Jump to content

Årets båtentusiast 2005: Skipper_Worse!


Ingar

Recommended Posts

:rolleyes: Det med at noen her på forumet sitter med dobbel, trippel eller xxxx antall stemmer har jeg påpekt før... Det gjør slike avstemninger og poller nærmest meningsløse.

Men har fått inntrykk av at dette ikke bekymrer andre her på forumet nevneverdig, så jeg skal ikke mase mer om det....

Kanskje jeg er en av de få som kun har ett nick??? :confused:

Link to post
Share on other sites

Skipper Worse har fått min stemme. Han har fått mye urettferdig kritikk i det siste og det kan vi rette opp ved å gi ham denne prisen. Worse er uten tvil en stor båtentusiast. Det hadde gledet meg mye om Worse tar denne tittelen. Jeg vurderer å sende ham en lue hvis han vinner.

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva er entusiast ? En sjøens entusiast ?

 

Tja, det er igrunnen et meget godt spørsmål.

 

Jeg ser på alle her i forumet som entusiaster på sin hals innen det maritime miljø. Men når man skal se på virkelige entusiaster så er der en del kriterier i bunn som legges til grunn :

 

-det maritime skal være det altoppofrende.....

-det maritime skal gå som en tråd i i alt man foretar seg i det daglige

-det maritime skal man helst ha svært god kompetanse på, "en resursperson"

-det maritime skal utgjøre så stor glede at man nesten blir som et lite barn

-det maritime skal gjenfortelles, skildres, og fortelles slik at alle klarer å sette seg inn i det

-det maritime skal bestå både av negative og positive ting

-etc etc

Som tidligere nevnt er det heller ikke nok å være taletrengt.

 

Den som velges bør således også ha bidratt i stor grad for å hjelpe andre med egne erfaringer og tips.

En slik person valgte undertegnede.

Godt valg!

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Hva er entusiast ? En sjøens entusiast ?

Der er spesielt èn person som utmerker seg med så til de grader flotte skildringer, enten om det dreier seg om enkle motor-reparasjoner til fiskeopplevelser, dog også slepeskildringer.

Der er spesielt èn person som gjennomgående har velfunderte svar på problemstillinger, godt gjennomtenkte funderinger og veiledninger.

Der er spesielt èn person som hele tiden har fokus på det positive med det maritime liv, der er ikke tant og fjas med den fyren. Saklig, ærlig og fin fremferd.

Når det gjelder entusiast, når jeg ikke Walter opp til anklene engang, og ønsker at Walter blir kåret, det er den mannen fullt fortjent..........

Hei Perlen!

Støtter deg fullt ut i beskrivelsen her. Tok meg den frihet å bare ta med noen stikkord fra innlegget ditt, selv om alt burde vært med.

Walter_S har vært med her i forumet mye lengre enn meg, og hans bidrag har helt klart gjort sitt til at dette nettstedet er hva det er i dag. Alltid like fornøyelig å lese hans skildringer. I tillegg har han også vært med og bidratt til driften av forumet. Det står det respekt av!

Hvis jeg ikke husker feil, var Walter høyt oppe på listen i fjor også, men nådde ikke helt opp. Og det var jo en annen verdig kandidat som vant. Så han hadde helt klart fortjent prisen i år.

Når det er sagt, så er jeg helt enig i at det finnes flere gode kandidater her, så valget er ikke lett.

 

Men min stemme er nå avgitt for lenge siden den. Til: Walter_S selvfølgelig.. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Med all mulig respekt for Poseidon og Lars H; jeg ser vel denne utmerkelsen som noe i likhet med kommandørskap av St. Olavs orden (så kan man diskutere hvilken som henger høyest...) Er man blitt båtentusiast, så er man det. Jeg foreslår for fremtidige år at det ikke bør være mulig å re-nomineres hvis man allerede er blitt utnevnt. Så når min stemme går til en annen kandidat, ligger det ikke noen desavouering av den innsatsen som gjøres av de to allerede oppnevnte kommandører.

 

Måtte den beste kandidaten (den jeg stemte på) vinne!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Det var svært lite pent sagt i disse juletider.

Helt enig. Fortid er fortid, og HG har da oppført seg ganske eksemplarisk i det siste. Når jeg tenker over det, kan jeg ikke huske når han sist var knuragtig. Så den kommentaren ovenfor var ikke fair.

