Jump to content

Årets båtentusiast 2005: Skipper_Worse!


Ingar

Recommended Posts

"worseplattform" - for en ufyselig benevnelse!! :headbang:

Det er da ingen borerigg eller offshore installasjon det gjelder :eek: , det er en Fairline yacht. Å bruke begrepet "plattform" ved omtale av flybridgen på en yacht klinger særdeles dårlig i mine ører, det er et dekk eller en "bro" ref. kommandobro. :yesnod:

"plattform" kan til nød brukes i sammenheng med "bade" men det burde da virkelig finnes et bedre navn...

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Har siklet litt på denne; men det er tricab versjonen uten dinette og da er det ikke noe for QB hvis man først skal så langt opp i storlek. :lol:

Nevnte Fairline 50 totalhavarerte utenfor Tromøy v/Arendal for et par år siden. :diving: De som har restaurert båten har gjort en hederlig jobb, får håpe at det ikke dukker opp senskader på båten for evt. ny eier.

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du får si fra om du trenger besiktigelse Worse, jeg ser denne båten fra verandaen hver dag :cool:

Det er leeenge siden Worse ble tipset om denne båten av undertegnede, men gjentatte overbevisningsforsøk fra min side har ikke gitt noen effekt. Jeg begynner å bli alvorlig redd for at Worse har kurert 3-fots syndromet.
Link to post
Share on other sites

"worseplattform" - for en ufyselig benevnelse!! :headbang:

Det er da ingen borerigg eller offshore installasjon det gjelder :eek: , det er en Fairline yacht. Å bruke begrepet "plattform" ved omtale av flybridgen på en yacht klinger særdeles dårlig i mine ører, det er et dekk eller en "bro" ref. kommandobro. :yesnod:

"plattform" kan til nød brukes i sammenheng med "bade" men det burde da virkelig finnes et bedre navn...

Jeg foreslår "worsedekket"
Link to post
Share on other sites

Nevnte Fairline 50 totalhavarerte

Tenkte meg at det lå noe slikt bak, :yesnod: ut fra opplysningene fra NOR ang kjøpesum ved siste overdragelse. Og med den innrømmelsen, :rolleyes: skjønner vel alle at tre-fots syken slett ikke er kurert. Ei heller kan den kureres. Den er uhelbredelig. Heldigvis!! :flag:

 

Lagt til: Det er rimelig labert av selgeren å ikke opplyse om dette i annonsen. Lurer på hva som skjer når noen ser på båten, blir interessert i den, og så får denne opplysningen i fleisen ... :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Og med den innrømmelsen, skjønner vel alle at tre-fots syken slett ikke er kurert. Ei heller kan den kureres. Den er uhelbredelig. Heldigvis!!

Har frem til nå ikke hatt noen båtsykdomer, hverken 30 eller 3 fot sykdom. Men føler nå at jeg har fått en aldri så liten 2 fots smitte. En aldri så liten 2 fots lukket båt sykdom har begynt å lure i vintermørket, Saga 29LS heter bassilusken. Men som nyslått pensjonist fra Stavanger er nok den eneste muligheten Lotto. Er det imidlertid noen som har "lure" finansieringsmetoder for noe slikt, er jeg lutter øre.

 

Lars H.

ang. årets båtentusiast, er det nå 2 - 1 til Stavanger over Bergen!!!

(Kanskje det gjorde susen at jeg har skravlet ennå mer enn bergenseren?)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

ang. årets båtentusiast, er det nå 2 - 1 til Stavanger over Bergen!!!

(Kanskje det gjorde susen at jeg har skravlet ennå mer enn bergenseren?)

Kremt. 2,5 mot 0,5 for å være pinlig nøiaktig. Worse er halvt stavangersk, ser De.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Kremt. 2,5 mot 0,5 for å være pinlig nøiaktig. Worse er halvt stavangersk, ser De.

Ennå bedre, heia Viking!

 

Lars H.

som også skravler mens han venter på båtsesongen!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kremt. 2,5 mot 0,5 for å være pinlig nøiaktig. Worse er halvt stavangersk, ser De.

Pøh, alle med mindre enn 3 generasjoners sammenhengende fartstid i Stavanger innflyttere, ikke siddis ® © Det er ikke jeg som har funnet på det, og nå får de smake sin egen medisin:

Stavanger-Utlandet: 0-3 :smash:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Men som nyslått pensjonist fra Stavanger er nok den eneste muligheten Lotto. Er det imidlertid noen som har "lure" finansieringsmetoder for noe slikt, er jeg lutter øre.

