Jump to content

Båtliv vinterstid


Skipper Worse

Recommended Posts

Hadde tenkt meg på langtur til Holmestrand på lørdag jeg da . Etter at jeg har fått sammla sammen alle lister i stua etter div støk med Benaren så er dem klare til montering i båten imårra og da er helga nesten i box . Livet er hærlig , kun og bunkre diesel og litt batterivann så er jeg like blid ;)

 

Tine II

 

Vi kan godt tøffe til Homestrand vi også. Vi sees i alle fall. Lytter 16.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

......Hva tror du, Thor - legger du inn mer info på Været i Vestfold?

Thors Metereologisk Institutt - TMI har varslet at det blir plussgrader også resten av januar, Fenix!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kjære TMI, kan du varsle litt bra båtvær for Vestlandet ? Bare bitte litt opplett...ikke mye vi ber om....bare såvidt litt om du orker :diving::diving: ..og littegrann smul seilvind hvis det går greit for deg :cryin:

(Så kan jeg gå hjem og si at det blir en bra helg for seiling...for det har jeg lest på nettet :yesnod: )

Link to post
Share on other sites

Takk for oppmerksomheten til dere alle.........................

 

...................... Av nyttigere ting så ble det en værstasjon ....................................................

 

Tusen takk for oppmerksomheten alle sammen :cheers:

jag la dette på minnet

 

 

Nu finns det iallafall en teknisk möjlighet att dom daglige Observasjonerna blir rett fra TMI !!!

det har varit lite si o så med den saken genom åren.....beroende på vilken vegg

han har varit o målt temperaturen.......... :cool:

 

:wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Ankommet Horten. Men hvor er TINE II?

 

Ruskevær nedover. Tok Mossesundet så vi sslapp å gå i mot hele tiden.

Tine II skulle vel til Holmestrand, han nevnte det litt tidligere i tråden.

Jeg var nede og så etter dere da jeg var og sjekket Fia for en halv time siden.

Kunne ikke se Tine II der heller, mulig han ligger bak fiskebrygga i Holmestrand da

Link to post
Share on other sites

Tine II skulle vel til Holmestrand, han nevnte det litt tidligere i tråden.

Holmestrand imårra er planen da .Idag blei det mye klargjøring av båten .montert masse lister som er oljet osv .

Astor ,satt å venta en IM fra deg jeg ? Men ser jo nå at du har dukka opp ,klarte NW di småbølgene da .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Alltid koslig i Horten. Trivelig å få besøk av båtvenner.

 

Henning, havneverten, er alltid koslig å treffe. Kaffe og en båtprat er obligatorisk.

 

Nå skal Nikita og undertegnede på byn en tur. Se etter nytt båtratt til Astor.

 

Disig, dårlig sikt i dag. Blir vel Mossesundet hjem i dag også.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ikke mage å se utpå fjorden på hjemveien. En seiler møtte vi ved Son. han så ut til å trimme manskapet.

 

Ved Oscarsborg ligger det alltid båter. Stedet tiltrekkes av sportsfiskere som prøver å ta stortorsken.

 

Alt i alt en glimrende tur i litt ruskevær, noe vi må regne med på denne tiden av året.

 

Takker Nikita for hyggelig selskap og godt mannskap på turen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tok en par timers tur på fjorden i dag, hadde ikke kamera med. litt dumt siden det var fasinerende mye skvettsjø, en smule vind som kommentert tidligere vestpå i dag. Traff kun en annen båt, en liten askeladden med to stykker i og de ble godt våt, og jeg synes ikke det så helt forsvarlig ut.

Link to post
Share on other sites

Ja da er jeg hjemme igjen etter året's første overnattingstur , langtur til Holmestrand . Det var godt og få av litt av båtabstinensene , kom andre kjente med båt til storbyen også så det var en vellykket og dæilg tur . Var mørkt som natta på veien hjem i litt ruskevær , men det gikk så fint .Ropte på Astor div ganger hele lørdagen men ingen Astor , før vi måtte ta det på mobilen da han nesten var hjemme igjen .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

I dag søndag 15 januar fikk vi en dag med nesten vindstille, mildvær og opphold. Deilig å endelig ta båten ut forbi moloen for første gang på over 2 måneder.

Min eldste datter har valgt et emne for særoppgave som ga en god grunn for en båttur. Nemlig slaget ved Sekken i 1162. Turen gikk derfor til Sekken og Veøya. Vi kjørte samme ruta som Erling Skakke og Håkon Herdebrei antakelig fulgte og vi tok en generalvedtak på nøyaktig sted for hvor slaget fant sted. Vi gikk i land på Veøya og gikk en nydelig tur i historiske omgivelser. Vi var de eneste på øya denne dagen, og vi følte oss nesten satt tilbake til middelalderen. Marexen ble omgående omdøpt til "langskipet". En nydelig tur med masse bilder til oppgaven.

Redigert av Puffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag søndag 15 januar fikk vi en dag med nesten vindstille, mildvær og opphold. Deilig å endelig ta båten ut forbi moloen for første gang på over 2 måneder.

Min eldste datter har valgt et emne for særoppgave som ga en god grunn for en båttur. Nemlig slaget ved Sekken i 1162. Turen gikk derfor til Sekken og Veøya. Vi kjørte samme ruta som Erling Skakke og Håkon Herdebrei antakelig fulgte og vi tok en generalvedtak på nøyaktig sted for hvor slagte fant sted. Vi gikk i land på Veøya og gikk en nydelig tur i historiske omgivelser. Vi var de eneste på øya denne dagen, og vi følte oss nesten satt tilbake til middelalderen. Marexen ble omgående omdøpt til "langskipet". En nydelig tur med masse bilder til oppgaven.

 

Nå venter også vi på bilder.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...