 

2005 går mot slutten. Et godt nyttårsforsett, kanske, å utvise en dose tålamod med andre medlemmer på baatplassen? Og muligens litt respekt for at ikke alle tenker som oss selv?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Som de fleste andre er jeg også snill i disse juletider, som ellers i året.....

Tydeligvis ikke alle har erfart HGs lyrikk eller snarere HGs hovmod, men å be om mer "tolmod" og "respekt" enn det HG allerede har fått de to siste årene syns jeg vel er å be om for mye.

 

Dog har HG glimret betydelig med sitt fravær i betydelig grad den siste tiden, og det kan jo være et godt tegn.

 

Men det at noen er kritiske til HG, betyr vel ikke nødvendigvis at andre må være kritiske til dem? Hvor er "snillheten" nå i disse juletider da? :smiley:

Link to post
Share on other sites

å utvise en dose tålamod med andre medlemmer på baatplassen? Og muligens litt respekt for at ikke alle tenker som oss selv?

Visdomsord på årets siste dag fra Skipper Worse.

 

God oppførsel kan også bestå av å skjule hvor mye vi tenker på oss sjøl, og hvor lite vi tenker på andre. :flag:

Link to post
Share on other sites

Du "traust" uttaler deg tydeligvis mot bedre viten...

 

Tror ikke du vet hva dette dreier seg om, ei heller bakgrunnen for min uttalelse.

HG endrer vel ikke adferd selv om han blir medlem her på baatplassen?

 

Hvilken uberettigelse og humor er det du egentlig snakker om? Hva vet vel du om hva som har foregått de to siste årene?

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det kommer vel saktens til et punkt hvor fortid får være fortid; og hvor nuet og fremtiden blir mer tungtveiende? Etter sitt comeback nå i høst har HG oppført seg aldeles eksemplarisk, og da kan man vel legge bak seg fortiden og håpe at dagens versjon av HG er den som vil holde for fremtiden?

 

Det er i alle fall ingen grunn til å fortsette å kjefte for ting sagt og gjort for lenge siden.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det kommer vel saktens til et punkt hvor fortid får være fortid; og hvor nuet og fremtiden blir mer tungtveiende? Etter sitt comeback nå i høst har HG oppført seg aldeles eksemplarisk, og da kan man vel legge bak seg fortiden og håpe at dagens versjon av HG er den som vil holde for fremtiden?

 

Det er i alle fall ingen grunn til å fortsette å kjefte for ting sagt og gjort for lenge siden.

Som man sier i strafferetten: Man fordømmer handlingene, ikke personene. Og har man sonet sin straff så starter man med nye kort.

 

Godt nytt år til dere alle. Nå er champagnen åpnet og pinnekjøttet snart klart :fireworks2:

Link to post
Share on other sites

Det kommer vel saktens til et punkt hvor fortid får være fortid; og hvor nuet og fremtiden blir mer tungtveiende? Etter sitt comeback nå i høst har HG oppført seg aldeles eksemplarisk, og da kan man vel legge bak seg fortiden og håpe at dagens versjon av HG er den som vil holde for fremtiden?

 

Det er i alle fall ingen grunn til å fortsette å kjefte for ting sagt og gjort for lenge siden.

Helt enig!

 

PS. har du noen kart til overs, eller har du glemt det :wink:

Link to post
Share on other sites

Nei. har ikke glemt det. Det ble ikke så mange, men jeg skal nok kunne avse nogle aldrende karte til deg. Er ennå ikke ferdig med å pusse opp kontoret. QB hadde andre ideer og skulel ha pusset opp diverse rom i heimen +++ alt det andre alle skal ha meg til å gjøre ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Nei. har ikke glemt det. alt det andre alle skal ha meg til å gjøre ... :rolleyes:

Det er bra! Kjenner meg igjen på det siste der, tilbragte hele ferien + lit til i det nye huset til min søster og pusset opp :smash: er´e ikke på tide og skaffe seg en handyman sa jeg, men det hadde hun sa´a. velevel :lol: kanskje jeg misforstod :lol:

Svogers er en mega hyggelig kar :yesnod:

 

Ellers stemte jeg på en hyggelig leverandør av diverse båtsaker

Link to post
Share on other sites

Tar sjansen på å gratulere Skipper Worse som årets båtentusiast 2005, selvom det er noen timer igjen. Jeg hadde deg som favoritt fra første dag. Vi diskuterte ivrig noen ganger i 2005 og det er ikke lett å vippe deg av pinnen. Debatten ble avsluttet med et smil. Honnør til deg for det..

 

FORTJENT HEDER. :fireworks1::fireworks2:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...