongen som vi har i TV-rommet hjemme. Den ville passet helt supert. Da jeg kom for å slakte skinnsalongen til fordel for Hulda, sa imidlertid Admiralen stopp. Prioriteringen var iflg. henne fullstendig bak mål.

:lol:

Er enig med deg i denne prioriteringen! Hvorfor måtte lete etter noe annet hvis en har noe hjemme som passer perfekt? Har du fortalt admiralen at kanskje de gamle grunnbenkene i Huldas salong kan bli ny tv-sofa? Bytte jevnt liksom... :wink:

Link to post
Share on other sites

...I Hulda laget jeg "grunnbenkene" i salongen etter skinnsalongen som vi har i TV-rommet hjemme. Den ville passet helt supert. Da jeg kom for å slakte skinnsalongen til fordel for Hulda, sa imidlertid Admiralen stopp. Prioriteringen var iflg. henne fullstendig bak mål. Hva synes dere andre? Jeg trenger gode argumenter for å få gjennomført prosjektet. Er det noen som har motforestillinger mot skinn i båt? Brunt?

Fargen tør jeg ikke mene så mye om. Tror kanskje farger ikke er min sterkeste side. Det jeg synes er kult eller rått, synes ofte mange andre er helt forferdelig... :blush:

 

Men resten av ideen kan du bare hilse Admiralen fra meg å si er helt genial. Jeg har tenkt å gjøre noe lignende i 37'n når den tid kommer. Er absolutt ikke fornøyd med salongen. Vil ha noe mer up-to-date og ikke så benkepreget. Planen min er å først sikte meg ut en rimelig salong jeg kan rappe puter o.l. fra, og så lage treverk og lignende rundt etter mål av putene. Muligens kommer jeg til å se meg om etter en egnet brukt salong som kan donere puter. Alternativt at jeg kjøper en ny til gunstig pris. Dette ser jeg for meg blir rimeligere enn å få spesiallaget putene etter mål. Kongstanken er å gå ut fra eksisterende puter og heller skreddersy treverket etter målene på eksisterende puter for da kan jeg gjøre jobben selv og fremdeles ende opp med et bra resultat (Forhåpentligvis). Det du muligens misser på, er at du tenker å disassemble en eksisterende salong som er i bruk. Her tror jeg det er en vesens forskjell mellom din og min plan. Du må nok stålsette deg på å skaffe en erstatning til TV-rommet først til en billigst mulig pris (Gjenbruket eller lignende?) og overbevise Admiralen om at dette er det eneste saliggjørende. Tips: Slå av en vital del på salongen slik at den ikke lengre er anvendbar i original utførelse - dette burde trigge behov for en erstatter... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Seilbåten har ihvertfall ett sted og legge kartene, så ikke det i den andre saken.

Syns det er litt merkelig i de store dyre båtene at det ikke er plass til kart ved førerplass

Helt enig, Bastard

 

En skikkelig båt bør ha skikkelig kartplass ved førerplassen. Altfor mange båter mangler dette, desverre. :sad:

 

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Seilbåten har ihvertfall ett sted og legge kartene, så ikke det i den andre saken.

Syns det er litt merkelig i de store dyre båtene at det ikke er plass til kart ved førerplass

 

Helt enig, Bastard

 

En skikkelig båt bør ha skikkelig kartplass ved førerplassen. Altfor mange båter mangler dette, desverre. :sad:

M/Y Ellen Marie

Kansje Purshing-folket ikke behöver kartbord följer efter noen annen....... :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Du får kartbord skuff i karbon som ekstra utstyr med automatisk, elektronisk, pneumatisk operert

med lys med automatisk dimming, og stemmestyrt valg av kartblad.

Men da blir prisen 20 104 499.- (uten kart)

 

... og lapper du på 225.306 + mva. ekstra, får du stemmevarsling av waypoints; ømt hvisket av en yppig blondinne ....

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:wink:

.......har sett bedre løsninger ved byssa i 24 fotere.. enn i denne Pershingen.

Har du båt til 20 MILL. så har du ANDRE til å lage mat FOR deg! Hårfargen til den bikini-kledde kokka tør jeg ikke ha noe formening om, men det har sikkert SW - blondinemat smaker sikkert bedre enn brunnette-mat? :blush:

 

.......Syns det er litt merkelig i de store dyre båtene at det ikke er plass til kart ved førerplass

Har du båt til 20 MILL. så har du ANDRE til å navigere FOR deg!

 

:nonod: Ikke noe for meg, denne PERSHING 62 (høres ut som en missil - spør du meg) - Har ikke plass til kraftblokk og fiskekum en gang.......... :lol: - da sløyfer vi'n!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Man kan si hva man vil om disse dyre båtene.

De mangler en ting: Atmosfære!

 

Man den Swan var bare lekker. Noe mer luksus har jeg aldri sett før. Her var det rett og slett hjemmekoslig. Tror faktisk jeg kunne trives ombord i en slik båt. :flag::cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Man kan si hva man vil om disse dyre båtene.

De mangler en ting: Atmosfære!

 

Man den Swan var bare lekker. Noe mer luksus har jeg aldri sett før. Her var det rett og slett hjemmekoslig. Tror faktisk jeg kunne trives ombord i en slik båt. :flag::cheers:

Ja de mangler Atmosfære. Kunne ikke tenkt meg noen av dem.

Men 80 fot med kjellerfølelse, er ikke bedre ! Nei Takk ! :nonod:

 

 

Link to post
Share on other sites

Det skal ikke tilberedes mat om bord.

Og ikke skal den forflyttes særlig langt heller. Det morsomme er at det ser ut som at de prøver å vise fram hvor fint "kartbord" den har. Problemet er bare at det ikke er plant, ergo er det ubrukelig. Hvordan skal man kunne navigere på et kart som ikke ligger flatt?

Men 80 fot med kjellerfølelse, er ikke bedre ! Nei Takk ! :nonod:

Hvorfor syns alle motorbåteiere at en seilbåt har "kjellerfølelse"? Kjenner ingen seilbåteiere som sier det samme...

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hvorfor syns alle motorbåteiere at en seilbåt har "kjellerfølelse"? Kjenner ingen seilbåteiere som sier det samme...

 

Å joda...

 

her derimot:

Bilde

 

eller her:

 

Bilde

 

eller kanskje her

 

Bilde

 

eller her

 

 

Bilde

 

eller her

Bilde

 

Skulle den værste kjellerfølelsen la vente på seg..

 

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Man den Swan var bare lekker. Noe mer luksus har jeg aldri sett før. Her var det rett og slett hjemmekoslig. Tror faktisk jeg kunne trives ombord i en slik båt. :flag::cheers:

 

Helt enig!! Aldeles nydelig skute, selv Worse kunne blitt (gud forby) omvendt til naturkreftenes fremdrift av en slik båt. Jeg likte spesielt godt blondinneopphenget på fordekket. Men det er et mysterium hvordan de fikk min kone med på bildet :confused::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Å joda...

 

her derimot: <snip>

eller her: <snip>

eller kanskje her: <snip>

eller her: <snip>

eller her: <snip>

Skulle den værste kjellerfølelsen la vente på seg..

Suzuki

Problemet med mange av dekksalongbåtene, er bare at de er stygge som juling. Linjene blir helt ødelagt. Men jeg registrerer at ikke alle er enig med meg i det...

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...