Kanskje differansen i boligprisene mellom Oslo og Stavanger kan være noe tilsvarende differansen mellom prisen på Saga 27 og 29LS?? :rolleyes: Men det er vel like sannsynlig som Lottogevinsten kanskje... :wink:

 

Skipper Worse: Gratulerer med utnevnelsen! Vel fortjent etter mitt syn, dine beskrivelser av båtlivets gleder og ulike hendelser er en fornøyelse å lese. Godt nyttår forresten, oppdaget tekstmeldingen litt for sent...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

skjønner vel alle at tre-fots syken slett ikke er kurert. Ei heller kan den kureres. Den er uhelbredelig. Heldigvis!! :flag:

 

Lagt til: Det er rimelig labert av selgeren å ikke opplyse om dette i annonsen. Lurer på hva som skjer når noen ser på båten, blir interessert i den, og så får denne opplysningen i fleisen ... :rolleyes:

Jammen godt å høre at syndromet ikke har gitt seg. Vi holder øyne og ører åpne for alle F45-50 her på det Centrale Østlandet

 

Å ikke opplyse om en slik skade er langt over grensen for seriøsitet. Lukter advokatoppgjør om det ikke fremkommer ved salget,

 

Er det imidlertid noen som har "lure" finansieringsmetoder for noe slikt, er jeg lutter øre.

Det kommer an på hva du har av fast eiendom. Det er mer og mer vanlig at pensjonister låner på fast eiendom, og at de får rente - og avdragsfrihet på lånet så lenge de lever. Det følger også med en livslang borett på den faste eiendommen. Det er en velfortjent måte å ha glede av den boligformue mange pensjonister har bygd opp gjennom hardt arbeide i mange år.
Link to post
Share on other sites

Det er mer og mer vanlig at pensjonister låner på fast eiendom, og at de får rente - og avdragsfrihet på lånet så lenge de lever.

Rentefrihet? Innebærer det du sier at eiendommen overdras til banken påheftet borett? Når de som er nevnt med boretten går bort slettes heftelsen?
Link to post
Share on other sites

Rentefrihet? Innebærer det du sier at eiendommen overdras til banken påheftet borett? Når de som er nevnt med boretten går bort slettes heftelsen?

Er dette en "ny måte å gjøre sine barn arveløse på"for jeg trodde ikke at banken gjør noe gratis.?

Jeg trodde at loven og tilsa at man kan ikke gjøre barn,arveløs.

men vist man låner opp på huset,og får en slik avtale ,at man har borett,til man dør,så skal jo banken ha sitt tilbake når du dør??eller hva?

Kokka

Link to post
Share on other sites

Det er forskjell på å gjøre noen arveløs, og å bruke opp sine egne penger før (når) man dør. Gir du hele arven til Per, mens Pål ikke får noen ting, er Pål arveløs. Er det ingen midler å fordele, får hverken Per eller Pål noe, men de har ikke blitt gjort arveløse av den grunn.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

tenkt tilfelle;

bolig verdt 2 mill, fullt ut nedbetalt.

Man kan da låne 500 000 dvs 50 000 pr år å bruke i 10 år, rentene legges til, og etter 25 år er lånesaldo på omlag en mill negativ. Boligen er da verdt 3 mill, med fradrag på 1 mill, får arvingene fortsatt 2 mill. Det er evt. dødsbo som eier boligen etter noen har falt fra, ikke banken. Banken har en tinglyst panteheftelse, akkurat som på min bolig, og jeg er i 30 årene. Antar de fleste har det som meg...

 

Dette at man gjør barna arveløse, er bare tull. Dessuten har barna rett til å arve, men bare hvis det er noe å arve. Man råder selfølgelig fritt over egen formue, sålenge man er i live.

 

Personlig kommentar: jeg vil da MYE heller at mine foreldre skal kunne reise, kjøpe seg en bil de har lyst på, spandere på barnebarna ( ! ) og unne seg livets gleder, enn at de skal spinke og spare for at jeg skal få arv. Den dagen jeg evt. skulle arve, er jeg kanskje 50 sjøl, og har så jeg greier meg, og litt til.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...